Citat:
Ursprungligen postat av
Magnitud
Det är stor skillnad på t.ex syntetiskt koffein och naturligt koffein även fast det tar samma form så innebär syntetiskt koffein en viss större och annorlunda hälsorisk precis som många andra syntetiska ämnen... Om man då tänker på dmt och vad nu som kan ske när man intar det som syntetisk form som inte är uppbyggt på naturlig väg så tänkte jag att det kan nog vara skillnad som man även märker i det expanderade medvetandetillståndet man är i.. Någon som testat både syntetiskt och väldigt rent naturligt dmt kanske kan svara på det?
Dum fråga kanske om man inte räknar med att alla syntetiska droger jag tagit har varit obehagliga gentemot de naturliga... Även de som ska efterlikna dess exakta strukturer.. men jag har inte tagit syntetiskt dmt.
Är något DMT så lär det vara DMT, det är ju inte en annan substans även om den är skapad på syntetisk väg. Nu kanske jag för dummar mig själv eftersom jag inte har några kunskaper inom detta utan jag säger det som jag tycker låter logiskt.
Det som kan skilja sig mellan DMT som är extraherat kontra det som är gjort syntetiskt är mängden av andra alkalider. När du extraherar DMT så följer andra ämnen med, det är alltså inte bara dmt. Gör du däremot DMT i ett labb så lär det enbart vara DMT och inget annat.