2020-06-10, 11:18
Medlem
Fyfan. Så jäkla pinsamt. Leif GW var inte nådig med hans första kommentarer heller.

Hoppas åtal mot förtal väcks efter detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Min övertygelse, fast jag kanske är en foliehatt, är att det är en konspiration på något sätt, hela utredningen har misskötts från dag 1, så många frågor finns. Jag tror det finns krafter bakom som inte vill att fallet får sin lösning.

Läs böckerna "En oväntad vändning" av Claes Hedberg och "Statskupp i slowmotion" av Ole Dammegård. Idag framstår dessa båda författare som långt mycket mer trovärdiga än Krister Peterson.
Citera
Medlem
Stones avatar
Privatspanare skulle ha ställt frågor och inte dessa allmännjournalister. Helt jävla sjukt. Inga frågor av vikt som kan få KP på fall men det är väl meningen.
Citera
Bannlyst
Vad hände med Daniel Suhonens säkra källor, dom har mordvapnet och det är Sydafrikaspåret?
Citera
Medlem
Inte ett skit om Grandmannen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Han hittades väl död , med hörlurar på i sängen. Bredvid sängen fanns det en flaska sprit och starka värktabletter.

ja, så dör många missbrukare. utan att för den skull medvetet ta livet av sig.
men det är klart att de indirekt tar livet av sig.
Citera
2020-06-10, 11:19
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Luften gick ur direkt när han sa att man inte kan komma ifrån Skandiamannen som misstänk - hur dåligt som helst - sämre slutsatser går ju bara inte - herregud alltså - allt blir ju bara sämre och sämre - Han är ju inte ett dugg lik Christer Pettersson som Lisbeth Palme pekade ut som gärningsman.

Inte heller den här Yvonne som ju fick en rätt så bra bild av den flyende anser det vara Skandiamannen. Vilken sopa till Åklagare - avgå och lämna utredningen öppen. Hålla oss på sträckbänken så länge och göra sig själv viktig. Näe sämre än alla som hittills haft hand om utredningen....är min slutsats...om det kan göra någon....

Han gick ju runt det faktumet med att påstå att det behövde inte varit mördaren hon såg. Hon vände sig bara om såg en person. Men mördaren skulle redan ha kunnat lämna platsen. Verkar som mycket sådant. Man lägger om för att det ska passa in på Stig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Han var sprinter.

Fast gärningsmannen enligt vittnen haltade.
Citera
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Journalister tillsatta för sin politiska lojalitet. Ingen får ifrågasätta statens förehavanden.

Svenska journalister är obrottsligt lojala mot det egna skrået och mot värdegrunden, och ofta mot staten om den harmonierar med de sakerna.

Men polisen är de knappast ovillkorligt lojala mot. Detta lär de ifrågasätta, även om den antydda högerkonspirationen ("kan inte uteslutas", ännu en episk formulering) såklart kommer att mjölkas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Min övertygelse, fast jag kanske är en foliehatt, är att det är en konspiration på något sätt, hela utredningen har misskötts från dag 1, så många frågor finns. Jag tror det finns krafter bakom som inte vill att fallet får sin lösning.

Hade varit mer sannolikt med en konspiration om utredningen inte hade varit så blatant misskött. Att så många personer varit inblandade med så många olika tankesätt tyder väl mer på brist på kompetens än konspiration imo.
Citera
Medlem
Riksdalerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Nu kom det igen
"Vi kan inte gå runt att misstänka Skandiamannen" därför lägger vi ner uttedningem

Men om man inte kan utesluta "En större konspiration" varför inte utreda så man nystar upp konspirationen?

Finns nog tyvärr inte mycket mer man kan göra, att lösa ett mordfall tre decennium senare är nästan omöjligt.

Lyckas du skjuta ihjäl någon och göra dig av med mordvapnet för gott utan ögonvittnen eller dna lämnat på plats kommer du med största sannolikhet undan.
Ännu bättre om det är mörkt ute och du har någon som väntar med flyktbil.

Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Det är nästan värst av allt. Peka ut någon som mördare på synnerligen svaga indicier och sen lägga ner utredningen. Jag menar WTF? Vore värt för släktingar att stämma både för ärekränkning och förtal (om man ens kan det, vi bor ju inte i USA). Oavsett om Engström är huvudmisstänkt numer så borde denna tunna soppa aldrig ha presenterats överhuvudtaget. Vore bättre om dom bara sagt att utredningen kommit så långt det går men vår huvudmisstänkte/huvudmisstänkta är avlidna så vi lägger ner.

Citat:
Ursprungligen postat av SigersonHolmes
Men så lägligt. Hade KP vågat lägga fram detta om han hade haft släktingar som kunnat agera?

Hade han haft barn så hade dem nog varit väldigt försiktiga att göra såhär.
Senast redigerad av Riksdalern 2020-06-10 kl. 11:22.
Citera
Medlem
THANK GOD för GW som på bästa sändningstid, i direkt anslutning till presskonferensen, fick säga det hela svenska folket tänker. Jag hade blivit psykiskt sjuk direkt om detta bara hade sopats undan och accepterats som trovärdigt. Ska vi alla skicka fysiska Tackkort till GW? Förslag på tacktext?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in