2020-12-10, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Ja, kan inte tänka mig annat.

Är italienskan Ganz?

Franchi kör väl också, samt Vuerich?
Citera
2020-12-10, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Men det krockar väl med både NM och FM?
Finland flyttar fram FM då VC programmet ändrades.
Citera
2020-12-10, 17:51
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErrkaP

Hoppas det. Franchi vann dessutom i helgen. Vi har ju även Comarella plus tidigare nämnda Ganz. Stämmer det verkligen med endast en italienska?
Citera
2020-12-10, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErrkaP
Ilaria Debertolis (sprint+distance), Francesca Franchi (sprint+distance), Elisa Brocard (sprint+distance), Lucia Scardoni (sprint), Greta Laurent (sprint), Cristina Pittin (distance) e Anna Comarella (distance)
https://www.fisi.org/sci-di-fondo/news/22294-gli-azurri-per-le-gare-di-cdm-a-davos-pellegrino-noi-ci-saremo-per-rispetto-nei-confronti-del- nostro-mondo
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Hoppas det. Franchi vann dessutom i helgen. Vi har ju även Comarella plus tidigare nämnda Ganz. Stämmer det verkligen med endast en italienska?
Stämmer ej, se ovan
Citera
2020-12-10, 18:04
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Ilaria Debertolis (sprint+distance), Francesca Franchi (sprint+distance), Elisa Brocard (sprint+distance), Lucia Scardoni (sprint), Greta Laurent (sprint), Cristina Pittin (distance) e Anna Comarella (distance)
https://www.fisi.org/sci-di-fondo/news/22294-gli-azurri-per-le-gare-di-cdm-a-davos-pellegrino-noi-ci-saremo-per-rispetto-nei-confronti-del- nostro-mondo

Stämmer ej, se ovan

Tack för info och lösningen på den gåtan.
---

de Fabiani kan vara ett namn för tds-segern. Lägger in 20 antikroppstester på det bettet.
Citera
2020-12-10, 18:06
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Mycket hänger på hur djupt Pliggen kan stirra Fåhraeus i ögon. Kan han komma åt själen? Kan han åsamka kalla kårar på sådana nivåer att ett jakande besked till FIS rent av äventyrar Fåhraeus mentala hälsa när samvetskvalet hemsöker honom på dygnets allra mörkaste timmar? Situationen är svår.

https://www.youtube.com/watch?v=gALR3SnDEWw
Citera
2020-12-10, 18:36
Medlem
Stefan4s avatar
Federico Pellegrino, om valet att fortsätta tävla i Världscupen, samt de nordiska ländernas val att avstå tävlande pga den rådande pandemin (google-översättnig från italienska):

Citat:
Den olympiska vice-mästaren uttrycker också sin åsikt om frånvaron av idrottare från Sverige, Norge och Finland vid nästa evenemang.

"Jag respekterar deras val, enligt deras åsikt av en för hög risk att tävla i Centraleuropa de senaste veckorna. Personligen tycker jag att tävla i Davos är en beräknad risk, lika med att ha tävlat i Ruka, eller delta i sommartävlingar. av rullskidor där du når mycket höga hastigheter i nedförsbacke, som i fall av ett fall kan sätta din karriär i fara.

Det finns stor besvikelse och en aning sorg i mig för det faktum att vi reser på ett plan i turbulens och den som kör planet kallas ut, med vissa idrottare som sitter i affärsklass som hoppar ner med fallskärmen, medan andra idrottare som oss som har bidragit för att göra saker och ting bättre har vi inte lyssnat på, och vi befinner oss i att styra ett flygplan som inte byggts av oss, det verkar för mig en brist på respekt för vår värld.

Mina lagkamrater och jag kommer att delta i alla kommande tävlingar eftersom noll risk inte existerar just nu, också för att jag känner ett slags ansvar gentemot dem som har åtagit sig att låta oss tävla i minst riskfyllda förhållanden, både arrangörerna och vår federation, som är militära idrottsgrupper, är också en slags respekt under dessa svåra månader gentemot dem som förlorar sina jobb på grund av covi-19. Jag kommer att göra konton efter loppet ".

Originaltext:
Citera
2020-12-10, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Karln ser ju onekligen respektingivande ut med den där vargblicken.

Det blir "Vargen vs Fåhret".

Eller är det Ola Strömberg som är "ulven i fårakläder"
Citera
2020-12-10, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
"Sett utenfra framstår nordmenn som egoistiske dobbeltmoralister"

https://www.tv2.no/a/11827382/

Just så.

Väldigt bra skrivet. Så jävla sorgligt att Sverige hänger på och gör likadant.
Citera
2020-12-10, 19:29
Medlem
OweGbgs avatar
Det här låter ju inte så positivt när det gäller Sveriges deltagande i TdS och VM med tanke på "Pliggens" uttalande att Coronasmittan måste minska drastiskt

Tegnells prognos för Efter Nyår.

https://www.aftonbladet.se/a/Blrm39
Citera
2020-12-10, 20:05
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Federico Pellegrino, om valet att fortsätta tävla i Världscupen, samt de nordiska ländernas val att avstå tävlande pga den rådande pandemin (google-översättnig från italienska):

Vettiga poänger av Pellegrino där. Rullskidtävlingar kan också vara karriärshotande om man har otur.
Citera
2020-12-10, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Det här låter ju inte så positivt när det gäller Sveriges deltagande i TdS och VM med tanke på "Pliggens" uttalande att Coronasmittan måste minska drastiskt

Tegnells prognos för Efter Nyår.

https://www.aftonbladet.se/a/Blrm39
Eftersom det är Tegnell som uttalar sig så är det väl tvärtom positivt. Han är ju själva definitionen av en kontraindikator...

Jag undrar hur intresset är för att köra TdS bland åkarna förresten? Frida och Ebba har ju uttalat att de ville köra men sprinters som Linn och Jonna har ju sagt tidigare att de inte tänkt köra TdS ändå. Kalla tydligen också intresserad, men hur många mer är det i övrigt tro? Kan förstås tänkas att de som främst är intriktade på sprint ändrat sig nu när Davos och Dresden blev inställt och nästa sprint inte är innan i slutet av januari nu i Falun när Ulricehamn blev flyttat också. Men pressen från åkarna på att köra kanske inte är så enorm annars vilket kommer göra det lättare att säga nej för ledningen?

Jag tror fortfarande att det blir nej och att man drar ut på det är mer ett spel för galleriet så det ska verka som att man tar ett eget beslut och inte bara kopierar Norge.
Senast redigerad av bzo 2020-12-10 kl. 20:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in