Citat:
Men om du vet om hur liten din tro är, varför tror du inte mer? Du verkar ju vara medveten om din svaga tro, varför ökar du inte den? För visst är det en medveten process?
Ursprungligen postat av Dag
Javisst! Det vet jag. Och sen angående din fråga om berget: Men jag skrev ju att jag har inte en tro som är så stort som ett senapskorn.
Citat:
Jag vet att mitt hjärta är gott och skulle vilja hänvisa till dessa verser: "En gång ställde en rik och ansedd man denna fråga till honom: Gode mästare, vad ska jag göra för att få evigt liv? Förstår du vad du säger när du kallar mig god? frågade Jesus honom. Det är bara Gud som är god och ingen annan. Men när det gäller din fråga om evigt liv så vet du väl vad de tio budorden säger: var inte otrogen i ditt äktenskap, mörda inte, stjäl inte, ljug inte, hedra dina föräldrar och så vidare. Mannen svarade: Jag har hållit vartenda ett av dessa bud sedan jag var ett litet barn. När Jesus hörde detta svarade han: Du saknar fortfarande något. Sälj allt du äger och ge pengarna till de fattiga så får du en skatt i himlen. Kom sedan och följ mig." /Luk 18:18 -18:22
Du glömde ortodoxa proselyter.
Så långt är jag med.
Citat:
Du sitter bakom din skärm och tagentbord. Slår vad om att du inte vågar yttra ett nyp utanför hemmet. det verkar så.
Jasså, inte det? Hur kan du avgöra det?
Är du läkare?
Är du läkare?
Citat:
Vågar du debattera med en fudimental muslim ansikte mot ansikte? Du är som en man som går ut i krig men som gömmer sig i basen och sysslar med något oviktigt som att rensa pipan på vapnet. Du kan säkert mycket men vågar helt enkelt inte. Ska du strida så gå ut i fältet in the real fight och gör nytta. Nu menar jag inte fysiskt utan i bildligt tal.
Nja, jag törs ju debattera mig dig...
Citat:
Jo jag tror på samma sak som du tro, frånsett de små detaljerna du hakar dig på som egentligen inte gör någonsemhellst skillnad. Dessutom har du fel också.
Å nej då! Du tror inte alls som jag tror. Du är helt ute och cyklar!
Citat:
Du har längd och bredd men åstadkommer ingenting viktigt. Vilket slöseri med kött...
Jasså? Jag väger 93 kilo. Är 1,76 i strumplästen. Vad väger du?
Citat:
Med andra ord: du har gjort saker som endast är till din förtjänst. Det jag menar med att göra gott är att hjälpa andra, lille man, inte bara bunkra in sig bort från all mänsklighet och göra saker som egentligen inte gör nytta för någon annan än dig själv, det tycket jag du borde vete. Men eftersom du inte vet så mycket om Jesus verkliga budskap och vilja så kan jag inte klandra dig för din okunskap och banala förmåga. Allt du gör kretsar runt dig själv och att det du gör verkligen är inget annat än din förtjänst. Om du verkligen är så som du säger att du är så borde dessa ord komma från dig, och inte mig. Men nu vet vi vem sam har koll på saker och ting iaf.
Å, du skulle bara veta! Jag har gjort mycket jag. Och förgäves? Nä, det tycker jag inte. Och sitter still gör jag definitivt inte. Fråga dom som känner mig. Förästen kom hit och kolla in min vedhög som jag självt fällt alla träden till, kapat, klyvit och staplat. Nja, du vet inte vad du skriver pojk!
Jesus bad inte dig sitta i ett rum och be hela tiden, gå ut och gör lite nytta.
Citat:
Kristendomen är i fullkomlig enighet med Jesus vilja, till punkt och pricka, du har inte bevisat någonting alls, du har endast gjort bort dig och kommit med dumma och obetänkta ord som endast är till för att fylla ut det tomma utrymmet under mina citat. Med dina ord ser vi på vilken sida du har dina fötter. Inte på den rätta sidan i alla fall...
Möjligen för de kristna - och det gläder mig. För dom pratar så mycke lögner så. Och får man bara omkull dom så är mycket vunnet.
Citat:
Har Jesus sänt dig?
Varför det? Det är ju dom som Jesus har sänt mig till.
Då är det precis som jag befarade. Du är ingen profet, det vet du väl??
Å nej, du har inte fötterna på jorden.
