2020-06-10, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Ja , säg det!
Varför topsa dom skandiamannens släktingar om det inte fanns dna att jämföra med , undrar jag också?
Ja, i dag var en märklig dag, va fan håller de på med?
Citera
2020-06-10, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skjut-Mej
Köper inte det här. Sen att anklaga en död man, utan chans att kunna försvara sig, är skit.

Hoppas hans eventuella kvarlevande anmäler polis samt åklagare för grovt förtal!

Ja, om de haft bevis hade det väl gått an att anklaga en död. Med tanke på hur stort trauma Palmemordet är osv. Men de har inga bevis och de har troligen pekat ut fel man.
Citera
2020-06-10, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Detta tror jag också!

Vad grundar du det i? Vem tror du är den verkliga mördaren, Lisbeth?
Citera
2020-06-10, 17:45
Bannlyst
Känns väldigt framtvingat. Varför kom "lösningen" nu?
Citera
2020-06-10, 17:46
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Du menar alltså att de bytte gärningsman efter att ha pratat med regeringen? Pekade ut Engström i stället för den verklige mördaren för att regeringen ville ha det så?
För mycket konspirationstänk för mig. Var har du fått det ifrån?

Något har uppenbarligen hänt den senaste tiden. KP utstrålade självsäkerhet och utlovade en lösning. Idag utstrålade han från minut 1 av presskonferensen mycket stor osäkerhet och det var tydligt att han var mycket obekväm. Vad kan ha hän under denna period som orsakat denna förändring?
Citera
2020-06-10, 17:50
Medlem
Dr_Kronas avatar
Dagens avslöjande är i samma klass som Holmer's teorier.
Citera
2020-06-10, 17:50
Medlem
Det är rent otrolig hur många potentiella mördare som fanns på platsens närhet. Det var ett häpnadsväckande sammanträffande. CP, SE, hmm.

Nåja, jag tror inte någon av dem har gjort det utan tror, på goda grunder, på polisspåret. Om det nämndes - inget!?

En sak är dock säker, både CP och SE såg och visste mer än de upplös om. Eller så är saknaden av den infon en mediaanka.
Citera
2020-06-10, 17:51
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Bra poäng, har man bråttom till tunnelbanan, så stannar man ju inte efter en minut och gör sig besvär för att se vad klockan är.

Jävligt bra poäng! Skumt beteende av honom, helt klart.

Nja. Stämpelklockan använde han för att stämpla ut, var han inte samtidigt intresserad av att veta tiden är det inte säkert att fokus låg där. Senare på gatan kanske han försökte minnas vad stämpelklockan sa men var inte säker, därmed tog han sig en koll för säkerhets skull.

Jag tar till exempel upp mobilen 2 gånger i rad för att kolla klockan mitt fokus inte låg på att registrera tiden första gången. Även då klockan på min låsskärm tar upp en stor del av skärmen.
Citera
2020-06-10, 17:51
Medlem
Dömd utan rättegång. Närmare justitiemord kan man inte komma.
Citera
2020-06-10, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Dagens avslöjande är i samma klass som Holmer's teorier.

Ja, ytterligare en riks-pajas !!
Citera
2020-06-10, 17:54
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skjut-Mej
Köper inte det här. Sen att anklaga en död man, utan chans att kunna försvara sig, är skit.

Hoppas hans eventuella kvarlevande anmäler polis samt åklagare för grovt förtal!
De anklagar en död man UTAN bevis. Hade varit en helt annan femma om de hittat hans revolver eller liknande.
Citera
2020-06-10, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Bra poäng, har man bråttom till tunnelbanan, så stannar man ju inte efter en minut och gör sig besvär för att se vad klockan är.

Jävligt bra poäng! Skumt beteende av honom, helt klart.
Han hade ju inte bråttom till tunnelbanan dock, var gott om tid, vilket han även bör ha vetat innan han lämnade kontoret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in