Citat:
Vi vet inte, det finns gissningar, mer eller mindre kvalificerade. En smart person kan säkert komma nära sanningen men det är troligtvis utredarna som får betalt för att jobba med det som har störts chans att få all info och har både utbildning och erfarenhet att dra slutsatser.Senast igår framkom det ju att det finns två vittnen vilket jag gissar, endast de har tillgång till så..
Citat:
Jupp. Lastbil och personbefordran ställs det högre krav på, yrkesmässig trafik.
Helt annat ansvar.
Information och kunskap är lösningen, inte övervakningen. Folk ska förstå om nåt görs fel genom en sund värdering, inte för en risk att bli upptäckt.
Det är väl en grundläggande princip för allt, förstå rätt och fel?
Modellen 1984 tror jag inte på..
Helt annat ansvar.
Information och kunskap är lösningen, inte övervakningen. Folk ska förstå om nåt görs fel genom en sund värdering, inte för en risk att bli upptäckt.
Det är väl en grundläggande princip för allt, förstå rätt och fel?
Modellen 1984 tror jag inte på..
Det är en dålig motivation med övervakning. Finns så mycket att lägga fram emot det men visst, annan topic..
Citat:
Redan där skadar du ju dina egna arument att teknik är lösningen. Så vissa då få frångå de begränsningarna? För att de är "sansade"? vem betsämer det? Efter hur länge? När kan det öndras? etcDet blir inte lite komplicerat? Skapar inga nya problem?
Håller med zypox och LeBron, som för fram bra argument, det skapar inga bra samhällen med övervakning, det vet vi historiskt. ge folk utbildning och ansvar, förtroende är nog en bättre lösning.
Vi har trots allt ganska bra olycksstatistik i Sverige. Det är ungefär fyra gånger större chans att råka ut för något liknande i Polen, Grekland m fl länder. Det sagt skall man inte nöja sig
Citat:
Bruakr bli så när man får svårigheter med argumentation.. Ett huvudsyfte med Flashback är att vara ett diskussionsforum där olika ämnen kan behandlas i avsedda delforum och för ändamålet lämpliga trådar.
Den fetade texten ovan tolkar jag som att du vill bestämma vilka skribenter som ska ha rätt att besvara dina inlägg eller inte? (Retorisk fråga!)
Den fetade texten ovan tolkar jag som att du vill bestämma vilka skribenter som ska ha rätt att besvara dina inlägg eller inte? (Retorisk fråga!)