Citat:
Vem gjorde dig till domare? Gud är den ende Domaren, inte en hädare som dig. Jasså? Får man inte svära? jag tänker inte äns be dig att hänvisa till vers, för den uppmaningen finns inte. Du hittar på, precis som allt du har skrivit under hela din tid på FB.
Du tillhör inte Jesu lärjungar... Och tillhör definitivt inte mina egna. För bland Jesu lärjungar svär man, t.ex., inte så fruktansvärt som du gör.
Citat:
Och du är definitivt inte rolig att umgås med... sitter bara hemma och knappar på datorn och hugger lite ved mellan varven..
Det där får stå för dig. Du är definitivt inte värd att umgås med.
du är ett sjukt litet troll. Nu när du påpekar att du också bor i skogen så är det mer troligt också...
Citat:
Men vad menar Jesus med att kyrkan är Guds hus? du kan ju inte bara plocka lite som du vill och anpassa Jesus budskap efter din vilja och tolkning. Men du är ju knäpp och tokig så jag förstår nog...
Den som har Jesu bud och håller dem han är den som älskar Jesus. Och då skall Jesus och hans Fader älska honom/henne och de skall komma och taga sin boning hos denne.
Citat:
Att du dömer mig, att du påstår att barndop är ifrån djävulen, att du påstår att ikoner och symboler inte är enligt Jesus lära (kan ju nämna att Jesus sa:"ta detta vinet, det är mitt blod, ta detta bröd, det är mitt kött" ). Du har gått emot Jesus lära i allllllt du har sagt. Du vet ingenting. Du är dum och en hycklare. Du är satans barn. Om du inte anser kyrkan vara en symbol för Guds hus så kryp tillbaka till djävulens boning, där du har kommit ifrån. Du hör inte hemma bland rättfärdigheten och sann kärlek och sann kristen och tro. Du hör hemma hos lucifer. Försvinn tillbaka till helvetet. Du sprider bara ondska och olycka. Du tror att du gör som Jesus vill men satan har makten över dig. Rena dig ungdjävul!
Förrädare? Nä, i vilken fråga då avviker jag ifrån Jesu lära?
Citat:
Nej, jag vet att det är svårt för dig att förstå saker, men så länge man inte erkänner sin egen sjukdom så är man sjuk. Du måste erkänna oc inse felet i det du gör, därefter kan du bli botad. Att du sitter i ditt lilla torp eller vafan det är hela dagarna får bara ondskan i dig att jäsa.
Jag har lagt märke till att du inte är en Jesu ängel. Snarare en mörkrets ängel.
Citat:
Alla präster är inte dåliga. Svenska präster är generellt idioter. Syrianska präster är i allmänhet bra präster. Kyrkan är i symboliken guds hus dit folk kan gå om de har frågor om Jesus lära och kristendomen och vad som är rätt eller fel. Alla läser inte det du har skrivit på din sajt eller Bibeln. De flesta vill ha konkreta svar för att de inte vill göra sig ett besvär. DÄRFÖR går man till kyrkan som också är en bra plats att vara social och umgås med andra kristna och om de har glömt visa saker så päminns de om det. Du är full av födomar, okunskap och skit. Du vet inte et smack.
Ännu ett univesialmedel som ni har hittat på. Som om bara besöket i ett av era avgudatempel skulle få djävlarna att fly. Jag ska säga dig att de där djävlarna trivs jättebra i era avgudahus. Speciellt inne i de människor som frekventerar dessa hemska uthus.
Den mentalitet du uppvisar har du ju tydligen skaffat dig därstädes. Jag som inte besöker slika hus är ju helt befriad från din attityd mot Jesus. Så jag tycker jag har klarat mig bra, trots allt.
Den mentalitet du uppvisar har du ju tydligen skaffat dig därstädes. Jag som inte besöker slika hus är ju helt befriad från din attityd mot Jesus. Så jag tycker jag har klarat mig bra, trots allt.
Citat:
Du vet ju inte själv var du står, först påstår du att du är en profet, därefter Jesus lärjunge, därefter att du är Guds ängel... ja menar, du måste ju vara schizofren lilla troll. Du är en människa, och du absolut inte bättre än någon annan, snarare tvärtom.
Jodå, va lungn du, jag är allt på jorden. Jag har inte åkt någonstans alls. Jag har dessutom upptäckt att du "är heeelt borta från sanningen".
Citat:
mm så tyckte de. För dig är det annorlunda, du är.
Så tyckte fariseerna och de skriftlärde om Jesus också...