• 1
  • 2
2020-06-08, 04:34
Medlem
TompaOs avatar
Hej! Jag och min fru har varit tillsammans i 25 r och gifta i 18. Vi har tre vuxna barn tillsammans.

Hon har nu ftt luft under vingarna sen sista barnet flyttade ut och vill skilja sig?? Anledning sger hon vara r fr att jag var otrogen med hennes styvsyster fr 3,5 r sedan! Hur kan man vara s lngsint? Jag har sjlvklart bett om urskt och ngot sdant har inte frekommit efter det. Hon sger ocks att hon drar det tunga lasset hr hemma, bde den praktiska biten samt den ekonomiska. Och visst, min sjukpeng r inte hg, och jag kan inte jobba eller hjlpa till hemma i stor utstrckning p grund av fibromyalgi, men jag trodde man var ett team som gifta??

Kan man verkligen gra shr? Hur hade hon tnkt att jag ska klara mig ensam?

Och sen en till sak s var hon p Jrgen precis nr vi hade blivit tillsammans s vem r hon att dma hunden??

Urskta fr eventuella stavfel, fick beskedet idag och har lugnat nerverna med .... sockerdricka. Det gillar hon inte.
Citera
2020-06-08, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Hej! Jag och min fru har varit tillsammans i 25 r och gifta i 18. Vi har tre vuxna barn tillsammans.

Hon har nu ftt luft under vingarna sen sista barnet flyttade ut och vill skilja sig?? Anledning sger hon vara r fr att jag var otrogen med hennes styvsyster fr 3,5 r sedan! Hur kan man vara s lngsint? Jag har sjlvklart bett om urskt och ngot sdant har inte frekommit efter det. Hon sger ocks att hon drar det tunga lasset hr hemma, bde den praktiska biten samt den ekonomiska. Och visst, min sjukpeng r inte hg, och jag kan inte jobba eller hjlpa till hemma i stor utstrckning p grund av fibromyalgi, men jag trodde man var ett team som gifta??

Kan man verkligen gra shr? Hur hade hon tnkt att jag ska klara mig ensam?

Och sen en till sak s var hon p Jrgen precis nr vi hade blivit tillsammans s vem r hon att dma hunden??

Urskta fr eventuella stavfel, fick beskedet idag och har lugnat nerverna med .... sockerdricka. Det gillar hon inte.

Jag r gift sen 27 r tillbaka o vi har 3 barn. Inte en enda gng har jag varit otrogen mot henne. Givetvis har det funnits otaliga mjligheter under alla ren men jag har valt att ha grna kort.

Att vara gift innebr inte/ej ett livstidskontrakt. Det r en ceremoni och en juridisk konstruktion.

Det finns ett annat kontrakt runt ett frhllande oavsett om man r gift eller ej. Detta kontrakt kan sgas upp utan varseltid eller uppsgningstid nr man vill och gller bda parter. Man behver inte ens ange en anledning.

Trots din svra sjukdom som gr att du inte kan gra ett handtag hemma och hon tar alla smllarna s hade du orken att vara otrogen... Dessutom s nrma inp bekantskapskretsen... Styv-syrra...

Stter en stor peng p att du anvnder din sjukdom som en jkla urskt till allting.

Om hon nu bankade p en "Jrgen" fr ver 25 r sedan... Har du d gtt runt med "frikort" tror du?
Citera
2020-06-08, 06:18
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
Jag r gift sen 27 r tillbaka o vi har 3 barn. Inte en enda gng har jag varit otrogen mot henne. Givetvis har det funnits otaliga mjligheter under alla ren men jag har valt att ha grna kort.

Att vara gift innebr inte/ej ett livstidskontrakt. Det r en ceremoni och en juridisk konstruktion.

Det finns ett annat kontrakt runt ett frhllande oavsett om man r gift eller ej. Detta kontrakt kan sgas upp utan varseltid eller uppsgningstid nr man vill och gller bda parter. Man behver inte ens ange en anledning.

Trots din svra sjukdom som gr att du inte kan gra ett handtag hemma och hon tar alla smllarna s hade du orken att vara otrogen... Dessutom s nrma inp bekantskapskretsen... Styv-syrra...

Stter en stor peng p att du anvnder din sjukdom som en jkla urskt till allting.

