2020-07-05, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
terigen varfr skall jag betala fr ngot jag varken kan eller vill utnyttja?
Varfr ska jag som inte har barn i den ldern betala fr barnomsorg?
Citera
2020-07-05, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelikrok
Varfr ska jag som inte har barn i den ldern betala fr barnomsorg?
Fr att daghemmen utfr en tjnst SVT gr det inte.
Citera
2020-07-05, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Ok, och det r inte mer ditt nskeml n din frvntan av utfallet?
Vi fr se.
Citera
2020-07-05, 17:38
Medlem
Citat:
Fr att daghemmen utfr en tjnst SVT gr det inte.
Det gr de vl? Public service brukar det kallas.
Citera
2020-07-05, 17:40
Medlem
Citat:
Det gr de vl? Public service brukar det kallas.
Och om man som jag inte ger en tv d? varfr fr vrigt frsvarar du dessa galenskaper?
Citera
2020-07-05, 17:41
Medlem
Citat:
Och om man som jag inte ger en tv d? varfr fr vrigt frsvarar du dessa galenskaper?
Och jag har som sagt inga barn som behver barnomsorg.
Citera
2020-07-05, 17:42
Medlem
Citat:
Som jag sa jag vill skapa ett prejudikat. varfr r ni s in i helvete positiva till det hr tramset?

Ska du sga som ordagrant skrev Att folk som jag som inte ger en tv skall betala tvavgift.
Citera
2020-07-05, 20:19
Medlem
HeltKlarts avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Precis, att anlita ombud i ett rende dr man inte har ngot case utan driver fr stt jvlas r att kasta pengar i sjn.
Jag har juridikutbildning och har suttit som nmndeman i frvaltningsdomstolen s jag vet precis
vad jag skall gra. Vidare s gr jag inte detta fr att jvlas, nja det r kanske en orsak men vad jag r ute efter r att f till stnd ett prejudikat ungefr som nr hgsta frvaltningsdomstolen kom fram till att en dator inte skall rknas som en tv.
Vi borde aldrig ta fr givet att myndigheterna alltid har stenkoll p alla lagar. Erknner att jag sjlv tnkte lite s nr jag startade trden. Drfr jag sa att jag ville jvlas, var kanske dumt av mig.

Det finns kanske en chans att ett fall som detta gr att vinna? Deras agerande kan mycket vl strida mot ngon lag eller frordning. Jag anser att det strider mot hela rttsprincipen som sger att man inte kan tvinga p folk produkter hur som helst (vilket r vad de gr). Myndigheter r inte ofelbara, ven de kan beg lagbrott. Enda sttet att veta skert r ju att ta det till domstol och f ett prejudikat, eftersom detta r nytt och aldrig har prvats tidigare.

Sen kan folk hr sga vad de vill, tills domstolen sagt sitt kan ett bifall knappast uteslutas.
Citera
2020-07-05, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltKlart
Vi borde aldrig ta fr givet att myndigheterna alltid har stenkoll p alla lagar. Erknner att jag sjlv tnkte lite s nr jag startade trden. Drfr jag sa att jag ville jvlas, var kanske dumt av mig.

Det finns kanske en chans att ett fall som detta gr att vinna? Deras agerande kan mycket vl strida mot ngon lag eller frordning. Jag anser att det strider mot hela rttsprincipen som sger att man inte kan tvinga p folk produkter hur som helst (vilket r vad de gr). Myndigheter r inte ofelbara, ven de kan beg lagbrott. Enda sttet att veta skert r ju att ta det till domstol och f ett prejudikat, eftersom detta r nytt och aldrig har prvats tidigare.

Sen kan folk hr sga vad de vill, tills domstolen sagt sitt kan ett bifall knappast uteslutas.
Mitt resonemang i ett ntskal, kan jag sen f till en muntlig frhandling kan jag frdmjuka motparten rejlt vilket skulle bli en bonus.
Citera
2020-07-05, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Ska du sga som ordagrant skrev Att folk som jag som inte ger en tv skall betala tvavgift.
Jaha och?
Citera
2020-07-05, 20:30
Medlem
Citat:
Jaha och?
Du har glmt ett "inte". Och anvnd inte ordet tv-avgift fr det r inte ngon sdan det handlar om.
Senast redigerad av Kringelikrok 2020-07-05 kl. 20:40.
Citera
2020-07-05, 21:17
Medlem
Citat:
Du har glmt ett "inte". Och anvnd inte ordet tv-avgift fr det r inte ngon sdan det handlar om.
Och var skulle detta inte infogas, och om det inte r en tvavgift vad r det d?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in