2011-08-22, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Tycker det är tråkigt att höra att du använder det här så oansvarligt. 1mg/kg ligger ungefär gränsen för fenomenet "phalaris staggers". Kort sammanfattat, Den mängden är soppas giftig att den orsakar dödsfall hos får.
Källa på det tack. Och även om det stämmer måste det väl ändå gälla för IV och inte om man röker det?
Citera
2011-08-22, 00:14
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffeboyi
Källa på det tack. Och även om det stämmer måste det väl ändå gälla för IV och inte om man röker det?

Erowid. Kolla upp sånt här själv istället. Jag orkar inte med dig
Men jag säger bara en sak. När det gäller droger så lyssna alltid vad dom med större erfarenhet har att säga. Speciellt när det gäller DMT.
Hanterar man detta med rätt inställning så kommer du få ut mer än vad du någonsin kunnat ana.
Det här är ingen jävla mdma eller lsd som dom flesta bara springer runt och leker på.
DMT där trippar man på riktigt.
Citera
2011-08-22, 07:17
Medlem
Citat:
Erowid. Kolla upp sånt här själv istället. Jag orkar inte med dig
Men jag säger bara en sak. När det gäller droger så lyssna alltid vad dom med större erfarenhet har att säga. Speciellt när det gäller DMT.
Hanterar man detta med rätt inställning så kommer du få ut mer än vad du någonsin kunnat ana.
Det här är ingen jävla mdma eller lsd som dom flesta bara springer runt och leker på.
DMT där trippar man på riktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Erowid
1) When smoking DMT what is the LD50 ? Can it cause a heart attack?

Certainly much higher than the amount beyond which one would have no concept of what a pipe, DMT, oneself, etc. is. Also much higher than the amount one could get into ones body by smoking before it was metabolised. I imagine that even if one hooked oneself to a machine which continously fed oxygen, nitrogen, and DMT vapour it would still be hard to _physically_ overdose. As for heart attack, I have no idea. I can imagine being scared to death (literally).

Källa: http://www.erowid.org/chemicals/dmt/dmt_info2.shtml

Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag har rökt DMT, det skulle inte förvåna mig om jag är mer "erfaren" än dig, sluta bete dig som om du vore president av Hyperspace.
Senast redigerad av stoffeboyi 2011-08-22 kl. 07:24.
Citera
2011-08-22, 09:21
Medlem
CamCameos avatar
[quote=KTM_]
Citat:

Tycker det är tråkigt att höra att du använder det här så oansvarligt. 1mg/kg ligger ungefär gränsen för fenomenet "phalaris staggers". Kort sammanfattat, Den mängden är soppas giftig att den orsakar dödsfall hos får.

Och använder man dmt med ordentlig respekt så är det här en motstock som alla bör gå efter.

Jag behöver inte se någon källa, utan skulle modest nöja mig med att du pekar ut en person på det här forumet som har phalaris som utgångspunkt för dmt-extraktion och därför skulle gagnas av ditt "råd"...

I övrigt skulle det göra dig gott att uttrycka dig i mindre absoluta termer.
Citera
2011-08-22, 10:42
Medlem
Att röka mer än 100mg dmt leder till blackout och är inte särsillt givande...

Om någon påstås ha rökt 250mg och minns nåt av det så hardom inte lyckats suga i sig mer än max 30% av dosen och slösat 70% av sitt material...

30-50mg räcker defenivt om man vaporiserar det bra.

Dock kan man ju röka större mängder i tex changa joint vilket leder till en längre upplevelse som är intressant på andra sätt.
Citera
2011-08-22, 13:27
Medlem
SummerWines avatar
Citat:
Aldrig hört talas om något liknande. Hur ser konsistensen ut?
Eller så kanske du kan testa ändra på omgivningen lite. Tv:n är ett stör objekt. Antingen helt tyst eller någon skön musik. psykedeliska rekomenderar jag,
Jag får en liten känsla av att du kanske tar för lite dmt. För det kan bli obehagligt pga du ligger och gränsar. Då blir kroppen obekväm och dina tankar boostar obehaget med.
Annars är du väl bara en i mängden som det inte funkar ordentligt på.
Men testa lägg i mer. Ska man uppleva dmt så är meningen att man skall försvinna helt och ditt liv på jorden ett minne blott. Massa små trippar är bara waste enligt mig.

Konsistensen på dmt:t? Helt normalt?

Jag skulle aldrig ens fundera på att ha tv:n på. Jag sitter/ligger alltid i min säng i en stor sovalkov. Jag har tända ljus och tyst, lugn musik eller helt tyst. Oftast drar jag för draperiet bredvid sängen så att jag inte har någon utsikt utöver min säng och väggarna runt, det ger mig nog med intryck iaf.

Jo att småtrippa kan vara slöseri. Jag hade problem att komma iväg ett tag men det är löst efter ett kortare uppehåll. Senaste gången har jag fått i mig så mycket att jag inte minns ett skvatt, och det är mer waste enligt mig (ja jag vet att jag måste skaffa en våg).

Men egodöd måste du ändå ha upplevt? Det som skiljer dessa trippar från övriga är bara att återhämtningen efter trippen varit väldigt lång.
Citera
2011-08-22, 16:33
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffeboyi
Källa: http://www.erowid.org/chemicals/dmt/dmt_info2.shtml

Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag har rökt DMT, det skulle inte förvåna mig om jag är mer "erfaren" än dig, sluta bete dig som om du vore president av Hyperspace.

