2020-12-12, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Jag satt och lyssnade på svt, deras sätt att ifrågasätta fis mynnade ut i att
fis är en stelbent organisation jämfört med ibu. Rätta mig gärna om jag missuppfattat vad de menade.

Vad jag vill få fram är att man skyller på fis och man inte stuvade om i programmet.
Vem är skyldig till detta?

Jag minns tidigt i våras, när man började göra om programmen, mitt i säsongen för motrorsporterna. Man agerade och lyckades genomföra helt ok tävlingar.

Lilla längdåkningen gjorde..... VAD? Helt sjukt i mina ögon.

All credit till IBU, tack för det.
Jo absolut så är det nog.
Sedan var det tydligen på tapeten i somras att göra ändringar i programmet med Sverige och Norge var ju tydligen emot detta.
Vilket ju kan tyckas märkligt.
Förvisso var smittläget betydligt bättre då men att pandemin skulle rasa även under hela vintersäsongen kan inte ha överraskat någon.
Citera
2020-12-12, 23:51
Medlem
Kul för Brennan att få vinna idag! Läste att hon 2018 hamnade utanför amerikanska laget efter sjukdom och var tvungen att finansiera sin egna satsning med allt från hotell och resor till lön för vallare. I det läget hade nog de flesta 30-åringar lagt av och tagit ett vanligt jobb så strongt att satsa vidare då. Gissar att hon inte ångrar det beslutet efter starten på denna säsongen.
Citera
2020-12-13, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Kul för Brennan att få vinna idag! Läste att hon 2018 hamnade utanför amerikanska laget efter sjukdom och var tvungen att finansiera sin egna satsning med allt från hotell och resor till lön för vallare. I det läget hade nog de flesta 30-åringar lagt av och tagit ett vanligt jobb så strongt att satsa vidare då. Gissar att hon inte ångrar det beslutet efter starten på denna säsongen.

Imponerade historia om den är stämmer, skönt att det ännu finns dom med sådan vilja och inte bara gnäller utan visar att det går utan ekomomisk stöd
Citera
2020-12-13, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggson
Kul! Hoppas Pärmen har lyckats hitta någon form så att svenskorna och Neppy/Sorina får lite konkurrens.

Vet du om Niskanen (Iivo alltså) sagt något om att åka touren?
Jag har fått uppfattningen att Iivo har tänkt köra touren.

Tror inte Pärmen kommer åka ifall hon inte hinner komma i bra form.
Citera
2020-12-13, 11:18
Medlem
Jag har nästan bara tänkt på Norge som den största konkurrenten till en stafettvinst för damerna, men med tanke på Brennans åkstyrka både på distans och spurtförmåga så är både hon och Jessie Diggins starka avslutare på en stafett.
Om de kan ha två stabila klassiska åkare så har de en stark avslutning. Caldwell borde nog kunna göra en ok startsträcka, men jag har inte koll övriga åkare. Även Ryssland bör förmodligen ha ett mycket starkt stafettlag.
Citera
2020-12-13, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Jag har nästan bara tänkt på Norge som den största konkurrenten till en stafettvinst för damerna, men med tanke på Brennans åkstyrka både på distans och spurtförmåga så är både hon och Jessie Diggins starka avslutare på en stafett.
Om de kan ha två stabila klassiska åkare så har de en stark avslutning. Caldwell borde nog kunna göra en ok startsträcka, men jag har inte koll övriga åkare. Även Ryssland bör förmodligen ha ett mycket starkt stafettlag.
Swirbul ser ju också ut att vara i fin form och sen har de ju även Bjornsen. Ska ändå väldigt mycket till om de ska kunna blanda sig i en seger, men medalj känns ju möjligt.
Citera
2020-12-13, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Ja jag såg just tävlingsschemat.
Den andra sprinten brukar ligga betydligt tidigare i touren annars.
Har man varit med så länge är det väl lika bra att åka även sista dagen.

Visst, har man åkt alla tävlingsdagar fram till Alpe Cermis kan man väl lika bra slutföra sistadagen - gäller väl både Linn & Jonna ifall dom åker TdS mot förmodan...
Citera
2020-12-13, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Svahn överväger att köra touren. Låter väl ändå positivt.

Jag tänker automatiskt bonussekunder här.
Citera
2020-12-13, 12:56
Medlem
HerrGickhans avatar
Rosie Brennan och Hailey Swirbul är plötsligt hur bra som helst. Hade det varit representanter från tidigare öst skulle väl alla skrikit sig hesa om dopning. Men det är ju Bill Koch syndromet som gäller.
Citera
2020-12-13, 14:58
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Rosie Brennan och Hailey Swirbul är plötsligt hur bra som helst. Hade det varit representanter från tidigare öst skulle väl alla skrikit sig hesa om dopning. Men det är ju Bill Koch syndromet som gäller.
Va edee för syndrom?
Citera
2020-12-13, 16:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Va edee för syndrom?

Bloddopad till max, men hyllad desto mer.
Citera
2020-12-13, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Bloddopad till max, men hyllad desto mer.

Ok, belägg för detta?

Då har vi bloddoping på alla pallplacerade åkare, i samtliga herr & damlopp isåfall...

Eller, inte...

Om Rosie Brennan skulle vilja ha fuskat till sig framgångar, så tror jag hon inte skulle ha väntat tio år med detta - finns ingen rimlig förklaring varför hon vid 32 års ålder skulle börjat bloddopats sig...

Detsamma gäller ju Tatiana Sorina - helgens redultat på henne vittnar inte längre om någon doping...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in