Citat:

Ursprungligen postat av 
svartekaptenen

Citat:

Ursprungligen postat av 
Engineer

Precis, att anlita ombud i ett ärende där man inte har något case utan driver för stt jävlas är att kasta pengar i sjön.

Jag har juridikutbildning och har suttit som nämndeman i förvaltningsdomstolen så jag vet precis
vad jag skall göra. Vidare så gör jag inte detta för att jävlas, nåja det är kanske en orsak men vad jag är ute efter är att få till stånd ett prejudikat ungefär som när högsta förvaltningsdomstolen kom fram till att en dator inte skall räknas som en tv.

Vi borde aldrig ta för givet att myndigheterna alltid har stenkoll på alla lagar. Erkänner att jag själv tänkte lite så när jag startade tråden. Därför jag sa att jag ville jävlas, var kanske dumt av mig.
Det finns kanske en chans att ett fall som detta går att vinna? Deras agerande kan mycket väl strida mot någon lag eller förordning. Jag anser att det strider mot hela rättsprincipen som säger att man inte kan tvinga på folk produkter hur som helst (vilket är vad de gör). Myndigheter är inte ofelbara, även de kan begå lagbrott. Enda sättet att veta säkert är ju att ta det till domstol och få ett prejudikat, eftersom detta är nytt och aldrig har prövats tidigare.
Sen kan folk här säga vad de vill, tills domstolen sagt sitt kan ett bifall knappast uteslutas.