2006-04-17, 02:07
Medlem
IMPlicits avatar
Faktum är att jag glufsade i mig en alldeles nyss. Det blev en simplare variant den här gången. En lagom stor rutbrödmacka med rökt skinka på. Sorglig var den, men här kommer receptet på min specialare:

Du behöver två stycken polarmackor (sådana runda, knöliga rackare i ungefär samma storlekt som CD-skivor) till att börja med. Bre på lite smör på dem och lägg sedan en rejäl skiva isbergssallad på en av dem. Fortsätt med en skiva örtagårdskryddad skinka och sedan ett lager ost. Efter det lägger du på tre stycken gurkskivor och en till skinkskiva innan du slutligen lägger på den andra polarmackan som tak. Ojojoj... mums!
Citera
2006-04-17, 02:17
Medlem
Livingstons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMPlicit
Faktum är att jag glufsade i mig en alldeles nyss. Det blev en simplare variant den här gången. En lagom stor rutbrödmacka med rökt skinka på. Sorglig var den, men här kommer receptet på min specialare:

Du behöver två stycken polarmackor (sådana runda, knöliga rackare i ungefär samma storlekt som CD-skivor) till att börja med. Bre på lite smör på dem och lägg sedan en rejäl skiva isbergssallad på en av dem. Fortsätt med en skiva örtagårdskryddad skinka och sedan ett lager ost. Efter det lägger du på tre stycken gurkskivor och en till skinkskiva innan du slutligen lägger på den andra polarmackan som tak. Ojojoj... mums!

Nu blev jag ju fan hungrig igen! Tur att natten är ung. Men bra och utförlig beskrivning. Själv bryr jag mig inte så mycket om hur ingredienserna ligger eller i vilken ordning de kommer. På med allt bara och skjuts in matluckan!
Citera
2006-04-17, 02:21
Medlem
IMPlicits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingston
Nu blev jag ju fan hungrig igen! Tur att natten är ung. Men bra och utförlig beskrivning. Själv bryr jag mig inte så mycket om hur ingredienserna ligger eller i vilken ordning de kommer. På med allt bara och skjuts in matluckan!
Nattmackor är heliga. Ingenting man bara slafsar ihop.
Citera
2006-04-17, 02:25
Medlem
Quorthons avatar
Nattmackor är definitivt nåt man bara slafsar ihop. Brukar bli nån macka me salami på. Idag blev det tunnbröd me laxröra och rökt skinka.
Citera
2006-04-17, 02:27
Bannlyst
det som brukar bli är ju följande

Ciabatta
en smakrik stark ost. (1-2 skivor)
Parma skinka (Så mkt jag bara kan)
Sallad (fräsch och krispig)
lite gurka och tomat kanske

det är den som oftast och helst blir med tanke på hur enkel den är att göra iordning. men sen så har man ju gjort mer avacerade nattmackor genom sina dagar.

det mest udda var en fylle-toast som bland annat inehöll

smör
skagenröra
rödbetsallad
saltgurka
skinka
ost
mjukost
kaviar
sallad
gurka
tomat
banan
diverse kryddor
lite räddisa

och jag åt upp också!!!!!!
Citera
2006-04-17, 02:28
Bannlyst
fylle toasten smaka bra dessutom
Citera
2006-04-17, 02:31
Medlem
"Haxxmacka"

1 st Baugette
Lite rökt skinka
Gurka
Isbergssallat
Tomat
Majonäs
Skivad Salami
Ett par skivor ost
En klick bordsmargarin
Salt och Peppar

Så här gör du:
Dela på Baugetten , smöra , på med alla pålägg. Tyck ihop ---> ÄT!

Intas gärna med ett glas Coca-Cola eller en kall bira.
Citera
2006-04-17, 02:31
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickhouse
fylle toasten smaka bra dessutom
Hehe var det måhända idag som du åt denna fylletoast?
Citera
2006-04-17, 02:33
Medlem
bojakabos avatar
oj vad jag blev sugen på ett par rejäla nattamackor...tyvärr så orkar jag aldrig göra några mästerverk utan brukar bli standard med ost eller korv eller liknande.. ett fett glass oboy är dock aldrig fel
Citera
2006-04-17, 02:35
Medlem
Åt för någon timma sedan, grovt bröd med smör, ost, grönsallad och salt-inlagd gurka (vad det nu heter?)

http://www.tinypic.com/view/?pic=voxt1i

Sådär blev den Med en flaska påskmust.
Citera
2006-04-17, 02:40
Medlem
IMPlicits avatar
Rostad lök! Var får man tag på sådant? Alternativt, hur fixar man till det? Det vore underbart att ha det tillgängligt och klämma ner i en baguette någon natt.
Citera
2006-04-17, 02:41
Medlem
Livingstons avatar
Det blir till att fylla på lagret i morgon.
Efter nattens äventyr så har det börjat sina i skafferiet och kylskåpet.
Var på väg att göra en till, nämligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in