2020-06-03, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Nej, absolut inte. Jag kommer bara från en annan värld än du. Alla människor är inte som de du känner, det är en svindlande tanke men så är det. Du kanske umgås med grabbarna grus som allihop öser på som idioter på vägarna, men det finns många ungdomar som aldrig skulle köra på det sättet. I detta fallet kanske föraren var en tjej, men de flesta tjejer skulle aldrig köra så och där har du 50% av förarna runt 20-årsåldern. Var du så blåögd att du glömde att tjejer kör bil?
Många unga killar har säkert kört för fort någon gång ibland men många av dem är schyssta unga män som inte vill riskera sitt körkort genom att vara idioter.

Tro du va du vill, både om tjejer å killar! Ute på vägarna brukar du inte befinna dig så ofta iaf hör ja!
Citera
2020-06-03, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Oj. Då tycker jag att lagarna bör ändras så körkort kan bli indragna i många år.
Frågan är om man nånsin kör igen efter en sån olycka...
Citera
2020-06-03, 00:51
Medlem
För att spekulera hej vilt över olycksförloppet. Så verkar bilen av nån anledning ha förlorat fästet i vänster kurvan innan bron. Som inte är i ögonfallande feldoserad. Efter att ha passerat platsen och åkt över sladspåren så sammanfaller dom rätt bra med uppsynen av den uppenbart feldoserade kurvan som dom gått av innan. Bilen förefaller ha tappat fästet i bakvagnen i utgången av kurvan kanat över vägen allt mer i sidled (att det är sladspår och inte rena bromspår framgår rätt tydligt om man betänker låsningfriabrommsar och spårens vid.). För att sedan träffa vägtrumma och vägbank med höger bak. Varvid att döma av foton av bil (utåtböjd b-stolpe och bortslagen höger bakdörr) och placering av en av kropparna. Åtminstone en person slungats ur bilen. Här borde även alla airbags och bältessträkare utlösa. Bilen borde nu utföra en kraftig rotation medsols och med framänden pekande x (³⁰-⁴5) antal grader upp i luften eftersom höger bak befinner sig en meter ner i ett dike. Med fortsatt förflyttning i färdriktningen med kvarvarande rörelseenergi. Bilen fortsätter sedan med att kroka med diverse träd stenar och mark på andra sidan anslutande väg. Vid dessa kollisioner torde airbags vara uttjänta och likaså bältessträkare.
Vilket tyvärr ytterligare försämrar oddsen för dom som befiner sig i bilen. Spekulationerna kring fart är svårt att avgöra. 160km/h genom första kurvan är genomförbart med många bilar. Däremot om man inte tagit höjd i den och sänkt farten till 140km/h nåtminstone. Förutsende den kurvan dom aldrig kom igenom. Så upptäcker man att a vägen smalnar av vid räcket vilket gör att utgång ur föregående kurva om man inte tagit rejält med höjd kräver en sidoförflyttning. Och b att man även kommer behöva tappa lite fart för att klara den kurvan. Så man blir både tvungen till sidoförflyttning och att bromsa samtidigt som man fortfarande inte lämnat kurvan. Inbromsning medför viktförskjutning till fram och sidoförflyttning en ökning i laterala g. Sammantaget känner du inte till vägen i sömnen så har du två alternativ hålla i sig vrida ratten lite mer och hoppas att de håller eller hålla en hastighet som förutser eventuella försämringar.
Noterbart är även att kontakten med vägbanken inte nödvändigtvis behöver ha sänkt hastigheten i framåtrörelse avsevärt utan mest tillfört rotation ett fyra meter långt objekt som rör sig med bredsida mot ett fast föremål för att sedan träffa det med ena hörnet behöver inte förlora avsevärd kraft framåt. Utan mest tillföra rotation. Det plus att ett fyra meter långt objekt som lutar 30-45grader är ganska högt över backen med visa delar av sin massa. Kan vara missvisande för den faktiska hastigheten. Den relativt korta sträckan bilen försvunnit in i skogen får mig att gissa på att bilen träffat första björken med betydligt lägre hastighet än många tror. Jag har sett bilar på 500kg mindre som jag vet träffat ett träd med 30cm i diameter i ca60km/h på en meters höjd gå av av vibrationerna 2-³meter upp. Vilket ytterligare ställer till teoretiska projektionsbanor.
Förövrigt så ser man även på bilder att höger framdäck åtminstone inte lossnat innan kolisson om inte Audi börjat tappa alla länkarmar och drivaxel samtidigt plus fjädertorn.
Men det finns faktorer som punktering, skurna hjulager, faddande bromsar och plötsligt låst drivlina att beakta också. Yttre faktorer som möte, sol, djur och halka. Sen till det mänskliga faktorer som störande av förare, grupptryck utröttning, akut sjukdom eller bara hjärnsläpp. Efter det ansvar eget och samhällsansvar. Förhoppningsvis skjuts inte allt på en syndabock. utan alla och envar utför en självrannsakan av sig själv och sin omgivning. Det torde väll ändå vara det minsta man kan göra för offren.
Bara narcissism är felfri. I sina egna ögon.
Citera
2020-06-03, 00:55
Medlem
BaronRoevpannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Vilken jävla värld lever ni i här inne egentligen?

