• 1
  • 2
2020-07-07, 08:38
Medlem
vemsfels avatar
Kom och tänka på det när jag såg en bekant använda en iPhone 4s. Den kom alltså för 9 år sen, men människan använder den alltså än idag (osäker på året hen införskaffade den).

Vilken är den äldsta mobiltelefonen du har sett som fortfarande används?

Då talar jag alltså om att användas som just en mobiltelefon, dvs ringa/SMSa.
Finns det en Nokia 3210 någon mormor där ute fortfarander använder tro?
Citera
2020-07-07, 08:43
Bannlyst
jag har en motorola mickrotack och en motorola flare som funkar , en liten ericksson med lucka i nyskick och en minicall som ochså är helt ok än i dag
Citera
2020-07-07, 08:44
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Kom och tänka på det när jag såg en bekant använda en iPhone 4s. Den kom alltså för 9 år sen, men människan använder den alltså än idag (osäker på året hen införskaffade den).

Nokia C2 är nog 14 år gammal
Citera
2020-07-07, 08:49
Medlem
Carl Serungs avatar
Har en gammal Philips Fizz från 1996 nerpackad i en låda i förrådet.
Testade den i helgen och den fungerade utmärkt.
Citera
2020-07-07, 08:56
Medlem
Det är nostalgi och ganska trevligt att använda äldre mobiltelefoner, om man kan klara sig utan surf och annat skit.
Citera
2020-07-07, 09:06
Medlem
Till vardags och i hemmet så har jag en Samsung Galaxy S2 som jag köpte strax efter de kom ut på marknaden. Den fungerar fortfarande ganska bra, men får köpa ett nytt batteri mellan varven då det av någon anledning bara håller 1 år ungefär. Men det finns batteri till dom att köpa snorbilligt från utlandet så det är inget större bekymmer. Jag kommer att använda telefonen så länge den fungerar, ser ingen anledning att köpa en ny, även om många påpekar att den är väldigt gammal och faktiskt skrattat åt mig ----> Jag skrattar inombords åt dom som känner ett behov av att ständigt uppdatera sig med senaste tekniken marknaden kan erbjuda och _måste_ ha det allra nyaste, till hutlösa priser.

Har även en av dom första Dorolurarna som kom ut, som jag använder i stugan, under älgjakten osv. Den är smidig att ha med sig till skogs då den har väldigt stora tydliga knappar som dessutom är målade i något slags självlysande färg så man ser dom väldigt bra i mörkret.

För övrigt så tog jag precis bort min hemtelefon, som jag haft sedan jag flyttade hemifrån och började gymnasiet. Den kändes väldigt onödig att ha, då det ringde på den ungefär 3 gånger per år och då var det alltid någon myndighet eller telefonförsäljare.
Citera
2020-07-07, 09:18
Medlem
Citat:

Har sett en yngre - ja yngre än mormorsåldern - kille med 3310, typ tekniknörd.
Citera
2020-07-07, 09:25
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Har sett en yngre - ja yngre än mormorsåldern - kille med 3310, typ tekniknörd.

Låter som en hipster, va?
Citera
2020-07-07, 09:31
Medlem
Kragoms avatar
Jag har flera Ericsson GH-172 Hotline, tillverkade 1992. Ericssons första GSM. Dessa fungerar.

Har även 8 watts Motorola International 1000, GSM med lur som ser ut som NMT 450. Även dessa fungerar
Citera
2020-07-07, 09:35
Medlem
tilsammansnus avatar
Ericsson R310 , även kallad "hajfenan", är en gammal goding jag tror fortfarande är i bruk. 20 år har den och är extremt stryktålig.
Citera
2020-07-07, 09:37
Medlem
Citat:

Jag har en jag använder som är 10 år gammal.
Citera
2020-07-07, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Har en gammal Philips Fizz från 1996 nerpackad i en låda i förrådet.
Testade den i helgen och den fungerade utmärkt.

Fyfan... Den luren var så jääävla lökig..

Edit: Jag kör iPhone 4s som jag plockar fram när jag kör en veckas ”skärmfri” tid så och då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in