2020-06-10, 17:57
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iakttagaren-2019
Är det någon som har anmält åklagare Krister Peterson för förtal alternativt grovt förtal ännu ?

Hur kan man peka ut en död person på så svaga grunder som uppenbarligen inte skulle hållit i en domstol ?

Dessutom kan han inte försvara sig !

Ofattbart om det inte får några följder !!

Är inte alla lika inför lagen ?

Du menar att de döda aldrig ska kunna misstänkas för brott?
Citera
2020-06-10, 17:58
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
En sak fattar jag inte. De har snackat om att de måste hitta mordvapnet i hela mitt liv typ, de har provskjutit 700 st. Men idag säger Palmeutredaren att kulorna är i för dåligt skick att jämföra med ett vapen, jag menar, varför fan provskjuter de revolvrar då för?

Det beror väl på att palmegruppen ska kunna anordna sina årliga dykningar efter mordvapnet på Rhodos
Citera
2020-06-10, 18:00
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty

Om de döda skall misstänkas för brott så måste det finnas bevis. Men inget sådant har presenterats.
Citera
2020-06-10, 18:01
Medlem
informaticss avatar
Jag har bara tittat på första 10 minutrarna av pressträffen, och läst de första 200 inläggen här. Så jag vet inte vad ni flashback-genier har kommit fram till hittills, men för mig är det ganska uppenbart vad som håller på att hända just nu:

Pressträffen är en bluff. Allt som sägs är medvetna lögner och Stig Engströms släktingar är med på kuppen. Man vet att Skandiamannen inte är den riktiga mördaren, och eftersom han är död använder man nu hans namn, med släktingars godkännande, som bete medan man spanar på de verkliga gärninsmännen; Kungens Pojkar (poliserna).

Vänta bara. Detta kommer bli episkt.
Citera
2020-06-10, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajkaslusk
Dömd utan rättegång. Närmare justitiemord kan man inte komma.

Det som är det absolut värsta med detta är ju att historieskrivningen om vem som mördade OP officiellt kommer att ange SE som gärningsman.
Om hundra år, när historieintresserade kommer att läsa om Palmemordet så kommer alltså SE pekas ut som trolig GM... fy fan säger jag bara.

Det ända rätta hade ju varit att säga att vi kan inte lösa detta och lämna spekulationer om eventuell GM därhän
Citera
2020-06-10, 18:03
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty

Det är klart de ska kunna misstänkas men inte utpekas som skyldiga utan bevis. Det finns flera personer som har lika mycket emot sig som Skandiamannen har. Vem som helst av dem kan med lika bra/dålig säkerhet pekas ut.

I detta läge är det bättre att medge att vi inte vet, det finns inga bevis mot någon.
Citera
2020-06-10, 18:04
Medlem
Verkisto2s avatar
Stig Engström i rätten (vittne, CP):

https://www.youtube.com/watch?v=VkSCmEDS4OE

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Han har gjort det, den jäveln. Frågan om varför/hur, kvarstår.

Efter att ha lyssnat till detta kan jag bara säga, nej han sköt inte Palme. Finns inte på kartan. Stig är/var alldeles för "snäll", han skulle inte skjuta någon. Never.
Citera
2020-06-10, 18:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Detta tror jag också!

Det var sannolikt sossarna själva som mördade Palme.

Det är för jävligt att de försöker svartmåla en död man som inte kan försvara sig själv.
Citera
2020-06-10, 18:07
Medlem
Hej, vad tror ni är det han som mördade Palme?

Jag står och tvekar mellan han och Crister Petterson båda är troliga enligt mig

Hade hoppats på att åklagarn skulle presentera någon TEKNISK bevisning dvs att han hade revolvern och det gick att matcha kulorna. Tyvärr finns inga bevis förstår inte varför dem gjorde så stor grej av det nu.

Vilka klåpare hos polisen! Eller konspiration, vad tror ni?
Citera
2020-06-10, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Han har gjort det, den jäveln. Frågan om varför/hur, kvarstår.

Du tillhör väl de som också var övertygade om att Christer Pettersson var mördaren.
Citera
2020-06-10, 18:11
Medlem
Erik Östs avatar
GW var inte nådig!

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/13209149

https://www.youtube.com/watch?v=ST6MRsrK518 bonus
Senast redigerad av Erik Öst 2020-06-10 kl. 18:15.
Citera
2020-06-10, 18:12
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulmendum
CP erkände mordet flera gånger. Så fort han behövde pengar ringde han firma Fylking/Aschberg som snabbt o lätt satte ihop ytterligare ett sensationellt program.

Hehe, låter som att det stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in