2020-09-14, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Men ge dig nu. Jag har kört vägen massor av gånger och aldrig mött eller körts om av någon som varit i närheten av att köra i 150 km/h (eller "ens" 120 km/h) på den. Jag har kört vägen både dagtid, kvällstid och på nätter.

Jag fattar inte varför du tjatar om vägen som vore den en bred motorväg eller motortrafikled. Sekunderna innan olyckan passerades flera in- och utfarter och brevlådor. Sekunderna efter skulle ännu fler ha dykt upp, följt av en 50-skylt, ett samhälle och en stor T-korsning.
Jag tycker du är en idiot om du rättfärdigar att köra 150 km/h på vägen ifråga.

Visst, det är jättetragiskt att fyra 16-åringar dött, och att hon hänsynslöst vansinneskört på ett sätt som innebar stor risk för att fler kunde strukit med om hon t ex kört på någon eller fått möte. Tyvärr överlevde föraren L, och tyvärr verkar hon inte känna något som helst ansvar för olyckan och "förnekar brott". Gärningspersonen L ska absolut åtalas och helst få ett hårt och kännbart straff.
Jag säger att det går att köra i de hastigheterna , har även blivit omkörd av dårar som bara försvinner men tydligen inte du ,, det har blivit bättre sedan olyckan.. Polisen har även kört sträckan och tagit fortkörare .. Har jag sagt och uppmanat någon att köra i de hastigheterna ?? skall du snacka om tjata ,,, snackat straff sida upp och sida ner,, har du kollat dina källor om någon börjat rökt än idiot ??
Citera
2020-09-14, 22:24
Medlem
Dyngie och beitos! Det här är tveklöst extremt jobbiga saker att diskutera, och det kan lätt bli missförstånd och liknande, men jag tycker vi måste försöka hålla huvudet kallt så gott det går. Jag tror ingen av er egentligen menade att gå "överstyr" med ordvalet, så jag hoppas ni kan dra ett streck över det där!
Citera
2020-09-14, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngie
Jag säger att det går att köra i de hastigheterna
Det "går", men olycksrisken är extremt förhöjd.
Citera
2020-09-14, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fb5318
Det "går", men olycksrisken är extremt förhöjd.
Absolut och det är så korkat att köra i de hastigheterna, tyvärr har jag sett det flera gånger ,ej i kurvan och inte efter kurvan mot Sörfors så jag är tydlig med det....
Citera
2020-09-15, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulmendum
Ingen mening med att reta upp sig på advokaten. Han säger bara det han måste säga.
Den advokat som offentligt ifrågasätter sin klient är ännu inte född.

Advokatens roll och främsta skyldigheter, enligt Advokatsamfundet:
Citat:
En advokats främsta plikt är att visa trohet och lojalitet mot klienten. Advokaten skall som en oberoende rådgivare företräda och tillvarata klientens intressen, inom ramen för gällande rätt och god advokatsed. Advokaten får inte låta sitt handlande påverkas av tanke på egna fördelar eller obehag eller av hänsyn till andra ovidkommandeomständigheter.
https://www.advokatsamfundet.se/glob...ruari-2016.pdf
Citera
2020-09-15, 12:03
Medlem
En tidningsintervju med åklagaren skulle vara högintressant!
Citera
2020-09-15, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syltgurka
Vad gäller det du tar upp om vad beitos sagt om L, Dyngie, nöjer jag mig med att säga att själva antipatin som sådan mot henne är fullt berättigad. Man måste ha förståelse för att hon väckt enormt starka känslor! Det hon har gjort sig skyldig till är fasansfullt och fullständigt oursäktligt. Hennes personliga framtoning och attityd, såväl under som efter vansinneskörningen, är direkt vidrig!
jag personligen skulle inte kunna skriva att jag önskar att hon dog, det är för magstarkt, men försvarar inte hennes körning för 5 öre, det har jag sagt många gånger, skulle vilja veta varför hon framförde bilen i den hastigheten, hur tänkte hon, blev hon fartblind, påhejad , stressad , oavsett så är det hennes ansvar och skall straffas inte bara psykologiskt...Hennes åsikter och uttalanden har jag ingen kommentar kring då jag ej följer henne, har hon taskig attityd och ingen insikt vad hon gjort så är det som du skriver, håller med 100 %...
Citera
2020-09-15, 21:15
Medlem
Hur kan hon neka till brott?

