2013-06-19, 01:49
Medlem
Många som har noll koll på CO verkar det som här. Han är absolut ingen obegåvad människa. Killen har kontakter, är en rätt bra affärsman och har nog en jävla respekt hos vissa i den undre världen (mycket pga grund av sina egenskaper som knarklangare). Han har suttit inne i 2/3 av sitt vuxna liv. Men han är inte en misslyckad brottsling för det. Han säger ju själv att han gillar kicken att vara på rymmen och råna banker. Att han inte kan anpassa sig till ett vanligt liv. Han verkar trivs i fängelset och är en kung där. Inte konstigt att han spenderat så mycket tid i fängelset då. Går inte att kalla han för misslyckad brottsling då. Han njuter nog av sina långa fängelsestraff när domen kommer. Han gör sig bättre i fängelset. Han verkar även vara en kille som lätt får med sig folk. Umgåtts med poliser från Kumla bland annat som han lärde känna under tiden han satt inne. Så fort han gör något så verkar det vara ett av hans mål. Han kan åka fast då han inte har något att förlora på det. Det är väl en anledning till att han är så respekterad. Han verkar ta livet på väldigt litet allvar och ser mest allt som en lek. Sedan ser han sig själv som en gud. Men han har väldigt sällan skadad folk fysiskt och har han det har han väl vart full och hamnat i slagsmål. Tror killen är rätt ofarlig och han är inte helt intelligensbefriad.
Citera
2013-06-19, 03:08
Medlem
Förresten så drog jag och några kompisar till Bryggeriet i Motala sommaren 2008. Då satt CO där vid ett bord precis mitt emot ingången med ett gäng herrar. Bryggeriet är rätt känt för att vara ett ställe där det cirkuleras mer knark på än övriga krogar i staden. CO satt där och drog sina linor och varken personalen, vakterna eller polisen vågade göra ett skit. Vakterna och polisen stod utanför och mest glodde på honom och såg till så han inte gjorde något mer än att supa och knarka (De ville väl inte gripa honom för det lilla då han senare skulle åka dit för något grövre vilket också blev fallet inte många dagar senare. Han var ju telefonavlyssnad av polisen sedan 7 månader tillbaka då). Man var inte jättetuff när man var i hans närhet.
Senast redigerad av 400Ben 2013-06-19 kl. 03:13.
Citera
2013-06-19, 03:24
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Han har suttit inne i 2/3 av sitt vuxna liv. Men han är inte en misslyckad brottsling för det.
Är inte poängen med att vara brottsling att sitta inne så lite som möjligt för så mycket pengar som möjligt?
Citat:
Han säger ju själv att han gillar kicken att vara på rymmen och råna banker.
På rymmen? När var han det? 70-talet? När rånade han en bank sist, var det 70-talet det med?
Citat:
Att han inte kan anpassa sig till ett vanligt liv.
Det har nog alla förstått vid det här laget...
Citat:
Han verkar trivs i fängelset och är en kung där.
Varför håller han på och överklagar hela tiden då om det är så trevligt för honom att sitta i fängelse? Och varför tror du att han är en kung i fängelset? Snarare borde han vara ett avskräckande exempel för vilken ung förortsgangster som helst, jag menar, fet, ökänd, inte särskilt rik och slängt bort hela sitt liv på fängelse. Dessutom lyckats bli utvisad från Sverige på livstid - trots att han är etnisk svensk och tidigare svensk medborgare.
Citat:
Inte konstigt att han spenderat så mycket tid i fängelset då. Går inte att kalla han för misslyckad brottsling då. Han njuter nog av sina långa fängelsestraff när domen kommer. Han gör sig bättre i fängelset.
Din slutsats är alltså att Olofsson sitter större delen av sitt liv inlåst för att han vill det och därmed så är han inte misslyckad brottsling? Jag får inte ihop den logiken...
Citat:
Han verkar även vara en kille som lätt får med sig folk.
Att vara brottsling och ha med Olofsson att göra är ungefär lika begåvat som att bli kumpan med Lars-Inge Svartenbrandt. Det kan bara gå åt helvete. Har man tur så blir man inte skjuten av polisen på kuppen.
Citat:
Umgåtts med poliser från Kumla bland annat som han lärde känna under tiden han satt inne.
Jag förstår inte riktigt vad du menar. Har du umgåtts med poliser från Kumla? Eller har Olofsson det? Eller har ni båda gjort det? Och när skulle Olofsson har träffat poliser som arbetar i Kumla, jag tror inte ens att Kumla har en egen polisstation, det är ju en liten håla. Och Olofsson satt inlåst på fängelset där så särskilt många poliser från trakterna har han nog inte träffat, om ens någon.
