2020-09-17, 19:17
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lersater
du är en idiot.. varför tror du folk håller på Björklöven? jo för de har en fin logga... varför skulle typ en skåning annars hålla på Löven? Finns massa kan jag intyga
Ren vrålande idioti. Man håller på sitt hemlag, eller på något lag man tycker har bra spelare, ledning eller någon annan relevant koppling till sporten. Håller man på ett lag för att loggan är snygg kan man lika gärna säga att man inte har någon anledning alls men ändå håller på laget.
Citera
2020-09-17, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Grattis till att slippa ful-loggan alla frölundafans!

Ska jag vara helt ärlig har jag också alltid tyckt att indianloggan är rätt ful. Skall bli intressant att se vad de kommer med istället.
Citera
2020-09-17, 19:29
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmohammed
Inte bara souvenirer ,det kostar flera miljoner att byta varumärke det skall bytas loggor på bilar ,bussar m.m allt . Ingen billig historia
Det förtjänar dom. Hoppas att det svider ända in i rövhålet på klubben.
Citera
2020-09-17, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Varför är det korkat? Ser det mer som en hyllning till de folkslag som ”vi” kallar Indianer än något annat.
Är du helt jävla korkad? Varför ska ett lag i Göteborg hylla folkslaget native americans? Var är kopplingen?? Helt idiotisk idé från början. Självklart ska det vara ett namn med nån slags koppling till gbg
Citera
2020-09-17, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Men hur hänger det ihop? Varför hyllar ett hockeylag från Göteborg ett folk från Amerika? Varför just indianer och inte italienare, fransmän eller kongoleser?

Får inte ihop det alls.

*Inför*säsongen*1995/1996*antogs smeknamnet*Indians,*en:*indianer, som syftar på att laget under de framgångsrika åren på*1960-talet*kallades för "Vilda västern". Man ville dock inte ha ett namn som syftade på*cowboys*eller*eldvapen*utan antog då i stället*Indians

Google
Citera
2020-09-17, 20:06
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Kommer inte att sakna indianen, den hörde inte dit från början.

Det som stör mig är skälet till att den togs bort.
Citera
2020-09-17, 20:17
Töntigt att byta pga BLM, men bra ändå att skrota alla dessa töntiga amerikanska loggor. Önskar att Malmö bara heter Malmö IF.
Citera
2020-09-17, 20:17
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Varför har Frölunda börjat hata indianer?
Citera
2020-09-17, 20:25
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Är du helt jävla korkad? Varför ska ett lag i Göteborg hylla folkslaget native americans? Var är kopplingen?? Helt idiotisk idé från början. Självklart ska det vara ett namn med nån slags koppling till gbg
Ah, du menar att de kan ta en Somalier i slöja istället. Det vore högstatus. Ironi med politisk underton är kraftfullt.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-09-17 kl. 20:34.
Citera
2020-09-17, 20:44
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Tragiskt att klubben inte har ryggrad att stå emot vänsteraktivisternas sociala forum prognomer.

När de i framtiden blir beskyllda för att ishockey är toxic masculinity o kvinnofientligt kommer de då lägga ned klubben på begäran av AFA, BLM, RFSL o F!? Eller kvotera in svarta transpersoner i laget?

Sverige av idag. Total fokusförskjutning.

Självklart kommer Frölunda att lägga ner klubben om deras spelare tacklar andra och visar manligt könshormon genom att ha stora hockeyrövar. Annars är en inkvotering av spelare som sagt nästa steg. Om man inte har minst en etnisk minoritet, HBTQ-person, trans, handikappad och mongoloid med i klubben blir man degraderad till Allsvenskan.
Citera
2020-09-17, 20:48
Medlem
volvo 240s avatar
Men vad löjligt... När jag var på mitt livs enda ishockeymatch 1995 finalen Frölunda - Luleå så höll jag på fFrölunda just för att de hade en indian i sitt varumärke. Det var alltså lite coolt med indianen, inte det minsta nedvärderande.
Citera
2020-09-17, 20:52
Medlem
sonurs avatar
Bra gjort! I sverige ska enbart mynder av ariska människor finnas, inga lortiga jävla indianer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in