Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Han har suttit inne i 2/3 av sitt vuxna liv. Men han är inte en misslyckad brottsling för det.
Är inte poängen med att vara brottsling att sitta inne så lite som möjligt för så mycket pengar som möjligt?
Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Han säger ju själv att han gillar kicken att vara på rymmen och råna banker.
På rymmen? När var han det? 70-talet? När rånade han en bank sist, var det 70-talet det med?
Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Att han inte kan anpassa sig till ett vanligt liv.
Det har nog alla förstått vid det här laget...
Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Han verkar trivs i fängelset och är en kung där.
Varför håller han på och överklagar hela tiden då om det är så trevligt för honom att sitta i fängelse? Och varför tror du att han är en kung i fängelset? Snarare borde han vara ett avskräckande exempel för vilken ung förortsgangster som helst, jag menar, fet, ökänd, inte särskilt rik och slängt bort hela sitt liv på fängelse. Dessutom lyckats bli
utvisad från Sverige
på livstid - trots att han är etnisk svensk och tidigare svensk medborgare.
Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Inte konstigt att han spenderat så mycket tid i fängelset då. Går inte att kalla han för misslyckad brottsling då. Han njuter nog av sina långa fängelsestraff när domen kommer. Han gör sig bättre i fängelset.
Din slutsats är alltså att Olofsson sitter större delen av sitt liv inlåst för att han vill det och därmed så är han inte misslyckad brottsling? Jag får inte ihop den logiken...
Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Han verkar även vara en kille som lätt får med sig folk.
Att vara brottsling och ha med Olofsson att göra är ungefär lika begåvat som att bli kumpan med Lars-Inge Svartenbrandt. Det kan bara gå åt helvete. Har man tur så blir man inte skjuten av polisen på kuppen.
Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Umgåtts med poliser från Kumla bland annat som han lärde känna under tiden han satt inne.
Jag förstår inte riktigt vad du menar. Har du umgåtts med poliser från Kumla? Eller har Olofsson det? Eller har ni båda gjort det? Och när skulle Olofsson har träffat poliser som arbetar i Kumla, jag tror inte ens att Kumla har en egen polisstation, det är ju en liten håla. Och Olofsson satt inlåst på fängelset där så särskilt många poliser från trakterna har han nog inte träffat, om ens någon.
Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Han kan åka fast då han inte har något att förlora på det.
Du menar alltså att Olofsson hellre sitter i fängelse än umgås med sin fru (om hon är kvar) eller sina barn? Att han hellre sitter inlåst på några kvadrat om kvällarna istället för en öl i handen på en uteservering vid vattnet med trevligt sällskap?
Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Det är väl en anledning till att han är så respekterad.
Respekterad?

Av vem då? Av vanligt folk? Knappast, vanligt folk ser Olofsson som ett avskum som borde ha avrättats för länge sedan. Poliser? Poliser ser Olofsson som någon som bör låsas in så snart som möjligt. Kriminella? Ingen kriminell respekterar en pajas som suttit inne större delen av sitt liv och så ökänd att varje polis inom länet dras likt flugor till sockerbitar i hans närvaro. Särskilt inte i en så känslig bransch som narkotikahandel.
Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Han verkar ta livet på väldigt litet allvar och ser mest allt som en lek.
Han måste nog se livet som det, man får nämligen bara ett liv och att bli gammal (och fet) och inse att man kastat bort livet på massa skit kräver nog en hel del humor för att orka leva vidare.
Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Sedan ser han sig själv som en gud. Men han har väldigt sällan skadad folk fysiskt och har han det har han väl vart full och hamnat i slagsmål. Tror killen är rätt ofarlig och han är inte helt intelligensbefriad.
En gud? Som är lägst på samhällets botten. Som alla föraktar och de flesta hatar. Jaja. Intelligent över genomsnittet är han men det är det å andra sidan i runda slängar 50% som är, om man utgår från en Bellkurva över IQ-snittet. Något geni eller ens högintelligent håller jag för osannolikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Förresten så drog jag och några kompisar till Bryggeriet i Motala sommaren 2008. Då satt CO där vid ett bord precis mitt emot ingången med ett gäng herrar. Bryggeriet är rätt känt för att vara ett ställe där det cirkuleras mer knark på än övriga krogar i staden. CO satt där och drog sina linor och varken personalen, vakterna eller polisen vågade göra ett skit. Vakterna och polisen stod utanför och mest glodde på honom och såg till så han inte gjorde något mer än att supa och knarka (De ville väl inte gripa honom för det lilla då han senare skulle åka dit för något grövre vilket också blev fallet inte många dagar senare. Han var ju telefonavlyssnad av polisen sedan 7 månader tillbaka då). Man var inte jättetuff när man var i hans närhet.
Låter som sådana där jobbiga pundare som envisas med att hemsöka köpcentra och sunkiga krogar. Vakterna låter de hållas för om några dagar är de ändå borta en längre tid då de blir haffade för nya brott. Skillnaden är bara att Olofsson är riksbekant och att han åker på mycket längre straff när han väl åker in.