2010-09-18, 09:16
Medlem
Ajaxxs avatar
Någon som vet hur denna tomte försörjer sig idag?
Citera
2010-09-18, 11:54
Bannlyst
Vem dissar Dr. Alban i låten "Look Who´s Talking"?

"Me know a pop star, we call him Mr X
He has a very, very complex attitude
He said some nasty things about I and I
He even said some nasty things about everyone
Me no like the way him chat, I say
Me no like the way him go
That's why me said to him:
Look who is talking"

Vem är Mr X? Rappar inte Dr. Alban "Eye N' I" när han menar I and I. Vilka är alla - everyone - han syftar på?

Man ska inte riva upp gammalt groll, men det är lite av historiskt intresse jag frågar. Stod det någonting om det här i kvällspressen då det begav sig?
Citera
2010-09-18, 12:57
Medlem
kiggens avatar
Låter som Lars Ohly.
Citera
2010-09-18, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kiggen
Låter som Lars Ohly.

Jag har faktiskt tänkt att det handlar om Tommy Körberg.
Citera
2010-09-18, 13:33
Citat:
Ursprungligen postat av Porzenna

länk till låten?
Citera
2010-09-18, 13:35
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porzenna

Har Körberg varit i luven med Dr. Alban och sagt negativa grejer om honom?
Citera
2010-09-18, 13:52
Medlem
bängrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Har Körberg varit i luven med Dr. Alban och sagt negativa grejer om honom?

Högst troligt.
Citera
2010-09-18, 15:45
Medlem
Manjakiss avatar
Jag har suttit med flera Nigerianer pa olika anstalter och ALLA har varit helt sakra att Dr Alban ar en drog baron i Nigeria. Ingen av dem har trott pa att han var tandlakare innan hans karriar som saggrappare startade
Citera
2010-09-18, 22:31
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
Jag har suttit med flera Nigerianer pa olika anstalter och ALLA har varit helt sakra att Dr Alban ar en drog baron i Nigeria. Ingen av dem har trott pa att han var tandlakare innan hans karriar som saggrappare startade

I wikipedia står följande:

Citat:
Han växte upp i Nigeria men flyttade till Sverige 1979. Han började studera odontologi och examinerades som tandläkare 1988. Samtidigt var han diskjockey. Efter två år som praktiserande tandläkare i Uppsala bestämde han sig för att satsa på musikkarriären.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Dr._Alban
Menar de att han var drogbaron i Nigeria när han flyttade hit som 22-åring eller har han blivit det under tiden i Sverige? Måste ju vara lätt att kolla ifall det stämmer när det gäller det där med hans eventuella karriär som tandläkare. Finns det någon uppsalabo som kan säga ifall det var så att att han verkligen jobbade som tandläkare innan han började göra musik? Eller är det bara snack från avundsjuka kåkfarare?
Citera
2010-09-18, 23:33
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
Enligt en kollega som jag anser trovärdig så blev denna behandlad av Dr. Apan i Uppsala i slutet av 80-talet så det kan stämma. När jag själv började arbeta på Beckis 91 så fick jag höra att apan låg där. Såg honom inte själv men enligt ryktet hade han rökt på för mycket.
Citera
2010-09-19, 03:28
Medlem
Manjakiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
I wikipedia står följande:

Menar de att han var drogbaron i Nigeria när han flyttade hit som 22-åring eller har han blivit det under tiden i Sverige? Måste ju vara lätt att kolla ifall det stämmer när det gäller det där med hans eventuella karriär som tandläkare. Finns det någon uppsalabo som kan säga ifall det var så att att han verkligen jobbade som tandläkare innan han började göra musik? Eller är det bara snack från avundsjuka kåkfarare?

Nej, du missforstar vad jag skrev! Negrerna kunde inte fatta hur han kunnat blivit sa rik pa sin i deras ogon skit musik! Att han sen skulle vara tandlakare trodde DOM inte en sekund pa! Han har tydligen ett palats som han bor i dar nere och glider runt som en superstar! Sa hela landet utgick fran att han salde droger, for att han hade den stilen
Citera
2010-09-19, 04:28
Medlem
carass avatar
det enda dåliga ryktesvägen jag hört om Dr.Alban är att han sexutnyttjat minderåriga under sina utlands turnéer. Speciellt de i Östeuropa (Rumänien är ett exempel).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in