2011-08-23, 14:29
Medlem
Rosens Rauks avatar
För ayhuascaanalog så letar jag efter substitut till syrisk ruta som skeppar mot postförskott. Tips?
Citera
2011-08-23, 18:32
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
Varför svarar du inte på min fråga jag ställde dig?
....
Citera
2011-08-24, 17:36
Medlem
molgan ska göra en tek som använder "Naphtha VM&P". Är det samma sak som våran T-grön?

naphtha VM&P
http://www.sciencelab.com/msds.php?msdsId=9926175

T-grön
http://www.pon-cat.com/Global/Pon%20Equipment%20Sweden/S%C3%A4kerhetsdatablad/T-GR%C3%96N.pdf

kan någon erfaren verifiera om det är samma sak?
Citera
2011-08-24, 19:48
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtremePleasure
molgan ska göra en tek som använder "Naphtha VM&P". Är det samma sak som våran T-grön?

naphtha VM&P
http://www.sciencelab.com/msds.php?msdsId=9926175

T-grön
http://www.pon-cat.com/Global/Pon%20Equipment%20Sweden/S%C3%A4kerhetsdatablad/T-GR%C3%96N.pdf

kan någon erfaren verifiera om det är samma sak?

Nej, det är verkligen inte samma sak. Du söker kemiskt ren bensin.
Citera
2011-08-24, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
Nej, det är verkligen inte samma sak. Du söker kemiskt ren bensin.

Heptan eller kemiskt ren bensin som det heter i affären ingår också i teken. Molgan undrar om det finns någon motsvarighet till naphtha VM&P här i sverige/eu?

Anledningen att molgan vill använda båda är för att han läst att naphtha är optimalt för extraction medan heptanet är bra för re-crystallization. Heptan sägs vara väldigt bra på att dra åt sig DMT när det är varmt, men inte lika bra när det är kallt. Därav valet av naphtha VM&P för extraction. Sedan heptan som optimal re-x solvent..

så.. molgan undrar fortfarande ifall det finns en svensk motsvarighet till Naphtha VM&P och om det möjligtvis kan vara t-grön? molgan spekulerar i det eftersom innehållsförteckningen till t-grön säger "nafta(petroleum)"... kan någon reda ut detta?
Citera
2011-08-25, 02:14
Medlem
Cathariasiss avatar
Citat:
Heptan eller kemiskt ren bensin som det heter i affären ingår också i teken. Molgan undrar om det finns någon motsvarighet till naphtha VM&P här i sverige/eu?

Anledningen att molgan vill använda båda är för att han läst att naphtha är optimalt för extraction medan heptanet är bra för re-crystallization. Heptan sägs vara väldigt bra på att dra åt sig DMT när det är varmt, men inte lika bra när det är kallt. Därav valet av naphtha VM&P för extraction. Sedan heptan som optimal re-x solvent..

så.. molgan undrar fortfarande ifall det finns en svensk motsvarighet till Naphtha VM&P och om det möjligtvis kan vara t-grön? molgan spekulerar i det eftersom innehållsförteckningen till t-grön säger "nafta(petroleum)"... kan någon reda ut detta?

Vilket ämne finns i Naphta VM&P? Om du tar reda på detta kan du ju leta i den lokala järnaffären/målarbutiken efter produkter som innehåller samma sak.

Det blir också enklare för folk att svara på din fråga om huruvida det finns en motsvarighet till VM&P om vi vet vad som finns i flaskan, av förklarliga skäl.

"Nafta" är ett samlingsnamn som innefattar massor av olika brännbara kolväten, så var försiktig innan du försöker att extrahera med någon slumpmässigt vald kemikalie. Det är inte chill bara för att det står nafta på förpackningen.
Citera
2011-08-25, 07:42
Medlem
Citat:

Jag har haft goda erfarenheter av heptan även när det är kallt, har aldrig gjort varma pulls med det och det har fungerat utmärkt ändå. Använder det både till extraktionen och re-x.
Citera
2011-08-25, 12:16
Medlem
tack för svaren

hmm.. kanske lika bra att inte ge sig in förlångt i nafta-djungeln o leta. verkar lite rörigt,,
Heptan it is then..
Citera
2011-08-25, 13:26
Medlem
Citat:
tack för svaren

hmm.. kanske lika bra att inte ge sig in förlångt i nafta-djungeln o leta. verkar lite rörigt,,
Heptan it is then..

