Rostad lök! Var får man tag på sådant? Alternativt, hur fixar man till det? Det vore underbart att ha det tillgängligt och klämma ner i en baguette någon natt.
I kryddhyllan på ICA eller konsum. På Willys har de ett kilos storpack.
Själv sitter jag och mumsar på ett par grova mackor av okänt ursprung med ett tjockt lager mjukost med räksmak. Mättar fyllemagen rätt bra.
Falu rågrut
Kokt ägg
Hackad purjolök
Kaviar
Det är himmelskt gott, dock smakar man bäver i käften efteråt.
Baguett:
Valfri sallad
Gurka
Tomat
Smakrik ost
Kycklingkött
Knaperstekt bacon
Majonäs
Svartpeppar
EDIT: givetvis ska det vara rödlök med i anrättningen
Fantastiskt gott men kräver att man har kycklingkött över från middagen.
Jag brukar hoppa över själva brödet i nattmackan, och sleva i mig skagenröran direkt ur burken. Eventuellt så kan jag avända en skiva skinka eller ost som slev.
Rostad lök! Var får man tag på sådant? Alternativt, hur fixar man till det? Det vore underbart att ha det tillgängligt och klämma ner i en baguette någon natt.
Du måste testa den rostade löken med smak av bacon! Den är helt underbar
Du måste testa den rostade löken med smak av bacon! Den är helt underbar
Det låter ganska otäckt måste jag säga, men värt ett försök
Edit: Jag har nu dokumenterat mitt tidigare nämnda mästerverk till nattmacka. Den ena skivan örtagårdsskinka är dock utbytt mot pepparsalami. Det var ett dåligt drag då den tog åt sig alldeles för mycket av smaklökarnas uppmärksamhet.
Polarkraft extrem med hästkorv, en skiva ost, hamburger dressing, 2 skivor tomat och lite salladskrydda på tomaterna. Fint det.
Eller varför inte ljuset i december mörkret,
Stekta köttbullar i fralla med rödbetssallad och gräddost. Eventuellt kan man ha på lite gurka eller isbergssallad.
Danskt rågbröd med skivad leverpastej,saltgurka och rostad lök.
Ibland kompletterat med knaperstekt bacon eller champinjoner.
Vill man ha lite matigare macka kan man göra som de här gubbarna:
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!