Ja lovar dig om du gör en undersökning bland 19-20 åringar i hur många som kört i minst 150 på en 70 väg så hade 9 av 10 svarat JA!

Jag håller med dig.

Jag fattar inte dessa som skriver att hon gjort något onormalt?

Asså, trollar ni är det fan jävligt osmakligt.

Är ni seriösa så har ni ett av dessa två fel på er.

1. Du är helt schizo och ser inte att du gör misstag, torskar du. Så skyller du på någon annan. Det är pinsammt när du ljuger men alla vet att det är du. Förutom du.

2. Du är ärlig. Du anser att det är onormalt att köra 150 km/t någon gång under tonåren.
Du har alltid följt anvisningar och lagar.
Aldrig riskerat något eller ens tänkt tanken.

Då, Då är det något riktigt fel på er.
Ni borde sitta inburade!
Citera
2020-06-03, 01:01
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
? Vad får du det ifrån? För du inser väl att det är högerhjulen som ger sladdavtryck i asfalten...? Men visst, ideal kurvtagning är ju att slicka vänsterkanten av vägen en bit in i kurvan i en vänsterböj, om det inte kommer några mötande...

Bilen gick väldigt nära vägkanten ja hon kan ha fått möte men jag undrar jag om den Audin har LDWS /
LKA – Körfältsassistans.
Dom tidiga systemen är rent idiotiska, reagerar på allt och är man ovan och det stöter till i ratten och börjar att dra då kan man nog rycka till och i 140 knyck så kan det gå illa för en färsking.
Citera
2020-06-03, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Hon låg ju i helt fel spår, för långt ut till höger och att det måste ha varit plattan i mattan.
VAG bilarna är i regel understyrda, dem måste riktas in mot kurvan tidigt och hållas där, ibland så behöver kurvtagningen korrigeras i två steg och går det då fort och att föraren är oerfaren.

Det är hastigheten som är boven, det har gått väldigt fort men även det att Audi är inte bra när det börjar att svänga, en järnsläde vilken kräver en fast hand.
Är Audi på nåt sätt svårare i svängar? Trodde den var mer överstyrd..

Tack till han som la ut videon, får en annan inblick,
Tycker kurvan är lurig och borde finnas skylt. Snäv kurva som inte rätas upp och sen bron med räcket..Nej, det borde vara skylt
Citera
2020-06-03, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Bilen gick väldigt nära vägkanten ja hon kan ha fått möte men jag undrar jag om den Audin har LDWS /
LKA – Körfältsassistans.
Dom tidiga systemen är rent idiotiska, reagerar på allt och är man ovan och det stöter till i ratten och börjar att dra då kan man nog rycka till och i 140 knyck så kan det gå illa för en färsking.

Nej bilen i olyckan hade inga liknande hjälpmedel.
Citera
2020-06-03, 01:14
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Är Audi på nåt sätt svårare i svängar? Trodde den var mer överstyrd..

Tack till han som la ut videon, får en annan inblick,
Tycker kurvan är lurig och borde finnas skylt. Snäv kurva som inte rätas upp och sen bron med räcket..Nej, det borde vara skylt

Ja dem käkar framvagns bussningar, tunga som fan fram och strävar i att få gå rakt på, autobahn.

Själv tycker jag att den biten verkar lätt att köra förutsatt att man kan gå in i kurvan.
I laglig fart så är det en piece of cake, en bra väg!
Citera
2020-06-03, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GimliG
Eller enormt över intelligent. Och i besittning av ett rammine som inte behöver stycken lika ofta som andra.
Men om det känns övermäktigt kan man alltid använda ett papper och täcka över delar av mennigarna. Då får du egna stycken. I lagomt stora bitar för din egna fattningsförmåga.

Ber om ursäkt för of topic skiten.

Tyckte det var intressant att läsa men hög nivå..Du borde verkligen jobba med olycksutredningar e.l hoppas din förmåga kommer till nytta.

En annan fråga, Hittades bilen på andra sidan vägen?
Citera
2020-06-03, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Nej, det hade de inte.

Hahahaha, driver du eller? Varenda kotte jag känner som har körkort har dragit 150+ på 70-väg i princip, jag själv har dragit 200km/h på 70-väg, dock under extremt bra förhållanden samt bara jag på vägen, men fortfarande. Du måste vara extremt ignorant om du tror att tonåringar inte har testat köra i 150km/h på vägar som inte är motorvägar.
Citera
2020-06-03, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll

Tyckte det var intressant att läsa men hög nivå..Du borde verkligen jobba med olycksutredningar e.l hoppas din förmåga kommer till nytta.

En annan fråga, Hittades bilen på andra sidan vägen?

Bilen hittades på höger sida av vägen i färdriktningen. Men om vissa inlägg i tråden stämmer så hittades den sista kroppen på vänster sida av vägen. Men ungefär lika långt bort i färdriktningen. Detta tyder på endera en seperation av trajektor bannor tidigt i olycksförloppet. Eller en senare förflyttning av kroppen efter den direkta olyckan. Antingen av egen kraft eller vattenkraft.
Citera
2020-06-03, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silentrunner
Vart kommer denna info ifrån?
Det stämmer inte. Julias pojkvän heter Max precis som ena killen som dog men det är två olika Max.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in