Ett tips är att lägga dina behållare med lut/mimosa sörja samt heptan i ett varmt badkar i några timmar o skaka om dom lite då och då, detta gör att du får upp en bra temperatur på hela smeten innan du drar ut heptanet.

Sen när du inte får ut mer kristaller eller olja med heptan kan du istället använda cellulosa förtunning med toulene eller xylene och göra några dragningar till, detta brukar man få ut 10-30% mer godis med

Dock kan man inte dunsta av det utan du får göra en A/b extractrion på förtunnignen, det är lite mer jobb men dumt o slösa bark i onödan.
Citera
2011-08-25, 17:17
Medlem
trevligt med tips, tackar. Blir till o researcha lite mer om allt man kan göra med blandningen så jag inte kastar nåt i onödan :]

btw, jag tror jag lägger ner det där med molgan/SWIM.. ingen annan här verkar ju oroa sig ^^

en annan sak jag jag funderat på är ifall man kan göra dmt oralt aktivt med svarta vinbär? då de påstås vara en MAOI.. Jag vill också passa på att varna folk som läser detta att inte experimentera med det utan att veta hur farligt MAOIs kan vara i kombination med annat..

Men.. är det någon som testat svarta vinbär + dmt på tom mage? Jag leker lite med tanken att man skulle kunna göra nån slags bumbibärssaft
Citera
2011-09-07, 03:25
Medlem
WizardInBlacks avatar
Citat:
trevligt med tips, tackar. Blir till o researcha lite mer om allt man kan göra med blandningen så jag inte kastar nåt i onödan :]

btw, jag tror jag lägger ner det där med molgan/SWIM.. ingen annan här verkar ju oroa sig ^^

en annan sak jag jag funderat på är ifall man kan göra dmt oralt aktivt med svarta vinbär? då de påstås vara en MAOI.. Jag vill också passa på att varna folk som läser detta att inte experimentera med det utan att veta hur farligt MAOIs kan vara i kombination med annat..

Men.. är det någon som testat svarta vinbär + dmt på tom mage? Jag leker lite med tanken att man skulle kunna göra nån slags bumbibärssaft

Verkar inte finnas någon dokumenterad MAOI funktion i svarta vinbär eller juice, och om den då skulle vara reversibel så borde det väl finnas en massa väldokumenterade mat/medicininteraktionshistorier kring svarta vinbär och juice av den?

Det enda intressanta jag hittade var detta;

Citat:
The research I found available online is from 1991, performed by Merz and Co GMBH, a German company who was considerate enough to apply for a Canadian patent for some 'elixir du longue vie' or other (my term), and included their research on the subject of black currants (Ribes nigrum) as an MAOI. Short version of their salient study results:

In Vitro: "The black currant concentrate effects a 61% inhibition of MAO Type B, and an 37% inhibition of MAO Type A" [Page 7, Line 23-24]
In Humans: "MAO Type B activity is inhibited in all three subjects with dependency on dosage and time. Maximum inhibition is obtained 60 minutes after application, and is between 70 and 90% at optimum dosage of 20 grams." [Page 8, Line 2-8]

Other tests give a fairly cool description of implanting probes into rat brains and then torquing around with their sleep cycle...and these tests - AFAIK - haven't been duplicated/published.
Citera
2011-09-20, 11:31
Medlem
Okej ni har användt er av DMT på ett eller annat vis, och fått tag i det på ett eller annat vis.

Men kan vi hjälpas åt att föra dikussionen liter mer mot en filosofisk inriktning?
För oss som fortfarande är oerfarna av drogen, men har blivit intresserade av den pga dess psykadeliska rykte.

Jag undrar, inte beskrivet i tripprapporter om hur många varelser ni träffat, hur DMT påverkat er och omgivningen efteråt?
Hur har er syn på er själva förändrats?
OSV...

Tycker det finns massvis med intressant information som sköljs undan i diskussionen om bark, vaporizers m.m m.m...

MVH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in