Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2020-07-06, 17:27
  #85
Medlem
Min röst går för övrigt till Iranier. De som flydde undan den religiösa terrorn tycker jag har gjort rätt för sig, och anpassat sig väl.

Alla skämt åsido tycker jag att svenskar och finnar i stort sett är samma folk nuförtiden (men då är jag visserligen finsk själv...) så oss räknar jag inte som invandrare.
Citera
2020-07-06, 18:58
  #86
Medlem
Har träffat på alla folkgrupper förutom hazarer.
Har haft problem med alla grupper men även träffat bra människor inom dessa grupper.

Kurder har jag mest upplevt som dryga och osociala.
Iranier har jag upplevt som dom mest trevliga men inte tjejerna.
Citera
2020-07-06, 21:14
  #87
Medlem
Oj, märkte precis att det handlade om minst trevlig, inte mest. Isåfall är det nog turkar. Speciellt den underarten som ofta beskrivs som spännturkar.
__________________
Senast redigerad av Shwp 2020-07-06 kl. 21:18.
Citera
2020-07-07, 02:03
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Har du koll på alla dessa folkslag - har träffat några av dem..?

Givetvis har jag det.
Jag är uppväxt i Malmö och har även tillbringat en hel del tid runt om Skåne, Stockholm och Mälardalen.
Citera
2020-07-07, 02:34
  #89
Moderator
Ancistruss avatar
Listtrådar är ej tillåtna så vänligen glöm ej att motivera era svar!

/Mod
Citera
2020-07-07, 05:17
  #90
Medlem
31G350125s avatar
Allt ifrån MENA och prata Arabiska / Hebreiska är otrevlig pack, värst är det om dom är muslimer.
Citera
2020-07-07, 14:43
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Det stämmer absolut inte att somalier skulle vara extremt rasistiska mot vita. Nu snackar du i nattmössan.

Det kan vara sant. Den aktuella gruppen är väl snarast att betrakta som "rasistiska" mot ALLA som inte tillhör gruppen då de (enl. nedanstående citat) synes anse att "någon annan" skall tvingas bestrida deras levnadskostnader.

Tolken Abdulahi Mohammed använder ett exempel från nomadlivets Somalia för att belysa det svenska bidragssystemet passiviserande inverkan:
"- När det regnar och är grönt och kamelerna ger mjölk behöver nomaderna inte anstränga sig. De diskuterar och snackar och på nätterna spelar man spel. Men när torkan kommer jobbar nomaderna hårdare än någon svensk bonde och ser till att kamelerna och korna och getterna överlever i öknen. När samma människor kommer till Sverige så regnar det hela tiden - socialbidrag, barnbidrag, bostadsbidrag och alla andra bidrag. Så det blir som i nomadlivet när det regnar och är grönt, folk sitter och tar det lugnt. Och här i Sverige kan man ta det lugnt hela året, sitta på kafé och snacka. När man har det så bra, varför ska man då jobba?
- Men, säger han, placera samma människor i England eller USA, då kickar nomadsystemet in och de blir väldigt företagsamma." http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...kris-1.1179853
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback