Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-04-17, 09:56
  #1
Medlem
Påkkers avatar
Undertecknad befann sig igår på ett snöfyllt Gardemoen efter en weekend runt Medelhavet. Planet mellanlandade i Oslo alltså. När vi skulle gå ombord kom Dr. Alban (Nigerias mest kände musiker) själv med en blonderad kvinna och ett barn i armarna samt antagligen ett i magen. DrA tycks ha blivit ganska fet på sistone.

Med dom var förutom några småtjejer även en Gangsta-neger. Limegrön T-shirt, keps samt en massa smycken naturligtvis. Ett en decimeter långt örhänge prydde ena örat. Han stog och dansade för sig själv i väntsalen till musiken från hans mp3-spelare. Det stog "Vessergangen 2006" på ryggen. Antagligen har sällskapet varit på en tandläkarkonferens då Dr. Alban ju som alla vet är en sjujäkla tandläkare.

Vid ombordstigningen hörde jag personalen upprört fråga DrA
"- Han har alltså inget pass eller några identitetshandlingar alls med sig!?"

DrA svarade att så var fallet och sedan var jag själv tvungen att gå ombord så jag hörde inte meningsutbytet till slutet. Döm om min förvåning när han i grön tröja kommer ombord.

Kan vem som helst flyga i Skandinavien utan någon form av identitetshandlingar eller krävs det att DrA är med?

Han såg för övrigt stabil ut.

Kanske inte så mycket skvaller men dock spännande för mig.
Citera
2006-04-17, 10:06
  #2
Medlem
Sikeys avatar
Ja såg nämda par på arlanda igår kväll, och ja håller med om hans pluffsighet.

Men ang om han skulle smuggla vet ja nog inte riktigt. Dock såg hans bror/kusin/vän inte ut att nyss varit hemplockad från nigeria. Såg ut som vilken gangsta som helst som man kan se i förorten.
Citera
2006-04-17, 10:06
  #3
Medlem
"Han såg förövrigt stabil ut"

Den var bra
Citera
2006-04-17, 11:13
  #4
Medlem
johnjohns avatar
Ditt inlägg verkar vara ett lamt försök till smutskastning av drA.
Citera
2006-04-17, 11:16
  #5
Medlem
Svårt att smutskasta någon som gör ett så bra jobb på att ideligen skämma ut sig själv. Dessutom förgyllde inlägget min måndagsmorgon, så det tackar vi för.
Citera
2006-04-17, 11:19
  #6
Avstängd
Ironikerns avatar
Dr Alban kan fixa alla dokument som behövs för att en person lagligt skall få ta sig in i landet så han behöver inte smugla. Jag har själv sett Dr Alban, dock utan pluffsighet, och han har tappat en stor del av sin "stabilitet". Ser mest ut som en förortsneger som köpt kostym.
Citera
2006-04-18, 00:04
  #7
Medlem
Heinzes avatar
OT raderat.

Tråden handlar om Dr Alban, inte om smuggling i allmänhet.

//Heinze
Citera
2008-11-05, 19:58
  #8
Avstängd
qickmans avatar
Vad är det för fel på dr.alban?

Dr. Alban är fanimig bland de skönaste snubbarna jag sett.
Men vad beror hans "korkhet" på?
Jag har sett folk som varit i Sverige i bara 1 år och pratar bättre svenska än vilken infödling som helst (håll er till topic).

http://www.youtube.com/watch?v=B2AoSFLRnT4
tycker bara han brister lite i förståelsen av vad folk säger och menar.
- brukar du spola vatten så att det inte ska höras?
- ja, det är klart att jag spolar ... spola kranen?
Förstår han att det där är ett rent humorprogram han deltar i?
Är han beredd på att de ställer såna frågor?

Det var en sak jag funderade på bara.. postar här, men vet ej var jag ska posta annars. Alban är skitskön annars, misstolka inte, för han är ju förfan askön och asgrym.
Citera
2008-11-05, 20:16
  #9
Medlem
Catyas avatar
På vilket sätt är han skön? Visst, han gjorde några sköna hits på sin tid, men vad jag har hört så är/var han både slemmig och dryg.
Citera
2008-11-05, 20:29
  #10
Medlem
jumpcuts avatar
Det kan ju vara så att han inte satsar särskilt hårt på att lära sig svenska. Jag känner en kille som bott i Belgien i mer än tolv år, han kan inte säga halv sju på vare sig franska eller nederländska...
Citera
2008-11-05, 20:38
  #11
Medlem
Bimsons avatar
Han är bara korkad!
Citera
2008-11-05, 21:32
  #12
Medlem
Sten-Dinges avatar
Ja tror bara han är flummig för han rökt lite för mycket bara..Typ som samson med!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback