2021-09-07, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Jag fick förra veckan hjälpa en person, uppskattningsvis runt 65 åring, med att förklara lite för en samtalspartner. Då fick jag använda personens Nokia 3310.

NMT är avslutat. https://www.net1.se/privat/om-net1/
Jag minns min gamla nokia 3330 och även n95 som bra lurar . Brukade skriva sms när jag körde bil utan att släppa blicken ifrån vägen. Nu ska man ju inte göra sånt , syns ganska fort om folk pillar på luren när man kör bakom tex . Men då gick det för man hade fysiska knappar .
Citera
2021-09-08, 00:36
Medlem
gudrss avatar
Motorola MicroTAC International 5200 från 1994 (GSM900).

Fungerar ännu, utan problem. Var tillräckligt förutseende att köpa ett mobilbatteri innehållande utbytbara AA-batterier, annars hade det nog varit hart när omöjligt att hitta och köpa ett fungerande batteri idag.
Citera
2021-09-08, 11:46
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Det lär komma fler nostalgivarianter än Nokias.

Problemet med moderna replikor är att de har färgskärm vilket är skit i solljus. Svartvit-skärm är faktiskt en kvalitet när solen skiner.
Citera
2021-09-08, 11:54
Medlem
Alltså tråden handlar ju om äldsta telefonen fortfarande i bruk. Inte vilka telefoner ni har i era byrålådor....

Jag kör Nokia N900 när jag inte behöver använda min smartphone till BankID etc..

Den telefonen är 12 år gammal, nyskick kan jag tillägga på den. Mina ungar kör på en varsin LG Nexus 5. Mest till att ringa med och finns även tillgång till en massa musik och en del filmer som dom får be mig fixa åt dom.

YouTube är förövrigt bannat hos oss. Går inte att titta på Youtube på någon av alla datorer. Eller googla något för den delen. Behövs det googlade så fixar mamman det med sin lur.

Jag har en Huawei mate 20 pro som jag nämnde använder till viktiga saker. Men kör även YouTube på den när jag behöver hitta lösningar på bilproblem.

Kärringen kör samma lur hela tiden, men hon har inga issues med att lägga ifrån sig mobilen. Finns bättre saker att göra med sin tid än att pissa bort den på trams online.
Senast redigerad av Tankevurpan 2021-09-08 kl. 11:57.
Citera
2021-09-08, 12:40
Medlem
servalacks avatar
Jag använder dagligen Nokia 301 Dual SIM.

Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Alltså tråden handlar ju om äldsta telefonen fortfarande i bruk. Inte vilka telefoner ni har i era byrålådor....

Synd att du inte kom på det innan du skrev ditt inlägg!

Huawei Mate 20 Pro är väl inte särskilt gammal.
YouTube??? Gammal mobil???
Google??? Gammal mobil???
Kärringen??? Gammal mobil???
Smartphone??? BankID???
Pissa bort tid på trams online???

Du spårade visst ur rejält.
Citera
2021-09-08, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av servalack
Jag använder dagligen Nokia 301 Dual SIM.

Synd att du inte kom på det innan du skrev ditt inlägg!

Huawei Mate 20 Pro är väl inte särskilt gammal.
YouTube??? Gammal mobil???
Google??? Gammal mobil???
Kärringen??? Gammal mobil???
Smartphone??? BankID???
Pissa bort tid på trams online???

Du spårade visst ur rejält.

Hade du läst mitt inlägg så vet du att jag BRUKAR en Nokia N900. Huawei mate 20 pro åker fram när JAG verkligen behöver den.

Kärringen sliter inte med ett mobilberoende och aldrig gjort till skillnad från dig och mig. Är det inte därför du kör på den där Nokian? Låt mig gissa... Vad kör du på för Linux dist?

Eller kanske du bara är en gammal skit som skriker dig hes på alla nymodigheter... Vad vet jag.

Men kan ju konstatera att din läsförståelse inte är något vidare och en ganska otrevlig jävel i överlag.

Lycka till i livet!
Senast redigerad av Tankevurpan 2021-09-08 kl. 13:38.
Citera
2021-09-08, 13:44
Medlem
Ghastens avatar
Batterierna är döda på mina gamla mobiler.
Citera
2021-09-08, 17:31
Medlem
elektronikfreaks avatar
Jag har väl ett antal sk smartphones som jag har slutat att använda. Frågan är väl om de var så smarta? De var i vart fall inte hållbara. Nu har jag sedan några år tillbaka gått tillbaka till en, enl mig den mest slitstarka och bästa mobiltelefonen - SIEMENS ME45. Den är tillsammans med SIEMENS M65 helt outstanding och de går ALDRIG sönder. De funkar exakt till vad jag kräver av dom dvs att de fungerar att RINGA med SKICKA SMS med!!!

Jag är egentligen datoranvändare och använder som du säkert förstår telefonerna ENBART att RINGA med!
Citera
2021-09-09, 12:38
Medlem
mr.demons avatar
Jag har en Nokia som borde vara en 15-20 år gammal. Den är skitcool. Jag använder den när jag är ute och springer. För att kunna ringa om jag ramlar och skadar mig. Den telefonen kan man typ slänga i baken och plocka ihop den igen. Har kontantkort på den.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in