Citat:
Ursprungligen postat av
Pomfritttillkorven
Poliserna var nog inte onda och ville säkert göra ett bra jobb. Men det känns ändå lite oproffisgt.
Det är din åsikt och du har inte försökt att förstå varför det hände - eller så är du dum i huvudet. Jag har tidigare förklarat varför jag tror det skedde. Jag kan dra det igen.
Bilen påträffas, i ganska tät vegetation, på natten. Man finner fem personer i eller i när anslutning till bilen, avsedd för max fem personer och inriktar sig på att avtransportera dem till sjukhus ASAP.
Senare så efterfrågar anhöriga sex personer och det stämmer inte. Den som farit ut ur bilen och hittades sist har knappast varit nära bilen, så som man jobbar vid en sådan olycksplats hade han återfunnits isåfall. Han har troligen haft en rejäl flygtur eller hamnat under vatten i bäcken.
Det är svårt att gissa att det var sex personer i bilen avsedd för fem och återigen det var natt, även om solen hade börjat att gå upp och det är inte ett öppet fält som olyckan inträffat på.
Det är helt förklarliga skäl och inte särskilt konstigt, det händer. Jag vet om en påkörningsolycka där två personer blev påkörda i hög hastighet (aldrig lyckats med bestämdhet klargöras hur hög) på en 50 sträcka. Som jag minns det återfanns den ena personen 20 meter bort, kan vara längre. Han hade slungats en bra bit bort och av vägen, det var natt och man förstod inte att det var två förrän en anhörig efterfrågade sin man.
Många av er här har en väldigt märklig bild av hur verkligheten fungerar. Allt ser inte ut som i filmer, TV-serier eller dataspel. Man har inte alla ingångsvärden. Om man, försöker, fundera lite så bör det vara en självklarhet.
Det intressanta är, att de som är snabba på att gnälla, speciellt på blåljuspersonal, är just de människorna med en begåvning under medel.... Go figure.