Citat:
Ursprungligen postat av Peter_UU
Asså förlåt Dag, men du är verkligen korkad och dum. Du har ingen koll på vad du pratar om. Du är okunnig. Jag lovar.
Hur skall jag kunna förlåta dig? Du fortsätter ju att spy din illaluktande galla över mig. Sluta med dina lögner och sluta med att kalla mig korkad och dum så får vi väl se om en förlåtelse kan ske.
Citat:
Alltså: Gud såg hur mycket vi syndade på den tiden
Men du levde väl inte "på den tiden"?
Citat:
och skickade oss Jesus som vägledare. Jesus dog sedan för våra synder för att ge oss en nystart.
Jaha, kan du härleda detta till Jesu egna ord? Var säger han att han dör för våra synder så att vi skall få en nystart? Är inte detta något du själv bara har hittat på?
Citat:
Men det betyder inte att vi får synda hur mycket vi vill
Nähä, det är bara du som kan vräka ur dig otidligheter om din nästa och svära så det ryker och osar helvete lång väg?
Citat:
och att det är Jesus som bär våra skulder.
Kan du beskriva för mig hur en människa bär en annan människas skulder? Bär hon dem i en låda på magen eller i en säck på ryggen eller bär hon dem i händerna som man bär på stenar eller vad??? Var så snäll och förklara för mig hur man bär en annan människas skulder. Ange även citat från Jesu egna ord där han uttryckligen säger att han bär människornas skulder.
Citat:
Det är bara DU som har förstått det så. Och det är jävligt idiotiskt av dig. Skärp dig för fan. Du vet ju ingenting!!!
Så talar en riktig opånyttfödd hedning om sin nästa!
(quote=Peter_UU]Syftet med att Jesus dog för våra, alltså människornas på den tiden, synder var som sagt för att vi blev medvetna om den rätta vägen och fick en chans att starta om från början. Det är inte lätt för en människa att starta från botten, man tappar både hopp och lust. Men i coh med att vi (alla nyfödda människor från och med den tiden) fick starta från noll så blev det mycket lättare för människan att ta sig samman och arbeta sig uppåt genom goda handlingar.[/quote]
Du levde varken på Jesu tid eller har blivit pånyttfödd! Och du försöker inte ens med goda gärningar. Dina inlägg vittnar om utstuderad ilska och hat. Du svär och förbannar alla som inte tycker som du. Du går åt person och pådyvlar din nästa de mest grövsta anklagelser som inte har någon grund alls. Du är ond och vilsegången, arg och bitter. Det är på tiden att just du personligen finge möta sanningen och rättfärdigheten öga för öga. Men jag har en viss farhåga att ditt samvete vid det här laget är lika hårt som asfalt. - men även asfalt kan mjukas upp av värme... så en viss förhoppning har jag i alla fall om dig.
Gud välsigne dig och bevare dig, Gud låte sitt ansikte lysa över dig och vare dig nådig.
Amen.
Vänligen
Dag