2020-06-10, 12:08
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Mycket bra! Jag tycker att det är på något sätt självklart att ett dåd av den här magnituden är välplanerat. Upplägget var så perfekt att man inte kunde missa målet, eller chansen. Det som talar för att det inte var tillfället som gjorde mördaren är att man inte lyckades gripa någon i samband med mordet. Så jävla svårt ska det inte vara.

Det var så långt ifrån perfekt det kunde vara. Målet sköts med bara ett skott och ett vittne lämnades levande. Fallet hade kunnat lösas om inte en massa S-märkta klåpare som Hans Holmér tvunget skulle ta ledningen. Dom kunde absolut inte acceptera att något annat än en massiv konspiration låg bakom mordet på deras älskade Palme.
Citera
2020-06-10, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ställas inför rätta är väl kanske att ta i lite, men jag tycker nog att admin gärna får skicka en varning till honom enligt regel 0.09.
Såna personer sitter på fel poster. De borde inte få ha några plattformar. Otroligt patetiskt!!
Senast redigerad av Barkarrow 2020-06-10 kl. 12:12.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Du får ta i beaktande att de många huvudmisstänkta idag är avlidna. Visst utredningen skulle kunna fortsätta i 30 år till men till vilken nytta? Det kommer inte presenteras några nya vittnen eller bevis.

Men till vilken nytta är det att peka ut en person som man i egentlig mening alltså har noll bevis mot? Förutom att han betett sig märkligt vilket lika gärna kan bero på att han var en mytoman.

Har man inget så lägg ner bara. Inte komma med att X måste vara skyldig bara för att få ett avslut. Nu har ju Stig inga barn eller nära anhöriga så han blev väl bara ett tacksamt offer att skylla allt på.
Citera
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Någon annan som la märke till hur stressad KP var? Ungefär som att han under presskonferensen upptäckte vilken jävla skit han satt med och trodde inte ens själv på det.

Har svårt att tro att han faktiskt tror på förklaringen själv. Tycker nästan synd om honom.
Citera
Medlem
Suckmesidewayss avatar
herregud vilken skandal. Jag kan köpa att man inte kommer längre i utredningen med mer att utomstående fakta/bevisning självmant läggs fram till PU men att lägga ned med hänvisning till att SE bedöms vara GM på basis av att det inte finns någon annan att hänga är skandalöst. En usel antiklimax lösning på ett uselt arbete från dag 1 till sista dagen.

SE är lika mycket GM som min idé att Televinken inte heller har alibi för den aktuella kvällen. Han spenderade åratal med att vara snäll i rutan o bry sig om trafikregler för barnen men han var skitrå offscreen. Han slog på dem som låg ned och nyttjade amfetamin. Ingen, absolut ingen har kollat upp Televinken heller?
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Det här är en rättsskandal som det kommer diskuteras lika länge som mordet. En sak att de lägger ner underökningen för att de inte kommer längre, men att peka ut en avliden människa är ju för fan förtal av avliden. Och detta utan någon som helst bevis.

Ja, Åklagaren borde hamna i rätten för förtal, men det kommer väl aldrig att hända?
Citera
2020-06-10, 12:10
Medlem
Krister Petterssons "huvudvittne" blir ju här Yvonne Nieminen. Hon pekar inte ut Engström, men någon som liknar honom. Hon vill att han skall vara längre. Man skulle ju ha velat att hon fick konfronteras med CP, CA, SE och ett antal random figurer. Jag undrar vem hon då skulle ha pekat ut?

Det är ju emellertid osannolikt att CA eller CP skulle ha haft en handledsväska (eller ens keps). Det, om något, talar ju för att Nieminen faktiskt såg Engström.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tror på polisspåret i en eller annan konstellation. De som låg bakom hade nog god kännedom om vad makarna palme hade för tänkta förehavanden under mordnatten. Jag tror på en mindre grupp inblandade. Tror inte på Engström.

Ja, jag med. Hela utredningen genomsyras ju av total ignorans, vittnesmål som man aldrig utredde etc.

Länspolismästare Hans Holmers uttalande om hur sanningen kring palmemordet skulle "skaka Sverige i dess grundvalar" hade han gärna fått utveckla. Han blev väl t.o.m. utfrågad i KU men vägrade klargöra vad han menade. Att han sen också skrev boken med titeln: "Olof Palme Är Skjuten! (läs det fetade baklänges) kan ju knappast vara en slump.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Rätt tydligt att Petersson tidigare trodde han skulle kunna lägga fram riktiga bevis men att han blivit tvungen att backa från det. Frågan är varför han tvingats backa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Ingvar Carlsson anser att KP kom med en ganska trovärdig redogörelse.

Han som tidigare var så säker på att det var CP. Eftersom han var säker på Lisbets utpekande. Jo jo.

Tassandet runt LP skapade så mycket oreda och skada. Hade hon också avlidit så hade utredningen gått så mycket bättre.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Känns som allt är upplagt för att Löfven ska få cred att han trots allt löste mordet på Palme med den duktiga och kompetenta poliskåren

Tråkigt bara att det visade sig bli helt tvärtom. Inte helt förvånande dock, polisen har haft bättre dagar än dessa.

Aldrig varit med om sån antiklimax.
Citera
Medlem
Hur lång tid har gått sedan presskonferensen avslutades? Har någon framträdande inom media, individ, journalist eller intervjuad yttrat orden: "ingen ny bevisning" ännu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in