Jaha och endå så använder detta helt fel.
Men lyssna förhelvete vad jag säger till dig. Du skall behandla det med den respekten som den kräver.
Att du väljer röka upp 250mg i en session är sjuk waste och tyder på kass behandling.
Varför skall du använda 250 när 50mg kan ge dig en 100 gånger starkare resa?
Får du den rätta upplevelsen av dmt någon gång så kommer du förstå mig bättre.
Citera
2011-08-22, 17:01
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummerWine
Konsistensen på dmt:t? Helt normalt?

Jag skulle aldrig ens fundera på att ha tv:n på. Jag sitter/ligger alltid i min säng i en stor sovalkov. Jag har tända ljus och tyst, lugn musik eller helt tyst. Oftast drar jag för draperiet bredvid sängen så att jag inte har någon utsikt utöver min säng och väggarna runt, det ger mig nog med intryck iaf.

Jo att småtrippa kan vara slöseri. Jag hade problem att komma iväg ett tag men det är löst efter ett kortare uppehåll. Senaste gången har jag fått i mig så mycket att jag inte minns ett skvatt, och det är mer waste enligt mig (ja jag vet att jag måste skaffa en våg).

Men egodöd måste du ändå ha upplevt? Det som skiljer dessa trippar från övriga är bara att återhämtningen efter trippen varit väldigt lång.

Jag har sett mig själv födas och dö under samma ögonblick.
Min existens här på jorden var helt obefintlig för mig.
Och synen på vad som är rätt och vad som är fel har aldrig varit mer klar.

Men egodöd? njaa. okej visst
Men detta påminner inte om mina tidigare upplevelser av egodöd. För det har varit en extremt jobbig upplevelse och väldigt krävande för mig. Jag förlorar kontakten med mitt ego helt och hållet och det känslan är som att man inte har någonstans att ta vägen (innan allt vänder då). När jag röker dmt så har jag inga sådana känslor. Endast dom "fina känslorna" om du förstår mig.
Det är som att mitt gamla ego har dött och blivit utbytt till ett annat ego. Mitt sanna ego.

Man skulle kunna säga att min själ inte längre är kopplad till min kropp och jag kan se mig själv på riktigt.
Senast redigerad av KTM_ 2011-08-22 kl. 17:04.
Citera
2011-08-22, 20:56
Medlem
SummerWines avatar
Citat:
Jag har sett mig själv födas och dö under samma ögonblick.
Min existens här på jorden var helt obefintlig för mig.
Och synen på vad som är rätt och vad som är fel har aldrig varit mer klar.

Men egodöd? njaa. okej visst
Men detta påminner inte om mina tidigare upplevelser av egodöd. För det har varit en extremt jobbig upplevelse och väldigt krävande för mig. Jag förlorar kontakten med mitt ego helt och hållet och det känslan är som att man inte har någonstans att ta vägen (innan allt vänder då). När jag röker dmt så har jag inga sådana känslor. Endast dom "fina känslorna" om du förstår mig.
Det är som att mitt gamla ego har dött och blivit utbytt till ett annat ego. Mitt sanna ego.

Man skulle kunna säga att min själ inte längre är kopplad till min kropp och jag kan se mig själv på riktigt.

Det är egentligen ingen ide att försöka förklara eller förstå. Hur kan du veta vad som är rätt och fel? Min hjärna kortsluter totalt när jag är väck.

Jag förlorar kontakten med allt. Ända skillnaden på dessa trippar är at dte tar timmar att komma tillbaka till verkligheten som den var innan. När jag förlorar allt tar det några minuter efter trippen så vet jag vart jag är men vid dessa "ego-dödar" så börjar återhämtningen när jag öppnar ögonen och slutar ibland dagen efter.
Citera
2011-08-22, 21:37
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummerWine
Det är egentligen ingen ide att försöka förklara eller förstå. Hur kan du veta vad som är rätt och fel? Min hjärna kortsluter totalt när jag är väck.

Jag förlorar kontakten med allt. Ända skillnaden på dessa trippar är at dte tar timmar att komma tillbaka till verkligheten som den var innan. När jag förlorar allt tar det några minuter efter trippen så vet jag vart jag är men vid dessa "ego-dödar" så börjar återhämtningen när jag öppnar ögonen och slutar ibland dagen efter.

Tråkigt. Det har endast hänt mig några gånger att jag tappat kontakten helt. Och verkligheten är tillbaka samma sekund som trippen slutar..
Men flera kompisar som är likadana.
Brukar du ha ögonen öppna eller stängda?
Vet att dom flesta tycker det är bäst med stängda ögon. Men jag tycker det är sämst faktiskt.
Allt blir mycket klarare med öppna ögon. Kan ju vara värt att ge de ett försök.
Börja svagt och höj dosen successivt efter varje resa.

Schpongle är en underbar booster med.

Citat:

Det är inte det jag försökte säga heller. Jag själv vet ingeting. Men DMT tripp visade mig vägen till sanningen. Men den verkligheten kunde jag ju bara uppleva och känna under trippen. Nu såhär i efterhand, så är det bara en illusion skapad i mitt huvud. Även fast upplevelsen då kändes tusen gånger mer verklig och logisk än våran verklighet. Så jag kommer aldrig heller kunna förneka detta heller. En riktig DMT resa sätter trots allt ett väldigt fint spår som varar med samma styrka resten av livet.
Senast redigerad av KTM_ 2011-08-22 kl. 22:05.
Citera
2011-08-23, 00:25
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Jag vill testa detta men är rädd för att bli för anti-samhället för att klara mig efteråt. Borde jag vänta?
Citera
2011-08-23, 13:28
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Text

Varför svarar du inte på min fråga jag ställde dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in