2020-12-10, 16:55
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
"Sett utenfra framstår nordmenn som egoistiske dobbeltmoralister"

https://www.tv2.no/a/11827382/

Just så.
Mitt i prick.
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
I så fall kan de skippa VM också. De borde väl vara lika samspelta där om de ska visa någon form av konsekvent handlande.
Kan mycket väl bli så också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Stewart
Vad har ni för känsla kring Sverige och TDS? Har ändå en positiv känsla att det kan bli deltagande men Byströms (enorma)respekt för Norge och Pliggens alarmism står lite i vägen.
Har ingen bra känsla. Pliggen har ju redan sagt att det är väldigt tveksamt om inte smittan går ner kraftigt innan dess. Kanske kan åkarna sätta lite press, det är väl en sak att ställa in en (för distansarna) eller två (för sprintarna) tävlingar men lite annat om de ställer in en av årets höjdpunkter (för vissa iaf) och årets mest penningstinna tävling. Hoppas iaf beslut kommer snabbt så åkarna kan planera därefter och att det inte dröjer till innan jul som det flaggades för.
Citera
2020-12-10, 16:59
Medlem
katws avatar
Kalla kommer köra landslagets tävlingar i Östersund nästa vecka.

Citat:
Charlotte Kalla är igång med träningen efter att ha återhämtat sig från covid-19.
Och efter att ha missat inledningen av världscupen vill hon köra Tour de Ski, något hon inte hade tänkt göra inför säsongen.

"Då fanns inte touren med i planen, men saker och ting har ju verkligen blivit annorlunda efter den här starten. Om "Pliggen" (Per Andersson reds. anm.) och Anders (Byström reds. anm.) bedömer att det är säkert att tävla på touren så vill jag jättegärna vara med i truppen. Förutsatt att jag känner mig i slag"

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=179&artikel=7621634
Citera
2020-12-10, 17:08
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Kan mycket väl bli så också.

Knappast för Norges del. Risken att bli smittad under VM är tydligen helt försumbar och en risk värd att ta.
Citera
2020-12-10, 17:09
Medlem
Jag är mer positiv än för en vecka sedan, men långt ifrån trygg att det blir så. Eftersom styrande herrar verkar väldigt känslostyrda så tror jag den senaste tidens negativa artiklar och krönikor kring Norge som egoistiska och kyniska ökar chansen för svenskt deltagande. Intrigen är ännu mindre nu att Norge som stormakt automatiskt har rätt och obönhörligen skall följas för att säkra att man står på rätt sida (ja, på den nivån tror jag det är).

Mycket hänger på hur djupt Pliggen kan stirra Fåhraeus i ögon. Kan han komma åt själen? Kan han åsamka kalla kårar på sådana nivåer att ett jakande besked till FIS rent av äventyrar Fåhraeus mentala hälsa när samvetskvalet hemsöker honom på dygnets allra mörkaste timmar? Situationen är svår.
Senast redigerad av MacReady 2020-12-10 kl. 17:14.
Citera
2020-12-10, 17:09
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Knappast för Norges del. Risken att bli smittad under VM är tydligen helt försumbar och en risk värd att ta.
Återstår att se om det blir så i praktiken.
Citera
2020-12-10, 17:10
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Kommer de svenska åkarna verkligen acceptera att Sverige inte ställer upp i VM?
Citera
2020-12-10, 17:12
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Mycket hänger på hur djupt Pliggen kan stirra i Fåhraeus ögon. Kan han komma åt själen? Kan han åsamka kalla kårar på sådana nivåer att ett jakande besked till FIS rent av äventyrar Fåhraeus mentala hälsa när samvetskvalet hemsöker honom på dygnets allra mörkaste timmar? Situationen är svår.

Karln ser ju onekligen respektingivande ut med den där vargblicken.

Det blir "Vargen vs Fåhret".
Senast redigerad av katw 2020-12-10 kl. 17:16.
Citera
2020-12-10, 17:32
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Stewart
Vad har ni för känsla kring Sverige och TDS? Har ändå en positiv känsla att det kan bli deltagande men Byströms (enorma)respekt för Norge och Pliggens alarmism står lite i vägen.

Tror det är ett 50-50 läge. Antingen får vi skrika Fåhr(!) eller så blir det Kalla med vänner i spåret.

Tror det blir nordiska mästerskapen i Lahti-Falun-Ulricehamn. Redan innan säsong var det bäddat att mellaneuropéer skulle ladda inför VM i januari. Den planen lär fortsätta med nuvarande scenario.

Tror ryssarna skickar "B-laget" till touren.

Sedan undrar jag om någon tror Holmenkollen blir av i vinter? Kan världscupsäsongen vara slut till VM?
Citera
2020-12-10, 17:34
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Tror det är ett 50-50 läge. Antingen får vi skrika Fåhr(!) eller så blir det Kalla med vänner i spåret.

Tror det blir nordiska mästerskapen i Lahti-Falun-Ulricehamn. Redan innan säsong var det bäddat att mellaneuropéer skulle ladda inför VM i januari. Den planen lär fortsätta med nuvarande scenario.

Tror ryssarna skickar "B-laget" till touren.

Sedan undrar jag om någon tror Holmenkollen blir av i vinter? Kan världscupsäsongen vara slut till VM?

Men det krockar väl med både NM och FM?
Citera
2020-12-10, 17:37
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Men det krockar väl med både NM och FM?

Det är under Ulricehamnhelgen väl? Sprinthelg, har ingen koll på det specifika nationella mästerskapsprogrammet hur det harmonisera.
Senast redigerad av rainbowia 2020-12-10 kl. 17:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in