Citat:
Ursprungligen postat av
Kajplats
Tnk p att utbildningen och skolan ligger i Helsingborg, inte i Lund. verlag r inte Campus Helsingborg direkt knda fr att erbjuda bra utbildningar med hg kvalitet (ngot som antagningsstatistiken fr utbildningarna bevisar). Jag hade kikat p utbildningen i Gteborg.
Det vet jag redan, men det r frsta gngen jag fr reda p att det finns skillnad i utbildningskvalit mellan Lund och Helsingborg. Borde inte det vara samma, fr det tillhr ju samma hgskola, Lunds universitet. Kan du frklara lite vad sambandet mellan antagningsstatisk och hur bra en utbildning r? Har du ngra kllor jag kan kika in p (bortsett frn antagningsstatistiken fr utbildningarna).
Citat:
Ursprungligen postat av
Tarrou
r du ambitis freslr jag att du vljer ngot annat.
Som till exempel (Lkare och allt med det r inget fr mig)?? Jag r vldigt frsiktig med vad fr utbildning jag vljer och jag har lst runt om olika utbildningar i flera veckor nu. Min uppfattning av utbildningen r att det finns mnga mjlighet och sjlv s vill jag inte begrnsa mig sjlv till ngot som kommer att leda till att jag jobbar fr ngon hela livet. Ja ngra r som en anstlld r ett mste fr att samla pengar och f erfarenhet men sen s vill jag ut i vrlden. Har brjat samla pengar redan nu ven fast jag har mycket kvar tills jag r frdig med allt detta. Just nu s ligger mitt strsta fokus p att vlja utbildningen s att jag kan planera enligt det.
Citat:
Ursprungligen postat av
undercover-racist
Flumutbildning. Om du inte har garanterad jobb efter, skippa det.
Enligt en underskning med tidigare studenter fr utbildningen visar att 90 % av de tillfrgade hade jobb inom ett halvr efter examen. Ungefr hlften av dem hade jobb redan innan de hade tagit examen . 9 av 10 tillfrgade tyckte att ubildningen r relavant fr deras nuvarande jobb. (
https://www.lu.se/lubas/i-uoh-lu-SGLSM#apply)
Citat:
Ursprungligen postat av
gronadagar
Alla fretag som sysslar med ngon form av produktion (Scania, Volvo, Saab etc) har den typen av tjnster i sin verksamhet. ven fretag som sysslar med frakt etc.
S det r skerligen en bra utbildning och Lund r en skola med gott rykte. Jag vet att Handelshgskolan i Gteborg med har ett program inom logistik, det r med en bra skola.
Spontant har vl Gteborg fler fretag som kan bli intressanta, s som Saab, Volvo i Trollhttan, Stena-koncernen osv, men Lunds universitet r ju rtt hgt rankad internationellt.
https://handels.gu.se/utbildning/Pro...stikprogrammet
Du kan ju lsa och jmfra.
Tack s mycket fr lnken, vet redan att Gteborg har en likadan utbildning men just nu s r jag bosatt i Eslv och det r lmpligast om jag sker en utbildning som r i nrheten. Men om det r s att utbildningen i Gteborg r bttre s kommer jag gra det som krvs. Jag ska lsa och jmfra men om du har en inblick kring vilken som r bttre s r jag vldigt tacksam.