2013-06-20, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Racooon
Så hur fan ska du ha det?
Tror du på fullt allvar att polisen inte skulle gripa clownen om de fann det lämpligt? Vågar nog påstå att de nog tycker att det är det roligaste som polisyrket kan erbjuda.

Det jag skriver går inte emot sej själv på något sätt Läs det jag skriver så ser du det! Han blev gripen några dagar senare av andra poliser! Nej, de ville inte gripa honom då han skulle åka dit får grövre saker senare och polisen var medvetna om det. Synd att gripa han för lite knark när han dagar senare åker in för en stor knarksmuggling.
Citera
2013-06-20, 12:11
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det jag skriver går inte emot sej själv på något sätt Läs det jag skriver så ser du det! Han blev gripen några dagar senare av andra poliser! Nej, de ville inte gripa honom då han skulle åka dit får grövre saker senare och polisen var medvetna om det. Synd att gripa han för lite knark när han dagar senare åker in för en stor knarksmuggling.

Alltså vågade de?

Du är nog fan den mest motsägelsefulla skribenten på detta forum.
Senast redigerad av Racooon 2013-06-20 kl. 13:08.
Citera
2013-06-20, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Racooon
Alltså vågade de?

Du är nog fan den mest motsägelsefulla skribenten på detta forum.

Men herregud

De vågade ju inte gripa honom för om de gjorde det så skulle polisen inte kunna gripa han för större saker senare.

Det är ju bara du som inte förstår! Klart polisen skulle våga gripa honom. Men det skulle ju bara vara dumt då gripandes några dagar senare inte kunde ske och den domen inte kunde ske, alltså vågade de inte gripa honom på grund av att det kunde förstöra bevis i en mycket högre dom senare sen.
Citera
2013-06-20, 15:10
Medlem
Citat:
Om 83-84 kan stämma, men 98 var han efterlyst av Interpol i flera månader i alla fall. Faktum kvarstår att CO på 70-talet iaf fick en kick av att vara på rymen. Den kan vara borta nu. Han har ju bara åkt dit för narkotikasmuggling senaste 30 åren. Det kan man väl se som det misslyckade i hans brottslingskarriär.

Fel! Han rymde inte alls 83-84. Och visst, han var säkert efterlyst -98 av Interpol - men det är ju en stor skillnad mot att vara på rymmen från fängelse, eller hur?

Clark har inte varit på rymmen från fängelse sedan mitten av 70-talet.
Citera
2013-06-20, 15:14
Medlem
Citat:
Nej. Han har inte lyckats med mycket. Men han har med automatik inte misslyckats bara för han åkt dit på det.

Jag hade ett fel. Du hade ju fan en hel jävla uppsats med fel rakt igenom

CO är inte min förebild. Var har jag skrivit det? Men tråden ger en skev bild om honom.

Han sitter fortfarande inne i 5-8 år till. CO kanske inte får några förmåner nu, men han fick det förr i alla fall. Nej, han har nog ingen respekt bland unga fångar idag. Men det gör honom inte misslyckad ändå.

Fel igen! Han kommer att friges från svenskt fängelse 2017 - såvida han inte lyckas bli överförd till Belgiskt fängelse dessförinnan. Där torde de ha något generösare regler för frigivning.

Egentligen är det anmärkningsvärt att svensk kriminalvård ihärdigt vägrar överföra honom till Belgien, trots att han är belgisk medborgare.

Du borde läsa på lite bättre om Clark, hans kriminella karriär, kommande frigivning m.m.
Citera
2013-06-20, 15:29
Medlem
Calapis avatar
Clarken var på rymmen i mitten av 70-talet. Han gömde sig i en finare villa i Halmstad. Greps senare i samma stad vid en plats som kom att kallas Clarks kulle.
Citera
2013-06-20, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quality1939
Fel! Han rymde inte alls 83-84. Och visst, han var säkert efterlyst -98 av Interpol - men det är ju en stor skillnad mot att vara på rymmen från fängelse, eller hur?

Clark har inte varit på rymmen från fängelse sedan mitten av 70-talet.