Citat:
Han kan åka fast då han inte har något att förlora på det.
Du menar alltså att Olofsson hellre sitter i fängelse än umgås med sin fru (om hon är kvar) eller sina barn? Att han hellre sitter inlåst på några kvadrat om kvällarna istället för en öl i handen på en uteservering vid vattnet med trevligt sällskap?
Citat:
Det är väl en anledning till att han är så respekterad.
Respekterad? Av vem då? Av vanligt folk? Knappast, vanligt folk ser Olofsson som ett avskum som borde ha avrättats för länge sedan. Poliser? Poliser ser Olofsson som någon som bör låsas in så snart som möjligt. Kriminella? Ingen kriminell respekterar en pajas som suttit inne större delen av sitt liv och så ökänd att varje polis inom länet dras likt flugor till sockerbitar i hans närvaro. Särskilt inte i en så känslig bransch som narkotikahandel.
Citat:
Han verkar ta livet på väldigt litet allvar och ser mest allt som en lek.
Han måste nog se livet som det, man får nämligen bara ett liv och att bli gammal (och fet) och inse att man kastat bort livet på massa skit kräver nog en hel del humor för att orka leva vidare.
Citat:
Sedan ser han sig själv som en gud. Men han har väldigt sällan skadad folk fysiskt och har han det har han väl vart full och hamnat i slagsmål. Tror killen är rätt ofarlig och han är inte helt intelligensbefriad.
En gud? Som är lägst på samhällets botten. Som alla föraktar och de flesta hatar. Jaja. Intelligent över genomsnittet är han men det är det å andra sidan i runda slängar 50% som är, om man utgår från en Bellkurva över IQ-snittet. Något geni eller ens högintelligent håller jag för osannolikt.
Citat:
Förresten så drog jag och några kompisar till Bryggeriet i Motala sommaren 2008. Då satt CO där vid ett bord precis mitt emot ingången med ett gäng herrar. Bryggeriet är rätt känt för att vara ett ställe där det cirkuleras mer knark på än övriga krogar i staden. CO satt där och drog sina linor och varken personalen, vakterna eller polisen vågade göra ett skit. Vakterna och polisen stod utanför och mest glodde på honom och såg till så han inte gjorde något mer än att supa och knarka (De ville väl inte gripa honom för det lilla då han senare skulle åka dit för något grövre vilket också blev fallet inte många dagar senare. Han var ju telefonavlyssnad av polisen sedan 7 månader tillbaka då). Man var inte jättetuff när man var i hans närhet.
Låter som sådana där jobbiga pundare som envisas med att hemsöka köpcentra och sunkiga krogar. Vakterna låter de hållas för om några dagar är de ändå borta en längre tid då de blir haffade för nya brott. Skillnaden är bara att Olofsson är riksbekant och att han åker på mycket längre straff när han väl åker in.
Senast redigerad av RevolverRoffe 2013-06-19 kl. 03:28.
Citera
2013-06-19, 03:29
Medlem
Citat:
Många som har noll koll på CO verkar det som här. Han är absolut ingen obegåvad människa. Killen har kontakter, är en rätt bra affärsman och har nog en jävla respekt hos vissa i den undre världen (mycket pga grund av sina egenskaper som knarklangare). Han har suttit inne i 2/3 av sitt vuxna liv. Men han är inte en misslyckad brottsling för det. Han säger ju själv att han gillar kicken att vara på rymmen och råna banker. Att han inte kan anpassa sig till ett vanligt liv. Han verkar trivs i fängelset och är en kung där. Inte konstigt att han spenderat så mycket tid i fängelset då. Går inte att kalla han för misslyckad brottsling då. Han njuter nog av sina långa fängelsestraff när domen kommer. Han gör sig bättre i fängelset. Han verkar även vara en kille som lätt får med sig folk. Umgåtts med poliser från Kumla bland annat som han lärde känna under tiden han satt inne. Så fort han gör något så verkar det vara ett av hans mål. Han kan åka fast då han inte har något att förlora på det. Det är väl en anledning till att han är så respekterad. Han verkar ta livet på väldigt litet allvar och ser mest allt som en lek. Sedan ser han sig själv som en gud. Men han har väldigt sällan skadad folk fysiskt och har han det har han väl vart full och hamnat i slagsmål. Tror killen är rätt ofarlig och han är inte helt intelligensbefriad.

