2020-06-02, 16:50
Medlem
Kort och enkelt.
Juli* Hellman är föraren vad jag fattar efter insta.
Lär dömas för vållande för någon annans död, kul start på ”vuxenlivet..”

http://www.bilddump.se/bilder/202006...82.208.197.png

Edit: Lovis**
Senast redigerad av Memme89 2020-06-02 kl. 16:53. Anledning: Fel person
Citera
2020-06-02, 16:51
Medlem
RetniskEnsnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morozz
En Audi A4 från 2012.

Med varvtalsfyran uppåt, då är det en sån här hastighetsmätare.

Den var väl från 2009 eller 2010?
Citera
2020-06-02, 16:51
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memme89
Kort och enkelt.

Är du utvecklingsstörd? Läs tråden för i helvete. HON ÄR FORTFARANDE INTE FÖRAREN. Otroligt.
Citera
2020-06-02, 16:57
Medlem
BaronRoevpannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitch4ever
Fel. Inte så sällan. Sett många brända bilar längst med vägen i mina dar. Haft körkort sedan 93

Prova att läsa vad jag skrev igen
Citera
2020-06-02, 17:02
Medlem
RetniskEnsnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Kompisar till de 4 döda killarna är nog inte speciellt glada över att den tjejen som körde så j-a fort fortfaranande lever medans de hon körde- som hon ansvarade för rent körmässigt , for ut i vattendrag , i buskar och träd.
Forever still på sina mammors dag.
Uselt .
Orättvist .
Bättre hon hade dött flera gånger om .
Det är inte värt att en tjej som inte kan förstå att hålla igen på farten skall vara orsak till 4 familjers sorg över sina söner .

Är så trött på kommentaren att VI lever när de mycket väl vet att det satt 4 oskyldiga grabbar i baksätet som till och med skrev på instragram att tjejen körde som en blådåre !

Jävla idiotisk människa.Ingen tanke på hur andra kan må i en bil i den farten , oron över att behålla livet.
Det enda hon klagade över var hur ont hon hade hängandes ut ur vindrutan !
Det var ju hon själv som orsakat det !

Sen om det var typ en rådjursfamilj som skulle korsa vägen för att dricka eller något så ber jag om ursäkt.

Men när killarna själva undrade över hennes körning borde hon ha lagt av !

När skrev de på instagram att hon körde som en blådåre? När undrade de över hennes körning?
Citera
2020-06-02, 17:02
Medlem
HenrikBredbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memme89
Kort och enkelt.

Edit: Lovis**

Vad står det på insta som får dig att tolka det som att Juli* var förare? Jag är bara nyfiken på hur man kan tolka det så? Kan du posta länk eller exakt citat!
Citera
2020-06-02, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Väldigt sorglig olycka. Förstår inte riktigt att de kunde sitta fyra stycken i baksätet. På filmen https://gofile.io/d/phoiK1 så ser man ju två killar sitta tätt intill varandra, några andra i baksätet syns inte till. Men de övriga två kanske sitter i knät på varandra och inte hamnar med i filmen.

Skulle tro att antingen hade dom inte plockat upp dom 2 sista killarna då filmen var tidigare på kvällen före olyckan eller så låg den sista i skuffen.
Citera
2020-06-02, 17:15
Medlem
Ingen info alls om hur det går för chauffören. Gissar på skallskador och att de kämpar på för att minska svullnaden på hjärnan. Hon kommer förmodligen att dö eller bli en ”grönsak” 😞
Citera
2020-06-02, 17:19
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av RetniskEnsning
Den var väl från 2009 eller 2010?

Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Där finns hastighetsmätaren på ett foto, det är 160km/h rakt upp.
Spelar inte så stor roll om det är 09-10 eller 12 och det är bekräftat att 160kmh ligger uppåt.

Jag är ingen fotoexpert.
Men håller jag upp vänster hand bredvid vänster öra och tar kort med en kamera
så hamnar handen på höger sida på kortet.

Pojken i hatten är på kortets vänstersida alltså på hennes högersida?
Eller hur har de tagit kort?
Sitter hon fram?

Citat:
Ursprungligen postat av morozz
Sitter dom på samma plats i filmen som på fotot?

Filmen

ca 10min innan händelsen.
Senast redigerad av morozz 2020-06-02 kl. 17:22.
Citera
2020-06-02, 17:20
Medlem
JanTalibans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Spåren i asfalten är inte bromsspår, de är sladdspår från tre hjul (till vänster vänster framhjul, i mitten vänster bakhjul och det till höger (det som börjar i gruskanten 150m innan avtagsvägen) är från höger framhjul.
Jag är med! Fast jag tycker ändå det ser ut som de här spåren inleds skitlångt tidigare – med något som i mina amatörmässiga ögon ser ut som en incidentfri, lång, spikrak, inbromsning.
Citera
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noname78
Kan man vägen är det inga problem. Kört där själv i högre farter. Lång svepande högersväng innan denna skarpare vänster med en raksträcka däremellan. Lätt att köra fort där. Men är man ovan vägen så nyper vänsterkurvan till och man märker ganska sent hur skarp den egentligen är. Man är då redan inne i kurvan.

Tänk då att man kommer i hög fart, den långa svepande kurvan är inga problem i farter kring 150, kommer in i vänsterkurvan och märker att man inte kommer klara det, får panik, tvärbromsar, obältade personer i baksätet som trycks framåt.

Varningstriangel/kona där man ser första däckspåren/svartstreck är långt in i kurvan vilket stödjer denna teori. Kurvan liksom nyper till.

LÄNKTEXT

Bromsspåren är heller inte speciellt långa o h tänk då att höger hjulpar inte hjälper till med bromsning då de är ute i vägrenen med gräs/sand som underlag.

LÄNKTEXT
Jag tror att du är väldigt nära vad som kan vara rätt gällande händelseförloppet.
Först tänkte jag en punktering på höger framhjul som möjlig orsak till understyrning och svårighet att klara kurvan men tror nu mer att hon blivit rädd och släppt gasen vilket får bilen att understyra, en förare som är van att köra fort vet att man måste hålla lite gas för att behålla bästa grepp och balans genom en kurva.
När hon sedan bromsar med två hjul utanför asfalten vrider sig bilen åt det håll där däcken har bäst fäste och därför träffar bilen avfartsvägen med högra bredsidan.
Det har gått fort både före och vid kraschen, det syns eftersom övre delen av karossen förskjutits i förhållande till bottenplattan, dessutom stannar bilen först utom synhåll från vägen trots att kraschen troligen sänkt hastigheten en hel del.
Hög fart är förklaringen både till att olyckan inträffat och att konsekvenserna blivit så allvarliga.

Tycker synd om tjejen som körde(och naturligtvis även om dom anhöriga till dom andra i bilen) det blir ett tungt ok att leva med detta, som säkerligen många andra också kunnat ställa till med i ungdomligt oförstånd om olyckan varit framme.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
har hört att en hjulet saknades på bilen efter olyckan? är det sant? kan ju fått punktering innan och kast på bilen.

Det finns en bild på Julias instagram (juliahellmaaan) där man ser en polis bära på ett däck om du bläddrar lite 👍🏻
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in