Citat:
Ursprungligen postat av
Skewie
Ja verkligen. Blir tydligen ett längre reportage med mamman på TV4 Nyheterna ikväll.
Tack för heads up´en!
Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Jag tror att polisen är försiktig med farten före kurvan, "lite" kan betyda flera tiotals km/h,klart att bromssträcka på vägen + tvärglid i diket sänkt farten en hel del....
Ja de uttrycker sig försiktigt. Det är nog smart.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lugnochfinnutack
Jo farten borde vart högre, men sånt borde väl en erfaren utredare kunna räkna ut?
Det andra du skriver låter rimligt.
Nej det är inte säkert, det är ju mycket komplicerat. Vet inte om det spelar så stor roll heller, 120 km/h är ju avsevärt högre än den tillåtna hastigheten. Kan inte se att det ändrar något för rubriceringarna heller.
Citat:
Den 19-åriga kvinna som körde bilen är fortfarande nedsövd, men Alexandra Bergström hoppas kunna förhöra henne inom kort.
– Jag har regelbunden kontakt med hennes läkare och planen är att de ska kunna väcka henne den här veckan. Men vi vet ännu inte omfattningen av hennes skador, säger Alexandra Bergström till SVT Nyheter Västernorrland.
Det låter lite väl optimistiskt att kunna höra henne "inom kort". Men blir det så innebär det ju att det går framåt för henne så, kanske skulle hoppas på det.
Man väcker ju henne inte för att Polisen skall kunna höra henne. Det finns ganska många, andra prioriteringar för det och hänsyn att ta med tanke på skadorna dock.
Citat:
Ursprungligen postat av
CommonSense
Vad för staff kommer föraren? jag hoppas hon får ett hårt straff
Huh?
Det är itne ens säkert att hon får en påföljd, det är alldeles för tidigt att säga beroende på hennes skador bland annat.
Hon kan nog itne få ett värre straff via lagstiftning än det hon redan fått.