Citat:
Ursprungligen postat av
TompaO
Hej! Jag och min fru har varit tillsammans i 25 r och gifta i 18. Vi har tre vuxna barn tillsammans.
Hon har nu ftt luft under vingarna sen sista barnet flyttade ut och vill skilja sig?? Anledning sger hon vara r fr att jag var otrogen med hennes styvsyster fr 3,5 r sedan! Hur kan man vara s lngsint? Jag har sjlvklart bett om urskt och ngot sdant har inte frekommit efter det. Hon sger ocks att hon drar det tunga lasset hr hemma, bde den praktiska biten samt den ekonomiska. Och visst, min sjukpeng r inte hg, och jag kan inte jobba eller hjlpa till hemma i stor utstrckning p grund av fibromyalgi, men jag trodde man var ett team som gifta??
Kan man verkligen gra shr? Hur hade hon tnkt att jag ska klara mig ensam?
Och sen en till sak s var hon p Jrgen precis nr vi hade blivit tillsammans s vem r hon att dma hunden??
Urskta fr eventuella stavfel, fick beskedet idag och har lugnat nerverna med .... sockerdricka. Det gillar hon inte.
Jag r gift sen 27 r tillbaka o vi har 3 barn. Inte en enda gng har jag varit otrogen mot henne. Givetvis har det funnits otaliga mjligheter under alla ren men jag har valt att ha grna kort.
Att vara gift innebr inte/ej ett livstidskontrakt. Det r en ceremoni och en juridisk konstruktion.
Det finns ett annat kontrakt runt ett frhllande oavsett om man r gift eller ej. Detta kontrakt kan sgas upp utan varseltid eller uppsgningstid nr man vill och gller bda parter. Man behver inte ens ange en anledning.
Trots din svra sjukdom som gr att du inte kan gra ett handtag hemma och hon tar alla smllarna s hade du orken att vara otrogen... Dessutom s nrma inp bekantskapskretsen... Styv-syrra...
Stter en stor peng p att du anvnder din sjukdom som en jkla urskt till allting.
Om hon nu bankade p en "Jrgen" fr ver 25 r sedan... Har du d gtt runt med "frikort" tror du?