Citat:
Ursprungligen postat av
svartekaptenen
Citat:
Ursprungligen postat av
Engineer
Precis, att anlita ombud i ett rende dr man inte har ngot case utan driver fr stt jvlas r att kasta pengar i sjn.
Jag har juridikutbildning och har suttit som nmndeman i frvaltningsdomstolen s jag vet precis
vad jag skall gra. Vidare s gr jag inte detta fr att jvlas, nja det r kanske en orsak men vad jag r ute efter r att f till stnd ett prejudikat ungefr som nr hgsta frvaltningsdomstolen kom fram till att en dator inte skall rknas som en tv.
Vi borde aldrig ta fr givet att myndigheterna alltid har stenkoll p alla lagar. Erknner att jag sjlv tnkte lite s nr jag startade trden. Drfr jag sa att jag ville jvlas, var kanske dumt av mig.
Det finns kanske en chans att ett fall som detta gr att vinna? Deras agerande kan mycket vl strida mot ngon lag eller frordning. Jag anser att det strider mot hela rttsprincipen som sger att man inte kan tvinga p folk produkter hur som helst (vilket r vad de gr). Myndigheter r inte ofelbara, ven de kan beg lagbrott. Enda sttet att veta skert r ju att ta det till domstol och f ett prejudikat, eftersom detta r nytt och aldrig har prvats tidigare.
Sen kan folk hr sga vad de vill, tills domstolen sagt sitt kan ett bifall knappast uteslutas.