2020-07-06, 14:49
Medlem
Grishnacs avatar
Alla verkar upprörda över någon "mobb" som har tvingat Frölunda att byta namn, men är det någon som egentligen vet varför dom bestämt sig för att byta namn eller är det bara som vanligt att alla tror sig veta?
Citera
2020-07-06, 15:07
Medlem
STORVITHAJs avatar
Räcker väl med Frölunda, sen vad loggan ska vara?
Citera
2020-07-06, 15:15
Medlem
Hela grejen med namn på engelska ala NHL som Indians och Bears osv i Sverige är ju så bajsnödig, de kan väl bara heta Frölunda HC som en normal svensk hockeyförening...
Citera
2020-07-06, 15:24
Medlem
STORVITHAJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddaP
Hela grejen med namn på engelska ala NHL som Indians och Bears osv i Sverige är ju så bajsnödig, de kan väl bara heta Frölunda HC som en normal svensk hockeyförening...
Var ju något år alla skulle heta något "ballt" sen hängde det kvar för vissa.
Håller med om att det bara är löjligare med ett extra namn, speciellt när det inte är relevant.
Citera
2020-07-06, 15:33
Medlem
2n00b4Us avatar
Frölunda Indians har ju en av de snyggare logotyperna i SHL. Hoppas de byter namn till något riktigt tradigt och skaffar en riktigt ful logotyp så ingen vill köpa deras merchandise.
Citera
2020-07-06, 15:44
Medlem
Ursäkta men de flesta i tråden tycks unga.

När de hittade på Indians fanns det otaliga förslag på vad de skulle kalla sig men det enda ja minns var Crabs med en väldigt tjusig logga föreställande en krabba med en hockeyklubba. Min favorit.

Att man valde Indians var att på 70, 80 tal var det som tidigare nämtns Vilda Västern i Västra Frölunda Hockey Förening.
Citera
2020-07-06, 15:47
Medlem
Franke88s avatar
Samma sak med Chicago Redskins. De kommer byta namn.

CRINGE!
Citera
Gromguttens avatar

Moderatormeddelande

Postat av Gromgutten 2020-07-06, 15:47
Moderator
Ingen jävla listtråd det här. Skvallra om Frølunda (Indians) eller kladda/lek i andra trådar.

Tack før RP's. Trams raderat.

/Mod
Senast redigerad av Gromgutten 2020-07-06 kl. 16:24.
2020-07-06, 15:55
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Alla verkar upprörda över någon "mobb" som har tvingat Frölunda att byta namn, men är det någon som egentligen vet varför dom bestämt sig för att byta namn eller är det bara som vanligt att alla tror sig veta?
Läs ledningens egna ord;

https://sverigesradio.se/artikel/7509452
Citera
2020-07-06, 16:24
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Om dom skippar indianen är bara bra, fast av fel anledning. Hela saken att börja kalla sig för "Indians" var så urbota korkad att man saknar ord.
Jag håller med. För en gång skull stör jag mig inte på den svenska undfallenheten eftersom den leder till att vi blir av med lite plast i hockeyn. Vi är inte USA. Vi ska inte heta Indians och Lions och Lakers. Vad är det för fel på Frölunda Hockey?
Citera
2020-07-06, 23:13
Medlem
Senil-with-styles avatar
Visst är namnet väldigt amerikansk men Frölunda har ju överlägets snyggast logga. Ser inte var "rasismen" ligger i detta, men byter namn så blir det ingen mer hockey för mig.
Citera
2020-07-07, 06:25
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Läs ledningens egna ord;

https://sverigesradio.se/artikel/7509452

Ah, ingen "mobb" alltså, check.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera