2008-11-05, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qickman
Dr. Alban är fanimig bland de skönaste snubbarna jag sett.
Men vad beror hans "korkhet" på?
Jag har sett folk som varit i Sverige i bara 1 år och pratar bättre svenska än vilken infödling som helst (håll er till topic).

http://www.youtube.com/watch?v=B2AoSFLRnT4
tycker bara han brister lite i förståelsen av vad folk säger och menar.
- brukar du spola vatten så att det inte ska höras?
- ja, det är klart att jag spolar ... spola kranen?
Förstår han att det där är ett rent humorprogram han deltar i?
Är han beredd på att de ställer såna frågor?

Det var en sak jag funderade på bara.. postar här, men vet ej var jag ska posta annars. Alban är skitskön annars, misstolka inte, för han är ju förfan askön och asgrym.

Saken med Alban tror jag är att han inte förstår ironi. Något han har gemensamt med vårt grannfolk. Jämför norsk och svensk humor så finner du att de sällan har den intellektuella humor som t ex Killinggänget stod för. Samma sak med Alban. Han tolkar allt bokstavligt.
Citera
2008-11-05, 21:57
Medlem
p0wnis avatar
http://www.youtube.com/watch?v=Zat9i...eature=related

-hur träffade ni varandra?
- Jo det har vi gjort sen -91, i festivaler.
Citera
2008-11-05, 22:34
Medlem
Mr.Zebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolsjevik
Saken med Alban tror jag är att han inte förstår ironi. Något han har gemensamt med vårt grannfolk. Jämför norsk och svensk humor så finner du att de sällan har den intellektuella humor som t ex Killinggänget stod för. Samma sak med Alban. Han tolkar allt bokstavligt.

ot... men... du har inte sett mycke norsk humor... det är ingen skillnad... jo kanske en... norsk humor kommer undan med mera... klart grymmare än svensk...(till och med svenska komiker gör värre saker i grannlandet, hörde senast igår på radion, Robert Gustavsson raljera om negrer i samhället att de skulle bruka upp all den norska oljan m.m.)

men att svensk humor skulle vara mer intellektuell... är skitsnack...

Felet med dr Alban... han är en färgad borgarbracka... född med guldsked i munnen och det i ett fattigt Nigeria... han tar nog inte ut sig i onödan... utan låter andra göra grovjobbet...

Såg i något nöjesprogram att han fick visa sina färdigheter i sitt gebit tandvård... han gjorde inte många rätt, då han hade "glömmt" det mesta...(eller så är det så att en genomsnittlig mun i Nigeria inte innehåller särskilt många tänder, så du behöver inte kunna så mycket)

Men jag håller nog med TS... han är väl rätt skön av sig...
Citera
2008-11-05, 22:40
Medlem
Rutigs avatar
Jag tycker att han är störtskön fast jag tror att hans dåliga svenska är lite av en bluff
Citera
2008-11-06, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Zeb
ot... men... du har inte sett mycke norsk humor... det är ingen skillnad... jo kanske en... norsk humor kommer undan med mera... klart grymmare än svensk...(till och med svenska komiker gör värre saker i grannlandet, hörde senast igår på radion, Robert Gustavsson raljera om negrer i samhället att de skulle bruka upp all den norska oljan m.m.)

men att svensk humor skulle vara mer intellektuell... är skitsnack...

Felet med dr Alban... han är en färgad borgarbracka... född med guldsked i munnen och det i ett fattigt Nigeria... han tar nog inte ut sig i onödan... utan låter andra göra grovjobbet...

Såg i något nöjesprogram att han fick visa sina färdigheter i sitt gebit tandvård... han gjorde inte många rätt, då han hade "glömmt" det mesta...(eller så är det så att en genomsnittlig mun i Nigeria inte innehåller särskilt många tänder, så du behöver inte kunna så mycket)

Men jag håller nog med TS... han är väl rätt skön av sig...

Någon självironi verkar då inte norrmän besitta i någon större utsträckning. Allt är på blodigt allvar och allt är så fantastiskt grejt med deras land. Nämn gärna en norsk komiker som du tycker är rolig bortsett från deras nationalclown Teigen. Jag håller med dig i beskrivningen av borgarbrackan Alban. Klassbakgrunden förklarar kanske bristen på humor.
Citera
2008-11-06, 06:34
Medlem
Catyas avatar
Citat:
Någon självironi verkar då inte norrmän besitta i någon större utsträckning. Allt är på blodigt allvar och allt är så fantastiskt grejt med deras land. Nämn gärna en norsk komiker som du tycker är rolig bortsett från deras nationalclown Teigen. Jag håller med dig i beskrivningen av borgarbrackan Alban. Klassbakgrunden förklarar kanske bristen på humor.