Jo man har misslyckats ifall man åker fast.
Och ju fler gånger man åker dit ju mer misslyckad är man..

Om man skadar någon psykiskt då, är det bättre?
Citera
2013-06-19, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe
Är inte poängen med att vara brottsling att sitta inne så lite som möjligt för så mycket pengar som möjligt?

Nej, vem säger att det är så? I de flesta fall är det så, men inte med automatik för alla. Det är inte direkt så att den som suttit inne minst och har mest pengar i slutet vinner. Skulle du vara lite påläst om CO skulle du förstå.

Citat:
På rymmen? När var han det? 70-talet? När rånade han en bank sist, var det 70-talet det med?
Det har nog alla förstått vid det här laget...

Din okunskap lyser rakt igenom. Han var på rymen 83-84 samt 98. Annars har han vart i Belgien, suttit i fängelse eller vart på spaning. CO är äldre nu och har inte samma behov av det som när han var ung.

Citat:
Varför håller han på och överklagar hela tiden då om det är så trevligt för honom att sitta i fängelse? Och varför tror du att han är en kung i fängelset? Snarare borde han vara ett avskräckande exempel för vilken ung förortsgangster som helst, jag menar, fet, ökänd, inte särskilt rik och slängt bort hela sitt liv på fängelse. Dessutom lyckats bli utvisad från Sverige på livstid - trots att han är etnisk svensk och tidigare svensk medborgare.

CO är äldre nu och vill leva sitt liv i Belgien. Han kommer dock alltid vara en jävla knarklangare. Han har respekterade bankrån och rymningar bakom sig. Sedan har han en personlighet som gör honom till en riktig ledare i fängelser bland stora folkgrupper. Sedan avgör knarket mycket också samt hans kontakter och att han är en affärsman. Du har så sjukt dålig koll. Fysiken i undre världen har inte så stor betydelse. Det är annat som ovan nämnt som är avgörande. Kolla bara på alla som styr undre världen i världens alla stora länder. De är inte 200 cm och väger 110 kg. De är oftast små jävlar fysiskt! Det sitter mer psykiskt i dessa kretsar.

Citat:
Din slutsats är alltså att Olofsson sitter större delen av sitt liv inlåst för att han vill det och därmed så är han inte misslyckad brottsling? Jag får inte ihop den logiken...
Att vara brottsling och ha med Olofsson att göra är ungefär lika begåvat som att bli kumpan med Lars-Inge Svartenbrandt. Det kan bara gå åt helvete. Har man tur så blir man inte skjuten av polisen på kuppen.
Jag förstår inte riktigt vad du menar. Har du umgåtts med poliser från Kumla? Eller har Olofsson det? Eller har ni båda gjort det? Och när skulle Olofsson har träffat poliser som arbetar i Kumla, jag tror inte ens att Kumla har en egen polisstation, det är ju en liten håla. Och Olofsson satt inlåst på fängelset där så särskilt många poliser från trakterna har han nog inte träffat, om ens någon.
Du menar alltså att Olofsson hellre sitter i fängelse än umgås med sin fru (om hon är kvar) eller sina barn? Att han hellre sitter inlåst på några kvadrat om kvällarna istället för en öl i handen på en uteservering vid vattnet med trevligt sällskap?

Läs första svaret jag gav dej. Det är samma som detta! Att ha att göra med CO är inte bra som du säger. Men hur gör det CO misslyckad? Han är inte som andra. Han vill/ville vara Sveriges största brottsling och sätt på kåken med stolthet. Du verkar anta att CO är som alla andra och man kan inte vara annorlunda. CO har umgåtts med poliser från Kumla. Inte jag! Men hallå? Är du på riktigt? Kumla har ett fängelse! Du tror inte det finns poliser där ständigt? Och har jag sagt att det är poliser från trakten? Blir fan mörkrädd av dina svar! CO sitter nog hellre i Belgien nu än i fängelse. Men så har det inte alltid vart. Sedan är CO en konstig figur. Han kan sitta med en öl på en uteservering. Men han kommer ändå inte kunna anpassa sig till samhället. Han är en obotlig brottsling. En knarklangare som inte kan sluta. Han kommer alltid vara en brottsling och han vill nog vara det också. (Även om frugan och Belgien lockar så kommer han aldrig bli en laglig man).

Citat:
Respekterad? Av vem då? Av vanligt folk? Knappast, vanligt folk ser Olofsson som ett avskum som borde ha avrättats för länge sedan. Poliser? Poliser ser Olofsson som någon som bör låsas in så snart som möjligt. Kriminella? Ingen kriminell respekterar en pajas som suttit inne större delen av sitt liv och så ökänd att varje polis inom länet dras likt flugor till sockerbitar i hans närvaro. Särskilt inte i en så känslig bransch som narkotikahandel.
Han måste nog se livet som det, man får nämligen bara ett liv och att bli gammal (och fet) och inse att man kastat bort livet på massa skit kräver nog en hel del humor för att orka leva vidare.
En gud? Som är lägst på samhällets botten. Som alla föraktar och de flesta hatar. Jaja. Intelligent över genomsnittet är han men det är det å andra sidan i runda slängar 50% som är, om man utgår från en Bellkurva över IQ-snittet. Något geni eller ens högintelligent håller jag för osannolikt.

Jag har väl aldrig skrivit att han är respekterad av vanligt folk? Han är kung i fängelset och en nolla i samhället. Ytterligare en anledning till att han suttit i fängelset så ofta. Dock har ju en hel del kända personer skrytit att de umgåtts med CO. så det har ju funnits ett behov av folk att visa att man umgåtts med honom. Detta var dock under sent 70-tal, tidigt 80-tal. Killen har en personlighet som gör att han enkelt drar med sig folk. Och poliser som han träffat på Kumla har umgåtts med honom. Så din teori spricker. Den kanske stämmer idag. Men kollar man på hur det såg ut förr har du fel. Han är/var ändå kung över samhällets avskum. Då kvittar det om han också är samhällets avskum. Han är fortfarande kung inom det området. Har aldrig heller sagt att han är geni eller högintelligent.

Ditt inlägg blev jävligt långt nu. Ska du svara mig långt nästa gång kan du ha lite koll innan du svarar! Du tar upp min tid nämligen. Måste säga att dina svar till 95 % är felaktiga. Du har ingen koll och chansar bara eller fått en missuppfattande bild.

Börja kolla igenom denna: http://www.youtube.com/watch?v=d6C32xXE6cE
Senast redigerad av 400Ben 2013-06-19 kl. 04:08.
Citera
2013-06-19, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmoney
Jo man har misslyckats ifall man åker fast.
Och ju fler gånger man åker dit ju mer misslyckad är man..

