Men först undrar jag: hur går man tillväga? Är det bäst att begära omprövning? Vill ju inte ta detta till rätten (eftersom jag läst att man får betala Skatteverkets rättegångskostnader vid förlust). Begära omprövning kostar väl inget? Struntar i att de kommer neka, vill av principskäl ändå göra det eftersom jag inte bett om att få "Public Service" nedtryckt i halsen.
Jag tycker det inte är mer än rätt att jävlas tillbaka mot överheten när de kommer med dylika provokationer. Varför har inte folket fått besluta om detta i en omröstning? Är det månne för att Sverige är en skendemokrati? Min uppmaning till alla på Flashback är att göra detta till en vana, att varje år begära omprövning av den där konstiga posten skriven på ett främmande språk, "Public Service". Förutsatt att det nu är så man gör? Den här tråden ska vara till stöd för alla som, likt mig själv, inte vill låta det här hånet passera obemärkt förbi. Om alla Flashbacks 1,3 miljoner medlemmar gjorde detta skulle de få sitta och neka omprövningar tills fingrarna blöder.
Men som sagt, skulle gärna ha lite upplysningar om det är det rätta sättet att gå tillväga på, då jag aldrig gjort detta förut! Nån som har erfarenhet och vill hjälpa till med lite hederlig uppvigling?

Om man nu kan kalla viljan till rättvisa för uppvigling...