Det är snarare det svenska folket som har trisst humor. Garvar man åt Kristian Luuk, besitter man inte särskilt mycket humor. Björn Gustavsson är överskattad så det heter duga! Folk sitter och garvar och hyllar dem i TV-sofforna bara för att passa in i mallen. Urk!
Måste säga att jag kommit i kontakt med grövre och roligare humor i andra länder än Sverige

... Fast iofs, Dr. Alban ÄR stor humor (men han är ju iofs inte svensk)
Citera
2008-11-06, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catya
Det är snarare det svenska folket som har trisst humor. Garvar man åt Kristian Luuk, besitter man inte särskilt mycket humor. Björn Gustavsson är överskattad så det heter duga! Folk sitter och garvar och hyllar dem i TV-sofforna bara för att passa in i mallen. Urk!
Måste säga att jag kommit i kontakt med grövre och roligare humor i andra länder än Sverige

... Fast iofs, Dr. Alban ÄR stor humor (men han är ju iofs inte svensk)

Fast vad jag vände mig mot var norrmänn och deras ofarliga humor specifikt. Eller menar du att Norge har en komikerscen där grov och roligare humor än i Sverige framförs? T ex Rally-gänget tror jag aldrig skulle funka i Norge. Kanske att det kommer funka om 20 år i Norge men inte nu. Dr Alban är nog mer norsk till sinnet än svensk.
Citera
2008-11-06, 19:44
Medlem
Mr.Zebs avatar
Citat:
Fast vad jag vände mig mot var norrmänn och deras ofarliga humor specifikt. Eller menar du att Norge har en komikerscen där grov och roligare humor än i Sverige framförs? T ex Rally-gänget tror jag aldrig skulle funka i Norge. Kanske att det kommer funka om 20 år i Norge men inte nu. Dr Alban är nog mer norsk till sinnet än svensk.

detta är inte rätta tråden om att snacka norska komiker...

skulle jag svara ingående på din fråga riskerar tråden att låsas eller inlägget raderas...

Starta en tråd i humor forumet så ska jag ge dig svar på tal om norska komiker... för jag tycker du har hel fel...
PMa när tråd existerar...

Till Dr alban... skulle inte han sjunga duett med gamle Haddaway... vad blev av det samarbetet?
Citera
2008-11-06, 22:02
Medlem
Catyas avatar
Citat:
detta är inte rätta tråden om att snacka norska komiker...

skulle jag svara ingående på din fråga riskerar tråden att låsas eller inlägget raderas...

Starta en tråd i humor forumet så ska jag ge dig svar på tal om norska komiker... för jag tycker du har hel fel...
PMa när tråd existerar...

Till Dr alban... skulle inte han sjunga duett med gamle Haddaway... vad blev av det samarbetet?

Men det har de ju gjort också! Låten kom ut i somras

http://www.youtube.com/watch?v=hYj2sTWUx5g
Citera
2008-11-06, 22:25
Medlem
Tror ni inte att Alban tar över Undici nu när Brollan drar sig ur? Vore en skön setup.
Citera
2008-11-06, 22:36
Medlem
Mr.Zebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catya
Men det har de ju gjort också! Låten kom ut i somras

http://www.youtube.com/watch?v=hYj2sTWUx5g

ok... hörde det för toklänge sedan men jag hörde inget resultat... måste ha vart dåligt... nu när det visst redan fanns... ska lyssna på skiten? direkt efter jag har postat detta svar...

edit... tillägg...

lyssnade på låten... ha ha den var väl lite småcharmig... kan hända att jag hört låten förut men inte reflekterat över den som ny... då det lät som just 90 tal... men det var väl just det som var meningen...

bäst var ju när doktorn försökte låta som scatman... inte en chans att han sjöng frasen dobbi lobbi tjohej eller vad det var... han klarade ju inte ens att lipsynka frasen...

vem var bruden i videon? var det en svensk produktion eller tysk?
Senast redigerad av Mr.Zeb 2008-11-06 kl. 22:46.
Citera
2008-11-06, 22:39
Medlem
Catyas avatar
Citat:
ok... hörde det för toklänge sedan men jag hörde inget resultat... måste ha vart dåligt... nu när det visst redan fanns... ska lyssna på skiten? direkt efter jag har postat detta svar...

Låten blev väl ingen större hit så att säga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in