Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-07-05, 05:49
  #1
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Ibland när man träffar negrer så verkar de vara så glada och snälla, medans andra negerexemplar är dryga, nonchalanta och sura.. Är detta främst något individuellt eller är olika folkgrupper olika trevliga/otrevliga..?

Vilka invandrare är minst trevliga, ödmjuka, respektfulla och tacksamma? Vilka är de trevligaste respektive otrevligaste negrerna..?

Nån som vet?
__________________
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2020-07-05 kl. 05:54.
Citera
2020-07-05, 06:00
  #2
Medlem
Araber, Kurder och Turkar(jag ser dem dock alla som araber) är de som är jobbigast att ha att göra med. Har inte haft så mycket med Afghaner att göra så vet helt ärligt inte hur de är som personer men vad jag läst och hört om dom är dom värre än araberna.

Så MENA är de som är minst ödmjuka och som är otrevligast.
Citera
2020-07-05, 06:00
  #3
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Ibland när man träffar negrer så verkar de vara så glada och snälla, medans andra negerexemplar är dryga, nonchalanta och sura.. Är detta främst något individuellt eller är olika folkgrupper olika trevliga/otrevliga..?
Jag tror det är individuellt och att man inte kan peka ut hela folkslag som trevligt eller otrevligt. Trevliga och otrevliga människor finns inom alla raser och etniska grupper. Här är t.ex. en svärjevän som är otrevlig

https://www.expressen.se/kvallsposte...tattack-smuts/
Citera
2020-07-05, 06:07
  #4
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag tror det är individuellt och att man inte kan peka ut hela folkslag som trevligt eller otrevligt. Trevliga och otrevliga människor finns inom alla raser och etniska grupper. Här är t.ex. en svärjevän som är otrevlig

https://www.expressen.se/kvallsposte...tattack-smuts/
Skön kille som tom med gör rasistiska utfall mot helsvenska personer..

Ja, kanske är det individuellt - dock så finns det ju lite olika kultur och temprament i olika länder - svenskar och finnar tex är ju inte på exakt samma sätt..
Citera
2020-07-05, 06:11
  #5
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Araber, Kurder och Turkar(jag ser dem dock alla som araber) är de som är jobbigast att ha att göra med. Har inte haft så mycket med Afghaner att göra så vet helt ärligt inte hur de är som personer men vad jag läst och hört om dom är dom värre än araberna.

Så MENA är de som är minst ödmjuka och som är otrevligast.
Vad är det för skit som MENAs gör när du träffar dem..? Är de arroganta, krävande, korkade och cyniska kanske..?
__________________
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2020-07-05 kl. 06:15.
Citera
2020-07-05, 06:14
  #6
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Ifall jag svarar på just negrar, så är somalier oftast de absolut värsta, medans riktiga djungelafrikaner, typ Zimbabwe eller liknande, kan vara riktigt trevliga.
Citera
2020-07-05, 06:16
  #7
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Ifall jag svarar på just negrar, så är somalier oftast de absolut värsta, medans riktiga djungelafrikaner, typ Zimbabwe eller liknande, kan vara riktigt trevliga.
På vilket sätt yttrar sig somaliernas otrevlighet..?
Citera
2020-07-05, 06:18
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Vad är det för skit som MENAs gör när du träffar dem..? Är de arroganta, krävande, korkade och cyniska kanske..?

Krävande, rasistiska och arroganta för det mesta. Verkar tro att de har någon form av gudastatus och alla andra ska göra som de säger. Det gäller i alla situationer. Väldigt märkligt beteende enligt mig.
Citera
2020-07-05, 06:21
  #9
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Krävande, rasistiska och arroganta för det mesta. Verkar tro att de har någon form av gudastatus och alla andra ska göra som de säger. Det gäller i alla situationer. Väldigt märkligt beteende enligt mig.
Chauvinistiska och/eller narcissistiska på nåt sätt..?
Citera
2020-07-05, 06:26
  #10
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
På vilket sätt yttrar sig somaliernas otrevlighet..?

Det är sammanvägda faktorer som jag - av längre egen erfarenhet - gör dessa omdömen.

Somalierna är för det första muslimer, med allt vad det (kan) innebära, såsom ett förakt mot icke-muslimer, förakt mot svenska tjejer (pga avsaknaden av slöja; och i förlängningen då avsaknaden av vördnad till Allah.) Vidare känner (Eller känner o känner, men vet om) att en relativt stor del av Somalierna är kriminella, dvs langar droger, rånar och likande brott.

Deras kultur ihop med deras trosuppfattning, moral och principer gör så att dom - åtminstone enligt mig - kategoriseras som otrevliga. Kontrasterna är helt enkelt för stora för denna grupp, för att de smidigt ska bli en samhällsuppbärande del av samhället.
__________________
Senast redigerad av GravtPsykisktStord 2020-07-05 kl. 06:29.
Citera
2020-07-05, 07:38
  #11
Avstängd
twigdolls avatar
Jag tror de är en den gruppen som är så stor att självaste individen som utför otrevligheter är den som är värst. T.ex somalierna är många här och jag kan inte se skillnad på dom, men jag har upptäckt flera gånger att somalier beter sig illa, men jag har inte märkt av att de gjort några positiva intryck här men på annan ort.
Citera
2020-07-05, 07:48
  #12
Avstängd
redlajtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Ibland när man träffar negrer så verkar de vara så glada och snälla, medans andra negerexemplar är dryga, nonchalanta och sura.. Är detta främst något individuellt eller är olika folkgrupper olika trevliga/otrevliga..?

Vilka invandrare är minst trevliga, ödmjuka, respektfulla och tacksamma? Vilka är de trevligaste respektive otrevligaste negrerna..?

Nån som vet?


Folk från storstäder brukar generellt vara mer otrevliga än de från mindre städer.
Minoritetsgrupper kan nog ha mer problem/utanförskap/psykisk ohälsa...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback