2020-06-10, 18:13
Medlem
elysons avatar
Så, filterutläggningen har upphöjts till mainstreams huvudspår, SE men utan teknisk bevisning, samtidigt, utan att utesluta (fullt tänkbar) småkonspiration. Det ska bli tillåtet att få låtsas som om vi fick svar och saken nu läker - jojo, men, den får mig att kanske, ok, nu läsa den också i lite ny KP-belysning.

Så har vi fått också SE som psykologi-pjäs, "genial" Keyser Soze och hans "trick" till kriminalhistorien som sverigeblåsning och möjligt "skandiaman-nummer".

Dagens namn: Holmér som lade honom "ad acta", KP, vars leende från februari och tidigare alltså handlade om denna hans "förklaring", PM:et :-] - men också om bara utredningens nedläggning tvingas man förmoda. Vidare, Suhonen som yrade om att de hade vapnet, och än mer, media som okritiskt grep tag i det.
Senast redigerad av elyson 2020-06-10 kl. 18:32.
Citera
2020-06-10, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det var sannolikt sossarna själva som mördade Palme.

Det är för jävligt att de försöker svartmåla en död man som inte kan försvara sig själv.

I själva verket sossarnas politiska polis - chefen var Ingvar Carlsson från Borås -
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Ska bli intressant att höra GW:s åsikter om dagens pressträff.
TV4 ikväll kl 19:30.
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Du menar att de döda aldrig ska kunna misstänkas för brott?
Inte utan bevis, vilket åklagaren gör i detta fallet, solklart förtal.
Hade den utpekade haft barn i livet hade detta förmodligen inte hänt, äklagaren hoppas att ingen blir så upprörd att de anmäler?
Citera
2020-06-10, 18:16
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Ska bli intressant att höra GW:s åsikter om dagens pressträff.
TV4 ikväll kl 19:30.

Redan uttalat sig.

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/13209149
Citera
2020-06-10, 18:16
Avstängd
HarryScheinens avatar
Det märkligaste med dagens presskonferens, var att ingenting nytt presenterades alls, allt var redan välkänt och presenterat i Lars Larssons och Thomas Petterssons böcker om Skandiamannen, som båda har två och fyra år på nacken. Personligen trodde jag att palmegruppen skulle ha vaskat fram mer besvärande info om SE under de senaste två tre åren.
Citera
2020-06-10, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Samtalet utspelas egentligen via skype för jag har planerat mitt pensionsboende i ett annat land långt långt från svärje om 4 år när jag går i pension.

"Utan mig hade du inte funnits till min käre son-hen men du är alltid välkommen att bo här i lugnet hos oss"!

😃 okej då, du vinner, men snyggt var det inte.
Citera
2020-06-10, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Du menar alltså att de bytte gärningsman efter att ha pratat med regeringen? Pekade ut Engström i stället för den verklige mördaren för att regeringen ville ha det så?
För mycket konspirationstänk för mig. Var har du fått det ifrån?

Men inte för mig. KP sade för ca. 4 månader sedan tydligt att han hade ny teknisk bevisning som pekar ut mördaren. Innan pressträffen har han redogjort för vad han hade kommit fram till för regeringen och för Mårten Palme. På pressträffen såg han väldigt tam ut och presenterade ingen ny teknisk bevisning. Han hade tydligen hittat något som var till stor nackdel för socialdemokraterna eller alternativt något som skulle ge komplikatioer med något annat land. Han blev beordrad av regeringen att skylla mordet på en död person och lägga ner utredningen. Valet föll på "skandiamannen".
Citera
2020-06-10, 18:26
Medlem
En av hundra teorier lades fram. Ingen bevisning, och absolut inget som motiverar att övriga teorier faller pga presenterad teori.

Håller för att gå vidare med spåret, som man skulle ha gjort när det begav sig. Inget mer.

Precis som det fanns andra spår man borde ha gått vidare med.

Kunde ha lagt upp tio PowerPoints till med olika spår och på samma sätt konstaterat att spåren förtjänade att utredas vidare.

Fiasko.
Senast redigerad av Pellets123 2020-06-10 kl. 18:27. Anledning: Korrektur
Citera
2020-06-10, 18:26
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
De hade en lösning men fick inte redovisa den. Blev tvungen att backa efter att de försökte förankra lösningen med regeringen.
Det finns mycket som tyder på att KP & Co hade något helt annat på gång och att det som presenterades var en hafsigt framställd nödlösning.
Citera
2020-06-10, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Men inte för mig. KP sade för ca. 4 månader sedan tydligt att han hade ny teknisk bevisning som pekar ut mördaren. Innan pressträffen har han redogjort för vad han hade kommit fram till för regeringen och för Mårten Palme. På pressträffen såg han väldigt tam ut och presenterade ingen ny teknisk bevisning. Han hade tydligen hittat något som var till stor nackdel för socialdemokraterna eller alternativt något som skulle ge komplikatioer med något annat land. Han blev beordrad av regeringen att skylla mordet på en död person och lägga ner utredningen. Valet föll på "skandiamannen".

Vad Mårten Palme ska uttala sig hela tiden för fattar inte jag.
Nä jag tror att de har klantat sig nåt för jävligt, men inte att de medvetet satt dit en oskyldig efter instruktioner från regeringen.
Citera
2020-06-10, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Något har uppenbarligen hänt den senaste tiden. KP utstrålade självsäkerhet och utlovade en lösning. Idag utstrålade han från minut 1 av presskonferensen mycket stor osäkerhet och det var tydligt att han var mycket obekväm. Vad kan ha hän under denna period som orsakat denna förändring?

Det är skitkonstigt, det håller jag med om. Nåt har hänt som vi inte får veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in