Vi har kommit fram sedan innan att han inte var på rymen 83-84 och jag har erkänt att jag hade fel där så du behöver inte påpeka det igen!

Citat:
Ursprungligen postat av quality1939
Fel igen! Han kommer att friges från svenskt fängelse 2017 - såvida han inte lyckas bli överförd till Belgiskt fängelse dessförinnan. Där torde de ha något generösare regler för frigivning.

Egentligen är det anmärkningsvärt att svensk kriminalvård ihärdigt vägrar överföra honom till Belgien, trots att han är belgisk medborgare.

Du borde läsa på lite bättre om Clark, hans kriminella karriär, kommande frigivning m.m.

Haha va? Är du på riktigt? Jag skrev 5-8 år = 2018-2021. Släpps han 2017 då är jag ändå relativt nära. Vad har jag haft fel på mer än när hans släpps och att han inte varit på rymmen seden 70-talet?

Nää, svarar inte mer i tråden nu på folk som säger att jag har fel om ni inte kommer med konkreta bevis på det! Kunskapsnivån hos folk här är relativt låg.
Citera
2013-09-03, 16:45
Medlem
Citat:
Om 83-84 kan stämma, men 98 var han efterlyst av Interpol i flera månader i alla fall. Faktum kvarstår att CO på 70-talet iaf fick en kick av att vara på rymen. Den kan vara borta nu. Han har ju bara åkt dit för narkotikasmuggling senaste 30 åren. Det kan man väl se som det misslyckade i hans brottslingskarriär.
Ligger 1 del i vad du säger, sen 83-84 har han ju inte vrt ute mer än högst 30% sen dess. Klart
det bevisar att han=1 missl brottsl, äv om han under tiden i frihet rört sig med stora pengar=det
inte mödan värt. För delaktigh i mordet på polisman Sandahl i Nyköping 1966 satt han väl oxå
minst 8 år äv om han var på rymmen i kortare perioder som bankrånare, så fortsatte det fram till
juli-76 då han rymde för sista gången---men greps efter några dagar. Norrmalmstorg aug-73
blev han helt rikt frikänd från ansvar. Studerade några år i fängelse och blev journalist, var
väl oxå anställd på ngn tidn i börj av 80-talet som nyligen frigiven från fängelset. Trots sina
löften om att lägga av med brott, sadlade han om till missl knarkhandl efter bara 1,5-2 år.
Citera
2013-09-04, 20:24
Medlem
han kommer ut i januari 2018 och just nu sitter han väl på FENIX-huset
Citera
2013-10-11, 06:03
Medlem
http://www.unt.se/sverige/clark-olofsson-nekas-fangelseflytt-2633640.aspx

Citat:
Clark Olofsson, som har suttit i fängelse halva livet, vill bli flyttad från säkerhetsavdelningen på Kumlaanstalten till en friare avdelning.

Så blir det inte.
Citera
2013-10-11, 14:10
Medlem
flakmopedistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undici
http://www.unt.se/sverige/clark-olofsson-nekas-fangelseflytt-2633640.aspx

Så blir det inte.
Rätt lustigt att han utvisas på livstid från Sverige efter avtjänat straff, detta då han inte längre är svensk medborgare utan belgisk.

Jag undrar lite hur det där fungerar juridiskt. Som jag minns det så kan den svensk som säger upp sitt medborgarskap alltid har rätt till att få tillbaka det när helst denne önskar.

Detta skulle i så fall innebära det paradoxala att CO är utvisad från Sverige på livstid men har svenskt medborgarskap, något som skulle strida mot grundlagen som säger att ingen svensk medborgare får landsförvisas från riket.
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarskapslagen 19 §
Den som har förlorat sitt svenska medborgarskap och därefter oavbrutet varit medborgare i en avtalsstat, får tillbaka svenskt medborgarskap genom anmälan, om han eller hon har tagit hemvist här i landet. Vid sådant förvärv av medborgarskap tillämpas 10 § när det gäller medborgarens barn.
Senast redigerad av flakmopedisten 2013-10-11 kl. 14:21.
Citera
2013-10-11, 15:16
Medlem
Domen från 8 oktober kan man läsa här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här