Om man skadar någon psykiskt då, är det bättre?

Som jag svarade på ovan inlägg, vad säger att en brottsling är misslyckad bara för han åkt fast?

Har jag sagt det?
Citera
2013-06-19, 15:21
Medlem
Clark var väl aldrig på rymmen 83-84, och inte heller -98?! Han frigavs väl -84 efter ett väldigt långt straff - och greps sedan i slutet av det året för nya brott. 1998 greps han ju i Danmark, och dömdes till 14 år.

400Bens uppgifter kan inte stämma.
Citera
2013-06-19, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quality1939
Clark var väl aldrig på rymmen 83-84, och inte heller -98?! Han frigavs väl -84 efter ett väldigt långt straff - och greps sedan i slutet av det året för nya brott. 1998 greps han ju i Danmark, och dömdes till 14 år.

400Bens uppgifter kan inte stämma.

Om 83-84 kan stämma, men 98 var han efterlyst av Interpol i flera månader i alla fall. Faktum kvarstår att CO på 70-talet iaf fick en kick av att vara på rymen. Den kan vara borta nu. Han har ju bara åkt dit för narkotikasmuggling senaste 30 åren. Det kan man väl se som det misslyckade i hans brottslingskarriär.
Citera
2013-06-19, 16:55
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Om 83-84 kan stämma, men 98 var han efterlyst av Interpol i flera månader i alla fall. Faktum kvarstår att CO på 70-talet iaf fick en kick av att vara på rymen. Den kan vara borta nu. Han har ju bara åkt dit för narkotikasmuggling senaste 30 åren. Det kan man väl se som det misslyckade i hans brottslingskarriär.

Kan du ge exempel på det lyckade i hans brottslingskarriär?
Citera
2013-06-19, 17:01
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Och du anklagade mig för att ha dålig koll?

Jag tycker att du ska hitta dig en bättre förebild.

Den här dynghögen sitter väl fortfarande inne? Och med tanke på hur mycket svensk kriminalvård förändrats från det glada 60-70-talet så fick antagligen Clark sig en rejäl kalldusch. Han kan glömma att han skulle få någon särbehandling eller särskilda förmåner. Och de unga förortsblattar som är majoritet på fängelserna har ingen aning om vem Clark är och har ingen särskild respekt för äldre svenska män.
Senast redigerad av RevolverRoffe 2013-06-19 kl. 17:04.
Citera
2013-06-19, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Racooon
Kan du ge exempel på det lyckade i hans brottslingskarriär?

Nej. Han har inte lyckats med mycket. Men han har med automatik inte misslyckats bara för han åkt dit på det.

Citat:
Och du anklagade mig för att ha dålig koll?

Jag tycker att du ska hitta dig en bättre förebild.

Den här dynghögen sitter väl fortfarande inne? Och med tanke på hur mycket svensk kriminalvård förändrats från det glada 60-70-talet så fick antagligen Clark sig en rejäl kalldusch. Han kan glömma att han skulle få någon särbehandling eller särskilda förmåner. Och de unga förortsblattar som är majoritet på fängelserna har ingen aning om vem Clark är och har ingen särskild respekt för äldre svenska män.

Jag hade ett fel. Du hade ju fan en hel jävla uppsats med fel rakt igenom

CO är inte min förebild. Var har jag skrivit det? Men tråden ger en skev bild om honom.

Han sitter fortfarande inne i 5-8 år till. CO kanske inte får några förmåner nu, men han fick det förr i alla fall. Nej, han har nog ingen respekt bland unga fångar idag. Men det gör honom inte misslyckad ändå.
Citera
2013-06-19, 18:33
Medlem
Racooons avatar
Citat:

Så hur fan ska du ha det?
Tror du på fullt allvar att polisen inte skulle gripa clownen om de fann det lämpligt? Vågar nog påstå att de nog tycker att det är det roligaste som polisyrket kan erbjuda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in