• 1
  • 2
2020-06-08, 04:34
Medlem
TompaOs avatar
Hej! Jag och min fru har varit tillsammans i 25 år och gifta i 18. Vi har tre vuxna barn tillsammans.

Hon har nu fått luft under vingarna sen sista barnet flyttade ut och vill skilja sig?? Anledning säger hon vara är för att jag var otrogen med hennes styvsyster för 3,5 år sedan! Hur kan man vara så långsint? Jag har självklart bett om ursäkt och något sådant har inte förekommit efter det. Hon säger också att hon drar det tunga lasset här hemma, både den praktiska biten samt den ekonomiska. Och visst, min sjukpeng är inte hög, och jag kan inte jobba eller hjälpa till hemma i stor utsträckning på grund av fibromyalgi, men jag trodde man var ett team som gifta??

Kan man verkligen göra såhär? Hur hade hon tänkt att jag ska klara mig ensam?

Och sen en till sak så var hon på Jörgen precis när vi hade blivit tillsammans så vem är hon att döma hunden??

Ursäkta för eventuella stavfel, fick beskedet idag och har lugnat nerverna med .... sockerdricka. Det gillar hon inte.
Citera
2020-06-08, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Hej! Jag och min fru har varit tillsammans i 25 år och gifta i 18. Vi har tre vuxna barn tillsammans.

Hon har nu fått luft under vingarna sen sista barnet flyttade ut och vill skilja sig?? Anledning säger hon vara är för att jag var otrogen med hennes styvsyster för 3,5 år sedan! Hur kan man vara så långsint? Jag har självklart bett om ursäkt och något sådant har inte förekommit efter det. Hon säger också att hon drar det tunga lasset här hemma, både den praktiska biten samt den ekonomiska. Och visst, min sjukpeng är inte hög, och jag kan inte jobba eller hjälpa till hemma i stor utsträckning på grund av fibromyalgi, men jag trodde man var ett team som gifta??

Kan man verkligen göra såhär? Hur hade hon tänkt att jag ska klara mig ensam?

Och sen en till sak så var hon på Jörgen precis när vi hade blivit tillsammans så vem är hon att döma hunden??

Ursäkta för eventuella stavfel, fick beskedet idag och har lugnat nerverna med .... sockerdricka. Det gillar hon inte.

Jag är gift sen 27 år tillbaka o vi har 3 barn. Inte en enda gång har jag varit otrogen mot henne. Givetvis har det funnits otaliga möjligheter under alla åren men jag har valt att ha gröna kort.

Att vara gift innebär inte/ej ett livstidskontrakt. Det är en ceremoni och en juridisk konstruktion.

Det finns ett annat kontrakt runt ett förhållande oavsett om man är gift eller ej. Detta kontrakt kan sägas upp utan varseltid eller uppsägningstid när man vill och gäller båda parter. Man behöver inte ens ange en anledning.

Trots din svåra sjukdom som gör att du inte kan göra ett handtag hemma och hon tar alla smällarna så hade du orken att vara otrogen... Dessutom så närma inpå bekantskapskretsen... Styv-syrra...

Sätter en stor peng på att du använder din sjukdom som en jäkla ursäkt till allting.

Om hon nu bankade på en "Jörgen" för över 25 år sedan... Har du då gått runt med "frikort" tror du?
Citera
2020-06-08, 06:18
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
Jag är gift sen 27 år tillbaka o vi har 3 barn. Inte en enda gång har jag varit otrogen mot henne. Givetvis har det funnits otaliga möjligheter under alla åren men jag har valt att ha gröna kort.

Att vara gift innebär inte/ej ett livstidskontrakt. Det är en ceremoni och en juridisk konstruktion.

Det finns ett annat kontrakt runt ett förhållande oavsett om man är gift eller ej. Detta kontrakt kan sägas upp utan varseltid eller uppsägningstid när man vill och gäller båda parter. Man behöver inte ens ange en anledning.

Trots din svåra sjukdom som gör att du inte kan göra ett handtag hemma och hon tar alla smällarna så hade du orken att vara otrogen... Dessutom så närma inpå bekantskapskretsen... Styv-syrra...

Sätter en stor peng på att du använder din sjukdom som en jäkla ursäkt till allting.

