2020-12-02, 11:51
Medlem
Hoppas alpländerna bojkottar Ulricehamn och Falun senare pga. detta (om det nu blir av). Lär ju knappast bli något TdS heller för den delen.
Citera
2020-12-02, 11:52
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Man kan väl för faen inte garantera en smittfri väg från bostaden till mataffären.
Precis, både norskarna och svenskarna tycks ha en lovligt naiv uppfattning om att det går att få ner risken till 0.
Citera
2020-12-02, 11:52
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggson
Ja, det finns väl inget som talar som för att smittsituationen kommer vara annorlunda i februari heller. Så jag hoppas man är konsekventa nu och ställer in sitt VM-deltagande från Sveriges, Norges och Finlands sida.
En liten skillnad kan det iofs vara i februari och det är ju vaccin kommer att vara tillgängligt.
Citera
2020-12-02, 11:53
Medlem
Direkte morsomt at man velger å legge dette på Klæbo som om alle andre ikke har en egen fri vilje. Men det finnes jo også et annet perspektiv. Nå får løpere fra land som sliter økonomisk noen unike sjanser til å tjene litt ekstra penger og få noen gode plasseringer som de ellers ikke ville fått. Trenger ikke bare se svart på det. Kan være vinn-vinn for de fleste dette. (Gitt at det blir arrangert da.)
Citera
2020-12-02, 11:55
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Precis, både norskarna och svenskarna tycks ha en lovligt naiv uppfattning om att det går att få ner risken till 0.

Ja, och elitidrottare utsätter sig för risker hela tiden men just i detta fall så vill man få ned risken till 0 oavsett vad det kostar.
Citera
2020-12-02, 11:57
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Direkte morsomt at man velger å legge dette på Klæbo som om alle andre ikke har en egen fri vilje. Men det finnes jo også et annet perspektiv. Nå får løpere fra land som sliter økonomisk noen unike sjanser til å tjene litt ekstra penger og få noen gode plasseringer som de ellers ikke ville fått. Trenger ikke bare se svart på det. Kan være vinn-vinn for de fleste dette. (Gitt at det blir arrangert da.)
Ja nu får man hoppas att alla tävlingar blir av. På ett sätt känns det befriande att få se VC utan The usual suspects!
Citera
2020-12-02, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Ja, och elitidrottare utsätter sig för risker hela tiden men just i detta fall så vill man få ned risken till 0 oavsett vad det kostar.

Jo men lite så.
Citera
2020-12-02, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Tja, det er vel det som man fortsatt er usikker på, og dermed ønsker å være forsiktig.

Det finnes flere artikler på nettet hvor man kan lese om dette, og jeg tror flere her med fordel kan gjøre det før de leker lege.

These Athletes Had the Coronavirus. Will They Ever Be the Same?

First, coronavirus patients, like anyone with a serious respiratory infection, were at risk for long-term lung issues. He often saw patients “who three months ago had a bad virus and still can’t get their breathing back to normal.”

Another complication that Galiatsatos considered particularly concerning to athletes, and one that experts were still trying to wrap their heads around, was the high incidence of blood clots that doctors were seeing in coronavirus patients.
https://www.nytimes.com/2020/05/29/sports/coronavirus-survivors-athletes.html

Leker lege? Alltså vad jag bedöma är risken fortsatt liten.
Citera
2020-12-02, 12:01
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Flera svenska åkare har sagt att de vill fortsätta tävla i världscupen under december. Så det är inte de svenska åkarna som sagt nej.
Citera
2020-12-02, 12:03
Medlem
https://www.svt.se/sport/langdskidor/experten-jattetrakigt-men-svart-att-ha-synpunkter

Bo A Orm:

"– Jag är överraskad över att beslutet kommer så fort efter premiären i Ruka. Jag tycker att Fis och länderna borde ha kunnat agerat tidigare. Det var ett oroligt coronaläge redan för en månad sedan. Man borde ha frågat sig tidigare hur man skulle kunna tävla på ett säkert sätt, säger Jacob Hård."

Det är jävligt sant.
Citera
2020-12-02, 12:05
Medlem
Hur bedömer man att det är säkert att tävla i VM i februari? Det körs väl också i Tyskland om jag inte helt missminner mig. Om situationen inte ser bättre ut då hoppas jag att de nationer som nu hoppar av fattar samma beslut. Hur ska man annars kunna motivera det utan att framstå som hycklare?
Citera
2020-12-02, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Flera svenska åkare har sagt att de vill fortsätta tävla i världscupen under december. Så det är inte de svenska åkarna som sagt nej.
Sånn er det for det norske laget også. Valnes for eksempel sa han hadde stilt opp. Men for sporten generelt kan det faktisk være en bra ting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in