Citat:
Ursprungligen postat av
kyrkstocken
Jag är förvånad över att folk köpte Suhonens ord. Han har haft pajas-status länge. Så här skrev jag igår (inlägg #138260)
"Jag litar inte på Suhonen vis av historien. Hade kännts bättre om det var vem som helst annars inom S. "
Helt plötsligt vara alla tokigheter han kommit med som bortblåst
Vad om Suhonen eller hans informatör talat sanning?
Men tystades av sossarna på grund av nedanstående:
Citat:
Ursprungligen postat av
Ohshit.Cuntwell
Rätt tydligt att Petersson tidigare trodde han skulle kunna lägga fram riktiga bevis men att han blivit tvungen att backa från det. Frågan är varför han tvingats backa.
Efter möte med Stefan Löfven och co?
Han gick tidigt ut i förväg och hintade tvärsäkert om god bevisning. En säker, stabil kille.
Inte ens Petersson kan vara så naiv att han inte förstått hur eländigt det här framläggandet skulle se ut.
Ursprungligen postat av haksa:
Ja, jag med. Hela utredningen genomsyras ju av total ignorans, vittnesmål som man aldrig utredde etc.
"Länspolismästare Hans Holmers uttalande om hur sanningen kring palmemordet skulle "skaka Sverige i dess grundvalar" hade han gärna fått utveckla. Han blev väl t.o.m. utfrågad i KU men vägrade klargöra vad han menade. Att han sen också skrev boken med titeln: "Olof Palme Är Skjuten! (läs det fetade baklänges) kan ju knappast vara en slump."
Tänkvärt
Löfven och co informerades i förväg om vad han tänkt lägga fram.
Petersson har beordrats att backa, sanningen var för känslig.
Skakar som ett asplöv under hela framträdandet.