Hon har valt att köra alldeles för fort i en hastighet hon inte klarat av på en väg som är 70, som hon inte känt till (i så fall hade hon saktat in betydligt inför kurvan) och hon har haft obältade minderåriga i bilen. Spelar ingen roll om någon hetsar på, hon var föraren av bilen och hade allt ansvar.
Att 4 barn fått sätta livet till pga hennes ansvarlösa handlingar är naturligtvis fruktansvärt tragiskt och olyckligt!

Om jag hade satt mig i en bil, kört i en alldeles för hög hastighet längs en väg som jag inte känner till där det är 70 och inte sett till att mina passagerare har bälte på sig så hade jag inte kunnat säga det var en olycka om 4 av mina passagerare dog. Hade jag kört ihjäl 4 st barn hade brottet erkänts, bett om ursäkt i person till alla anhöriga och låtit dem säga/skrika allt dem haft på hjärtat åt mig, tagit straffet och sen flyttat långt bort. För ingen ursäkt i världen finns för något sådant här ska få inträffa.

Hur sjutton man kan hylla eller tycka synd om henne på något vis är helt obegripligt och inget jag kan komma att förstå ens hur mycket någon skulle försöka förklara när hon inte ens har ryggrad att erkänna sina handlingar.

I övrigt. Visst borde hon kunna bli dömd för vållande till annans död? Finns några likande domar som kan ge fingervisning?
Citera
2020-09-16, 08:18
Medlem
Jag följer Felix mamma på Instagram. Hon uttalade sig häromdagen om vad hon tänker och tycker om föraren. Hon skriver att det inte är en olyckshändelse, olyckan är en konsekvens av alldeles för hög fart och inga bilbälten. Att brott förnekas gör bara ont i hennes redan så sargade själ. Hon menar att man måste ta konsekvenserna av sitt handlande. Pojkarna fick ta konsekvenserna av att de inte använde bilbälte. Föraren måste se sin del i det hela.

Mammorna till de förolyckade pojkarna har mött Aftonbladet för ett gemensamt uttalande. Det publiceras nog inom kort.
Citera
2020-09-16, 16:10
Medlem
Lalle46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakakan
Jag följer Felix mamma på Instagram. Hon uttalade sig häromdagen om vad hon tänker och tycker om föraren. Hon skriver att det inte är en olyckshändelse, olyckan är en konsekvens av alldeles för hög fart och inga bilbälten. Att brott förnekas gör bara ont i hennes redan så sargade själ. Hon menar att man måste ta konsekvenserna av sitt handlande. Pojkarna fick ta konsekvenserna av att de inte använde bilbälte. Föraren måste se sin del i det hela.

Mammorna till de förolyckade pojkarna har mött Aftonbladet för ett gemensamt uttalande. Det publiceras nog inom kort.
Det måste vara ett rent helvete för pojkarnas familjer. Det föraren ställde till med och sen inte tar ansvar för. Dessa pojkar skulle nu påbörjat sina utbildningar för framtiden och allt bara släcktes. Hon kommer antagligen att köra på att hon inte minns, tyck synd om mig. Nej hon ska ha ett rejält kännbart straff!
Citera
2020-09-16, 17:37
Medlem
Flozzzys avatar
Lovisa är ljushårlig tjej med fisk-mun? Det var hon som körde och hon kallas L här?
Citera
2020-09-16, 19:39
Medlem
Lalle46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flozzzy
Lovisa är ljushårlig tjej med fisk-mun? Det var hon som körde och hon kallas L här?
Ja. Julia är den kraftiga 14-åringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in