Citat:
Ursprungligen postat av Emma1994
Folk har alltid och i synnerhet unga har testat gränserna och kört fort racat etc har inget med barnuppfostran att göra . Ja jag är ganska nybliven mamma och om min dotter blir som jag var mot min mamma blir jag glad . Jag har alltid skött mig inga klagomål i skola artig vänlig jobbat extra på sommaren när gick i skola . Min last var och är att köra fort och tycker inte jag svikit min mamma
Men om du kraschat?
Dött själv, dragit med dig andra i döden - i en bil du lånat av din mor?
Med vittnen som talar om vansinneskörning. Med utredande poliser som gräver fram din internethistorik och gör den tillgänglig för allt och alla - inklusive bilens ägare, din mamma.
Skulle hon uppleva det som ett svek?
Din körning baseras på att du har marginalerna på din sida, att ingen annan trafikant gör något oväntat, irrationellt eller kanske rent av överlagt för att stoppa dig. Du förstår inte hur små marginalerna är som du jobbar med, och du urskuldar Lovisa med att hon hade otur.
Men du är immun mot otur...?
Ja, ungdomar tänjer på gränser.
Dom kör fort. Lastar in fler än det finns plats för, och gör andra tokiga grejer.
Men, när du adderar ihop allt som var fel här, så blir summan exceptionell:
• Våldsamt hög hastighet, dubbla skyltade hastigheten. Minst!
• Längs en viltrik landsväg, utan viltstängsel.
• Som hon inte kände speciellt väl
• I gryningen!
• Med omyndiga barn ombord.
• Som var fler än det fanns plats för, och merparten dessutom obältade.
Kan du verkligen inte se det gränslösa i det som skett, när man tittar på varje enskilt brott mot livet och sedan adderar ihop dem till det som det blev: en katastrof som bara väntade på att få hända...?