Citat:
Ursprungligen postat av
TompaO
Hej! Jag och min fru har varit tillsammans i 25 år och gifta i 18. Vi har tre vuxna barn tillsammans.
Hon har nu fått luft under vingarna sen sista barnet flyttade ut och vill skilja sig?? Anledning säger hon vara är för att jag var otrogen med hennes styvsyster för 3,5 år sedan! Hur kan man vara så långsint? Jag har självklart bett om ursäkt och något sådant har inte förekommit efter det. Hon säger också att hon drar det tunga lasset här hemma, både den praktiska biten samt den ekonomiska. Och visst, min sjukpeng är inte hög, och jag kan inte jobba eller hjälpa till hemma i stor utsträckning på grund av fibromyalgi, men jag trodde man var ett team som gifta??
Kan man verkligen göra såhär? Hur hade hon tänkt att jag ska klara mig ensam?
Och sen en till sak så var hon på Jörgen precis när vi hade blivit tillsammans så vem är hon att döma hunden??
Ursäkta för eventuella stavfel, fick beskedet idag och har lugnat nerverna med .... sockerdricka. Det gillar hon inte.
Jag är gift sen 27 år tillbaka o vi har 3 barn. Inte en enda gång har jag varit otrogen mot henne. Givetvis har det funnits otaliga möjligheter under alla åren men jag har valt att ha gröna kort.
Att vara gift innebär inte/ej ett livstidskontrakt. Det är en ceremoni och en juridisk konstruktion.
Det finns ett annat kontrakt runt ett förhållande oavsett om man är gift eller ej. Detta kontrakt kan sägas upp utan varseltid eller uppsägningstid när man vill och gäller båda parter. Man behöver inte ens ange en anledning.
Trots din svåra sjukdom som gör att du inte kan göra ett handtag hemma och hon tar alla smällarna så hade du orken att vara otrogen... Dessutom så närma inpå bekantskapskretsen... Styv-syrra...
Sätter en stor peng på att du använder din sjukdom som en jäkla ursäkt till allting.
Om hon nu bankade på en "Jörgen" för över 25 år sedan... Har du då gått runt med "frikort" tror du?