• 1
  • 2
2020-05-29, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youarewhoiam
Kolla in Chalmers ocks, de har ngon internationell logistikutbildning som r riktigt vass.
Ska kolla upp det nu! Tack s mycket
Citera
2020-05-30, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Om du vill fokusera p Supply chain - en civilingenjr eller master. Utbildningen du refererar till r en volymutbildning.

Gott om jobb, men andra som kommer f de utmanande och roliga jobben - i brjan av karriren spelar utbildningen faktiskt roll.

Exakt, i brjan av karriren spelar det roll vart du fick din utbildning, men den kurvan jmnar ut sig efter sisdr 10 r in i arbetslivet. D brjar man titta p faktisk kompetens, istllet.
Citera
2020-05-30, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajplats
Tnk p att utbildningen och skolan ligger i Helsingborg, inte i Lund. verlag r inte Campus Helsingborg direkt knda fr att erbjuda bra utbildningar med hg kvalitet (ngot som antagningsstatistiken fr utbildningarna bevisar). Jag hade kikat p utbildningen i Gteborg.

Vad ska vara dligt med Helsingborg? Lser hgskoleingenjr dr. Fr folk inte jobb eller?
Citera
2020-05-30, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubin.Almashharawi

Tack s mycket fr lnken, vet redan att Gteborg har en likadan utbildning men just nu s r jag bosatt i Eslv och det r lmpligast om jag sker en utbildning som r i nrheten. Men om det r s att utbildningen i Gteborg r bttre s kommer jag gra det som krvs. Jag ska lsa och jmfra men om du har en inblick kring vilken som r bttre s r jag vldigt tacksam.

Nej, rkade bara veta att det fanns dr, en ytligt bekant lste dr. Spontant r ju bda bra.

Annars kan man ju alltid tipsa om Civilingenjr i tex Industriell ekonomi p Chalmers, KTH etc. De r ju en mycket bredare utbildning och du fr ju lra dig ekonomi osv med.
Citera
2020-05-30, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanola12
Vad ska vara dligt med Helsingborg? Lser hgskoleingenjr dr. Fr folk inte jobb eller?

Jag tror att sjlva kvalitn p utbildningen r lg. Har lst runt om det utan komma fram till ett vettigt svar, folk sger att Helsingborg r dligt utan att ge ngon bra anledning... Ngra av de diskuterar mycket om studentliv och festa osv, ngot jag skiter i fullstndigt. Bryr mig mest om sjlva utbildningen r hg.
Citera
2020-05-30, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronadagar
Nej, rkade bara veta att det fanns dr, en ytligt bekant lste dr. Spontant r ju bda bra.

Annars kan man ju alltid tipsa om Civilingenjr i tex Industriell ekonomi p Chalmers, KTH etc. De r ju en mycket bredare utbildning och du fr ju lra dig ekonomi osv med.

Bredarera r inte alltid bttre, ngot som de flesta tror. Nr fretag letar efter folk s tittar inte de p vilken som har "bredast utbildning" men istllet s tittar de p den som passar bst till positionen. Letar faktiskt efter en utbildning som r lite mindre bred men samtidigt bred . Det r drfr jag tyckte logistik lt intressant (behver inte vara exakt den jag nmnde i rubriken)
Citera
2020-05-30, 22:37
Medlem
Citat:
Bredarera r inte alltid bttre, ngot som de flesta tror. Nr fretag letar efter folk s tittar inte de p vilken som har "bredast utbildning" men istllet s tittar de p den som passar bst till positionen. Letar faktiskt efter en utbildning som r lite mindre bred men samtidigt bred . Det r drfr jag tyckte logistik lt intressant (behver inte vara exakt den jag nmnde i rubriken)

Bredden gr det lttare att hitta jobb och undvika att bli varslad i lgkonjunkturer :P

Men skmt sido. Lund r ju internationellt sett en hgt rankad skola, en riktig examen drifrn kommer innebra jobb oavsett. Och du blir ju ekonom i grunden, ven om inriktningen r logistik.
Citera
2020-05-30, 23:03
Medlem
Citat:
Jag tror att sjlva kvalitn p utbildningen r lg. Har lst runt om det utan komma fram till ett vettigt svar, folk sger att Helsingborg r dligt utan att ge ngon bra anledning... Ngra av de diskuterar mycket om studentliv och festa osv, ngot jag skiter i fullstndigt. Bryr mig mest om sjlva utbildningen r hg.

Ja jag tror inte det finns mer att klaga p hr n i det gr i Lund om vi ser till utbildningen. Skulle vl vara att man fr ka till Lund fr vissa labbar d, vilket blir ngon gng per lsr.
Citera
2020-05-30, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronadagar
Bredden gr det lttare att hitta jobb och undvika att bli varslad i lgkonjunkturer :P

Men skmt sido. Lund r ju internationellt sett en hgt rankad skola, en riktig examen drifrn kommer innebra jobb oavsett. Och du blir ju ekonom i grunden, ven om inriktningen r logistik.

Lund r det bsta alternativet, men blev lite osker efter att ngra pstod att Helsingborgs campus r smre och att den utbildningen r en flumutbildning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in