Citat:
Ursprungligen postat av Peter_UU
Jag förstår inte syftet med ditt inlägg. Dessvärre, jag förstår inte längre var du står i förhållande till Jesus. Hur är det nu, har jag inte redan förmedlat vad som står i NT? Att den som inte tar sitt kors och följer Jesus, tillhör då heller inte Honom. Du måste se skillnad på symbilska handlingar inom kristendomen som är till för att hedra och komma ihåg det som hände Jesus, och dansande kring eld i en savann någonstans bland naturfolk i afrika. Vätska är vätska, men det är skillnad på piss och öl. Ditt uttalande har gjort mig totalt förvirrad nu Dag... Har du börjat tro på någon annan nu eller..???? Har du avfärdat Jesus? Eller är det bara som jag trodde, att du är psykiskt störd?
Om du knyter en knut på näsduken du har i fickan så behöver du inte flaxa så väldigt med armarna bara för att komma ihåg hur illasinnat Jesus blev behandlad av djävulens barn. Tänk, jag har varken knutit en knut på näsduken eller flaxar med armarna - ändå så kommer jag ihåg hur djävulens barn mördade Jesus.
De döva har ju teckenspråket för att förmedla sig. Nu när de inte kan höra eller tala. Men jag vet ju inte hur du har det med din Gud; jag tror nämligen inte att varken du eller Gud är dövstumma. Så jag förstår inte behovet av detta ditt flaxande med armarna.
Och att du inte förstår det jag skriver kan jag inte göra något åt. Skriv ut mitt inlägg och visa det för din mentor på det universitet du häckar, kanske han kan uttyda svensk skrift för dig. Klarar han heller inte att läsa innantill så kanske du kan gå till någon professor i svenska språket och be om hjälp. Har man skrivits in på ett universitet är det väl lite för sent att börja lära sig läsa...
På din fråga om jag har avfärdat Jesus så kan jag bara svara: Nej! Jag tror fortfarande att det han sa var sant. Bl.a. att Fadern skickade honom inte för att någon människa skulle mörda honom utan för att han skulle få slut på mördandet. För, som Jesus säger att Fadern tänkte: "de måste väl ha försyn för min Son." Men även en himmelsk Fadern kan tydligen ta fel, för judarna mördade Jesus i alla fall, trots att Fadern inte ville det. Men så gör ju alltid djävulen och hans barn. De gör alltid tvärtemot den himmelske Faderns vilja. Att du slukat lögnen att den himmeslke Fadern är en djävul får ju du själv äta upp. För du går ju tydligen inte att omvända till rättfärdighet - ja, du förstår ju inte ens det som skrivs på svenska.