2006-06-04, 10:48
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dag
Säg mig en sak, har du ingen moral? Är all moral "skräpsnack"?
Ja, i detta fall, för nu pratar vi endast om religionsideologier. Därför är allt moraliskt prat och "jag tycker"-meningar fullkomligt oviktiga och hör inte till diskussionen. Det som är viktigt är det som står skrivet i Bibeln. Men sånt förstår du ju inte...
2006-06-05, 09:19
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_UU
Kommentaren om min signatur låter jag bara gå förbi eftersom du inte har fattat att det är skoj.

Jo, det var väl det jag tänkte; du tycker det är skoj med en gurka i arslet... Men jag försäkrar: det är bara du som tycker det.
2006-06-05, 09:22
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ja, i detta fall, för nu pratar vi endast om religionsideologier. Därför är allt moraliskt prat och "jag tycker"-meningar fullkomligt oviktiga och hör inte till diskussionen. Det som är viktigt är det som står skrivet i Bibeln. Men sånt förstår du ju inte...

Så, det finns ingen moral i bibeln? Bibeln står i motsats till allt vad moral heter? Eller vad menar du?
2006-06-05, 09:25
Medlem
Dags avatar
Citat:
Din tolkning för du själv stå för, likaså min tolkning för mig. Problemet ligger inte i tolkningen, utan att du bestämt hävdar att din tolkning stämmer när du inte äns kan härleda.

Så de bibelcitat lägger in i mina inlägg och som jag bygger mina påståenden på gäller inte.
Det var som en pingstvän spydde ur sig en gång: "Om du så läste hela bibeln innantill så skulle det vara fel - för det är du som läser." Allt har alltså blivit en personfråga för dig och inte en sakfråga.
2006-06-05, 09:48
Medlem
Dags avatar
Citat:
Asså förlåt Dag, men du är verkligen korkad och dum. Du har ingen koll på vad du pratar om. Du är okunnig. Jag lovar.

Hur skall jag kunna förlåta dig? Du fortsätter ju att spy din illaluktande galla över mig. Sluta med dina lögner och sluta med att kalla mig korkad och dum så får vi väl se om en förlåtelse kan ske.

Citat:
Alltså: Gud såg hur mycket vi syndade på den tiden

Men du levde väl inte "på den tiden"?

Citat:
och skickade oss Jesus som vägledare. Jesus dog sedan för våra synder för att ge oss en nystart.

Jaha, kan du härleda detta till Jesu egna ord? Var säger han att han dör för våra synder så att vi skall få en nystart? Är inte detta något du själv bara har hittat på?

Citat:
Men det betyder inte att vi får synda hur mycket vi vill

Nähä, det är bara du som kan vräka ur dig otidligheter om din nästa och svära så det ryker och osar helvete lång väg?

Citat:
och att det är Jesus som bär våra skulder.

Kan du beskriva för mig hur en människa bär en annan människas skulder? Bär hon dem i en låda på magen eller i en säck på ryggen eller bär hon dem i händerna som man bär på stenar eller vad??? Var så snäll och förklara för mig hur man bär en annan människas skulder. Ange även citat från Jesu egna ord där han uttryckligen säger att han bär människornas skulder.

Citat:
Det är bara DU som har förstått det så. Och det är jävligt idiotiskt av dig. Skärp dig för fan. Du vet ju ingenting!!!

Så talar en riktig opånyttfödd hedning om sin nästa!

(quote=Peter_UU]Syftet med att Jesus dog för våra, alltså människornas på den tiden, synder var som sagt för att vi blev medvetna om den rätta vägen och fick en chans att starta om från början. Det är inte lätt för en människa att starta från botten, man tappar både hopp och lust. Men i coh med att vi (alla nyfödda människor från och med den tiden) fick starta från noll så blev det mycket lättare för människan att ta sig samman och arbeta sig uppåt genom goda handlingar.[/quote]

Du levde varken på Jesu tid eller har blivit pånyttfödd! Och du försöker inte ens med goda gärningar. Dina inlägg vittnar om utstuderad ilska och hat. Du svär och förbannar alla som inte tycker som du. Du går åt person och pådyvlar din nästa de mest grövsta anklagelser som inte har någon grund alls. Du är ond och vilsegången, arg och bitter. Det är på tiden att just du personligen finge möta sanningen och rättfärdigheten öga för öga. Men jag har en viss farhåga att ditt samvete vid det här laget är lika hårt som asfalt. - men även asfalt kan mjukas upp av värme... så en viss förhoppning har jag i alla fall om dig.

Gud välsigne dig och bevare dig, Gud låte sitt ansikte lysa över dig och vare dig nådig.
Amen.

Vänligen
Dag
2006-06-05, 11:31
Medlem
Elitmalajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dag - i svar till Peter_UU
Dina inlägg vittnar om utstuderad ilska och hat. ... Du går åt person och pådyvlar din nästa de mest grövsta anklagelser som inte har någon grund alls. Du är ond och vilsegången, arg och bitter.
Dag! Jag vill inte försvara Peter-UU:s tonfall i debatten med dig. Men jag kan inte tycka att du föregår med ett gott exempel.
2006-06-06, 18:30
Medlem
Mådolåfssåns avatar
Citat:
Barndopet är ifrån djävulen och hans präster. Det finns inte i bibeln.
Internet och Flashback nämns inte heller i bibeln. De är från djävulen. De skall inte få användas av sant troende!
2006-06-06, 19:41
Bannlyst
hela världen är ifrån djävulen för det står i bibeln att satan är världens herre/furste!!!!!!!!!!
2006-06-06, 22:40
Medlem
Var och en regisserar sina liv själva. Omedvetet och medvetet. Du själv är herre över ditt liv, ingen annan. Du är regissör, du bestämmer. Det behövs inga religiösä fiktiva varelser att skylla på livets negativa sidor. Du gör ditt liv till det det är. Föresten, dop är bara ett påhitt av människor. Man kan leva lika bra liv utan att bli döpt. Jag är inte döpt. Och jag lever ett bra liv. Iaf just nu.
2006-06-06, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mådolåfssån
Internet och Flashback nämns inte heller i bibeln. De är från djävulen. De skall inte få användas av sant troende!

Precis.
2006-06-07, 17:16
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Jo, det var väl det jag tänkte; du tycker det är skoj med en gurka i arslet... Men jag försäkrar: det är bara du som tycker det.
Jasså? Så du vet hur det känns med en gurka i arslet i och med att du vittnar om att det inte är skönt? Jag har i a f aldrig provat tyvärr, så du får beskriva för oss andra, normala människor hur en gurka i arslet känns eftersom du ju påstår att du har testat..
2006-06-07, 17:21
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Så, det finns ingen moral i bibeln? Bibeln står i motsats till allt vad moral heter? Eller vad menar du?
Det enda som är viktigt är det som står i Bibeln, och alltså även moralen som förkunnas där. Din moral däremot som du själv har i dig, den skiter jag fullständigt i. Den har absolut inget med frågan att göra. Detsamma gäller självklart för min moral. Du var mig den mest tfögfattade människan jag har hört talas om. Man tappar all lust när man diskuterar med dig för det är inte mycket du förstår. Jag får hela tiden föklara saker för dig, saker som är självklara för den dummaste idioten men som för dig är obegripliga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in