Om hon nu bankade på en "Jörgen" för över 25 år sedan... Har du då gått runt med "frikort" tror du?
Hej mallgroda! Vad kul att läsa att du är lycklig och lyckats hålla ormen tyglad! Grattis!!!! Jag är EJ asexuella vad ska man göra när frugan inte ställer upp?? JO man TRÖTTNAR!!!! Dumt visst men det var längesen.

Ursäkta jag är SJUK hoppas du är
nöjd när du sparkar på en som redan ligger!!
Citera
2020-06-08, 06:24
Medlem
Jaa du, du skulle kanske ha hållit gylfen stängd och ansträngt dig lite mer hemma. Otrogen med hennes styvsyster hahaha, lojalt av din fru att åtminstone stanna tills barnen har flyttat hemifrån..hon firar nog också med sockerdricka nu att hon äntligen är fri att lämna dig
Citera
2020-06-08, 06:31
Medlem
Kickexs avatar
Att glida på sin partners lön i nästan 4 år efter man har legat med hennes styvsyster?
Jag skulle ha känt mig väldigt tacksam
Citera
2020-06-08, 06:34
Medlem
Studspojkens avatar
Ett mirakel att frun har hållit ut så pass länge.
Citera
2020-06-08, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Hej mallgroda! Vad kul att läsa att du är lycklig och lyckats hålla ormen tyglad! Grattis!!!! Jag är EJ asexuella vad ska man göra när frugan inte ställer upp?? JO man TRÖTTNAR!!!! Dumt visst men det var längesen.

Ursäkta jag är SJUK hoppas du är
nöjd när du sparkar på en som redan ligger!!

Det handlar inte om att hålla pitten i styr över någon kåthet. Det handlar om att tänka längre än både näsa o någon orm... Du behöver inte GRATTA mig för det...

För dig är det längesedan för dig är det OK för du har lagt det bakom dig. Men acceptera att så är det inte för henne tydligen.. Det sitter tydligen kvar hos henne.

Frugan inte ställer upp... Är hon en maskin eller...?

Som sagt du är full av ursäkter o tycker synd om dig själv som ett barn.
Citera
2020-06-08, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
Det handlar inte om att hålla pitten i styr över någon kåthet. Det handlar om att tänka längre än både näsa o någon orm... Du behöver inte GRATTA mig för det...

För dig är det längesedan för dig är det OK för du har lagt det bakom dig. Men acceptera att så är det inte för henne tydligen.. Det sitter tydligen kvar hos henne.

Frugan inte ställer upp... Är hon en maskin eller...?

Som sagt du är full av ursäkter o tycker synd om dig själv som ett barn.

Hahahaha.... ”frugan ställer inte upp”
Han får det att låta som att hon skulle va..... ja jag vet fan inte vad.
Citera
2020-06-08, 07:06
Medlem
Fistkramps avatar
Innan du doppade kuken i någon annans vagina kunde du rådfrågat din numera exfru varför sexlivet inte fungerat. Ok? Bra lärdom till nästa gång.
Citera
2020-06-08, 07:08
Medlem
Ghastens avatar
Ja varför skulle hon ha förlåtit dej. Vidrigt gjort av dej att vara otrogen. Tycker hon borde lämnat dej tidigare. Hon har nog hittat någon fit snubbe hon nu vill leka med. Så du får väl ligga med hennes släkt istället
Citera
2020-06-08, 07:13
Medlem
TompaOs avatar
Jag pratade med Karin nu innan hon gick iväg till jobbet jag gav henne lite att tänka på kan jag tala om!!!! Och hoppas hon inser att hon inte klarar sig själv att vi är gjorde för varandra! Med gud som vittne till döden skiljer oss åt!!! Hon blev inte glad kan jag tala om när hon såg burkarna men de måste hon fatta själv jaja
Citera
2020-06-08, 07:30
Medlem
Du gör ju knappast det till en större chans att få tillbaka henne fastän du inte förtjänar det ett skvatt genom att sitta och supa som en alkis, samtidigt som du inte kan hjälpa till med ett skit i hemmet. Hoppas innerligt hon skickar dig... jag kan tänka mig att ta hand om henne istället
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in