Om hon nu bankade p en "Jrgen" fr ver 25 r sedan... Har du d gtt runt med "frikort" tror du?
Hej mallgroda! Vad kul att lsa att du r lycklig och lyckats hlla ormen tyglad! Grattis!!!! Jag r EJ asexuella vad ska man gra nr frugan inte stller upp?? JO man TRTTNAR!!!! Dumt visst men det var lngesen.

Urskta jag r SJUK hoppas du r
njd nr du sparkar p en som redan ligger!!
Citera
2020-06-08, 06:24
Medlem
Jaa du, du skulle kanske ha hllit gylfen stngd och anstrngt dig lite mer hemma. Otrogen med hennes styvsyster hahaha, lojalt av din fru att tminstone stanna tills barnen har flyttat hemifrn..hon firar nog ocks med sockerdricka nu att hon ntligen r fri att lmna dig
Citera
2020-06-08, 06:31
Medlem
Kickexs avatar
Att glida p sin partners ln i nstan 4 r efter man har legat med hennes styvsyster?
Jag skulle ha knt mig vldigt tacksam
Citera
2020-06-08, 06:34
Medlem
Studspojkens avatar
Ett mirakel att frun har hllit ut s pass lnge.
Citera
2020-06-08, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Hej mallgroda! Vad kul att lsa att du r lycklig och lyckats hlla ormen tyglad! Grattis!!!! Jag r EJ asexuella vad ska man gra nr frugan inte stller upp?? JO man TRTTNAR!!!! Dumt visst men det var lngesen.

Urskta jag r SJUK hoppas du r
njd nr du sparkar p en som redan ligger!!

Det handlar inte om att hlla pitten i styr ver ngon kthet. Det handlar om att tnka lngre n bde nsa o ngon orm... Du behver inte GRATTA mig fr det...

Fr dig r det lngesedan fr dig r det OK fr du har lagt det bakom dig. Men acceptera att s r det inte fr henne tydligen.. Det sitter tydligen kvar hos henne.

Frugan inte stller upp... r hon en maskin eller...?

Som sagt du r full av urskter o tycker synd om dig sjlv som ett barn.
Citera
2020-06-08, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
Det handlar inte om att hlla pitten i styr ver ngon kthet. Det handlar om att tnka lngre n bde nsa o ngon orm... Du behver inte GRATTA mig fr det...

Fr dig r det lngesedan fr dig r det OK fr du har lagt det bakom dig. Men acceptera att s r det inte fr henne tydligen.. Det sitter tydligen kvar hos henne.

Frugan inte stller upp... r hon en maskin eller...?

Som sagt du r full av urskter o tycker synd om dig sjlv som ett barn.

Hahahaha.... frugan stller inte upp
Han fr det att lta som att hon skulle va..... ja jag vet fan inte vad.
Citera
2020-06-08, 07:06
Medlem
Fistkramps avatar
Innan du doppade kuken i ngon annans vagina kunde du rdfrgat din numera exfru varfr sexlivet inte fungerat. Ok? Bra lrdom till nsta gng.
Citera
2020-06-08, 07:08
Medlem
Ghastens avatar
Ja varfr skulle hon ha frltit dej. Vidrigt gjort av dej att vara otrogen. Tycker hon borde lmnat dej tidigare. Hon har nog hittat ngon fit snubbe hon nu vill leka med. S du fr vl ligga med hennes slkt istllet
Citera
2020-06-08, 07:13
Medlem
TompaOs avatar
Jag pratade med Karin nu innan hon gick ivg till jobbet jag gav henne lite att tnka p kan jag tala om!!!! Och hoppas hon inser att hon inte klarar sig sjlv att vi r gjorde fr varandra! Med gud som vittne till dden skiljer oss t!!! Hon blev inte glad kan jag tala om nr hon sg burkarna men de mste hon fatta sjlv jaja
Citera
2020-06-08, 07:30
Medlem
Du gr ju knappast det till en strre chans att f tillbaka henne fastn du inte frtjnar det ett skvatt genom att sitta och supa som en alkis, samtidigt som du inte kan hjlpa till med ett skit i hemmet. Hoppas innerligt hon skickar dig... jag kan tnka mig att ta hand om henne istllet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in