2020-07-05, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Du missar poängen, den tidigare tvavgiften slapp du betala om du inte hade tv vilket var fallet med mig.
Nu skall du betala oavsett om du har tv eller ej.

Om det var poängen så har det framkommit dåligt i trådrns inlägg som handlat om sossar, drmokrati, omprövningar, folkstöd mm.
Citera
2020-07-05, 07:53
Medlem
Citat:
Gärna och vidare behöver jag inget ombud, det kan jag sköta själv

Precis, att anlita ombud i ett ärende där man inte har något case utan driver för stt jävlas är att kasta pengar i sjön.
Citera
2020-07-05, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Precis, att anlita ombud i ett ärende där man inte har något case utan driver för stt jävlas är att kasta pengar i sjön.
Jag har juridikutbildning och har suttit som nämndeman i förvaltningsdomstolen så jag vet precis
vad jag skall göra. Vidare så gör jag inte detta för att jävlas, nåja det är kanske en orsak men vad jag är ute efter är att få till stånd ett prejudikat ungefär som när högsta förvaltningsdomstolen kom fram till att en dator inte skall räknas som en tv.
Citera
2020-07-05, 09:30
Medlem
Citat:
Jag har juridikutbildning och har suttit som nämndeman i förvaltningsdomstolen så jag vet precis
vad jag skall göra. Vidare så gör jag inte detta för att jävlas, nåja det är kanske en orsak men vad jag är ute efter är att få till stånd ett prejudikat ungefär som när högsta förvaltningsdomstolen kom fram till att en dator inte skall räknas som en tv.
Ok, vad förväntas det bli för resultat vid en prövning i rätten?
Citera
2020-07-05, 11:13
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad

I spåkulan ser jag "Förvaltningsrätten avslår överklagandet" och en motivering på mindre än en sida.

I spåkula nr 2 ser jag "Kammarrätten avslår överklagandet" och "KR gör samma bedömning som FR"

I spåkula nr 3 ser jag "HFD beviljar inte prövningstillstånd. Ärendet är inte av vikt för ledning av rättstillämpningen."
Citera
2020-07-05, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
I spåkulan ser jag "Förvaltningsrätten avslår överklagandet" och en motivering på mindre än en sida.

I spåkula nr 2 ser jag "Kammarrätten avslår överklagandet" och "KR gör samma bedömning som FR"

I spåkula nr 3 ser jag "HFD beviljar inte prövningstillstånd. Ärendet är inte av vikt för ledning av rättstillämpningen."

Högst rimliga förväntningar, formuleringarna kan avvika, men i övrigt instämmes!
Citera
2020-07-05, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Att folk som jag som inte äger en tv skall betala tvavgift.
Citera
2020-07-05, 12:21
Medlem
Citat:
Ok, och det är inte mer ditt önskemål än din förväntan av utfallet?
Citera
2020-07-05, 12:36
Medlem
Citat:

Överklagan ska alltså avdömas till din nackdel? Eller vill du att den upphävda lagen ska tillämpas istället för gällande lag?
Citera
2020-07-05, 15:38
Medlem
Citat:

Det var ju den gamla lagen som stipulerade att bara den som var innehavare en utrustning ängnad att ta emot TV-signaler skulle betala och det mået handlade om huruvida en dator var särskilt ägnad åt detta.

Nuvarande lag om medieavgift (inte tv-avgift) har ingen sådan avgränsning till TV-innehav. TS är ju åtminstone tydlig med att han bara vill jävlas och inte har några förutsättningar att vinna.
Citera
2020-07-05, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Det var ju den gamla lagen som stipulerade att bara den som var innehavare en utrustning ängnad att ta emot TV-signaler skulle betala och det mået handlade om huruvida en dator var särskilt ägnad åt detta.

Nuvarande lag om medieavgift (inte tv-avgift) har ingen sådan avgränsning till TV-innehav. TS är ju åtminstone tydlig med att han bara vill jävlas och inte har några förutsättningar att vinna.
Återigen varför skall jag betala för något jag varken kan eller vill utnyttja?
Citera
2020-07-05, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Överklagan ska alltså avdömas till din nackdel? Eller vill du att den upphävda lagen ska tillämpas istället för gällande lag?
Som jag sa jag vill skapa ett prejudikat. varför är ni så in i helvete positiva till det här tramset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in