2020-06-10, 12:26
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Göran Greider anser inte heller att saken är uppklarad. Det säger han i Expressen.
Citera
Medlem
azontos avatar
Om man söker på Olof Palme så var ju Lisbeth bara tillsammans med honom mellan 1956-1986. Skulle inte hon kunna vara misstänkt som mördare? Varför gjorde dem slut 86? Vad hade hon för motiv? Det ligger en hund begraven här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Krister Petterssons "huvudvittne" blir ju här Yvonne Nieminen. Hon pekar inte ut Engström, men någon som liknar honom. Hon vill att han skall vara längre. Man skulle ju ha velat att hon fick konfronteras med CP, CA, SE och ett antal random figurer. Jag undrar vem hon då skulle ha pekat ut?

Det är ju emellertid osannolikt att CA eller CP skulle ha haft en handledsväska (eller ens keps). Det, om något, talar ju för att Nieminen faktiskt såg Engström.
Notera att Nieminen inte är med på KPs slutsatser.
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Det har snart gått ett halvt sekel och hundratals miljoner på denna utredning. Det är hög tid att lägga ner alltihop. Inte för att de vet vem mördaren var, för det fick vi inte reda på idag. Utan för att det har gått så lång tid och för att det kostar så mycket pengar.

Hade det rört sig om en vanlig Svensson, hade de inte lagt ner en 100-del av dessa resurser. "Allas lika värde". Så fan heller.

Men det förstår du väl att ett mord på en statsminister eller president är allvarligare än mot en privatperson.

Det ju en attack mot hela landet när en statsminister eller president mördas.
Citera
Medlem
Motivet finns. Palmehatet från högern. Motsvarande idag är hatet mot Stefan Löfven från samma grupper. Möjligen är frågan redan ställd men hur visste Engström att Palme var på stan utan livvaktsskydd?
Citera
2020-06-10, 12:27
Medlem
Rodjas avatar
Jag råkade somna med datorn på i sängen och följde
pressträffen, men somnade...

Jag verkar inte ha missat något verkar det som när
jag läser era kommentarer, kära flashbackare?

Det blev tydligen ett antiklimax, vad jag kan förstå?
Sorgligt!
Citera
Medlem
Nä engström känns helt fel. Inget stämmer med hans profil. Han har säkert kutat runt på platsen efter mordet och varit här och där samt överdrivit i sina utsagor. Thats it.

Tror mer på CP om man ska jämföra dem.

Mest tror jag på underrättelsetjänst från något land pga Palmes kopplingar till sovjet och annat. Gorbatjov som lär ha viss insyn har hintat om att det är ett politiskt mord. Själv gissar jag att Palme var tätt i famnen på sovjet. Han var så pass långt åt vänster.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Varför skulle Stig Engström aktivt träda fram och utge sig för att vara vittne om han var mördaren?
För att han hoppades på att kunna bli avförd från utredningen i ett tidigt skede? Han hade väl på känn att polisen skulle intressera sig för honom förr eller senare, och han tycks ju ha lyckats i sitt uppsåt. I förundersökningen förekommer han som en uppmärksamhetskåt virrpanna.

Men polisen saboterade som sagt utredningen från början, när man fortfarande kunde göra ett riktigt genombrott. Det är väl det som är mest skandalöst i hela den här cirkusen. "Inte utesluta en konspiration" och sekretessbelagda uppgifter. Ja, det säger onekligen en hel del.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vem trodde inte det. GW är säkert dock extra besviken. Han har ju sagt att han skulle kunna ge upp alla sina miljoner för att få reda på sanningen kring Palme-mordet. Konstigt att Palmes söner sväljer detta med hull och hår.

Det kan vara så att Palmes söner vet vad som hände. Kanske vet också GW det eller har sina misstankar om det och vet att han inte riskerar några miljoner, då detta med största sannolikhet inte kommer att komma ut.
Citera
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vem trodde inte det. GW är säkert dock extra besviken. Han har ju sagt att han skulle kunna ge upp alla sina miljoner för att få reda på sanningen kring Palme-mordet. Konstigt att Palmes söner sväljer detta med hull och hår.

Palme gossarna har ju fram till nu trott på Christer Pettersson som mördare, känns ju inte så svårövertalade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Ingvar Carlsson är troligen den person som hade mest nytta av en död Palme - motivet är solklart!

Nej det tror jag inte.
Citera
2020-06-10, 12:28
Medlem
Utreddes Engström någonsin medan han var i livet? Har man DNA, fingeravtryck m.m.? Har man dem i så fall kvar eftersom det aldrig blev något av det? Sådana personliga uppgifter ska väl förstöras om det inte leder till vidare utredning? Om man till exempel i framtiden skulle hitta ett mordvapnet eller en ask ammunition av rätt typ,skulle det då gå att knyta beviset till Engström, CA, CP etc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in