Klarna, så länge du inte missar att betala fakturan.
Personligen har jag ingen lust att betala massvis med pengar bara för slippa låna pengar över helgen. Och jag kan säga att min ekonomi är vansinnigt mycket bättre än den hade varit om jag hade resonerat som du.
Citat:
Hahaha, kunde du inte svara på frågorna? Det märks ju rätt tydligt att du är den typiska målgruppen för de råd du ger. Säkra råd som man kan följa utan att tänka, men som inte alltid ger optimalt resultat.
Det är lugnt fortsätt du med ditt liv ovh låna

Personligen har jag ingen lust att betala massvis med pengar bara för slippa låna pengar över helgen. Och jag kan säga att min ekonomi är vansinnigt mycket bättre än den hade varit om jag hade resonerat som du.
Citat:
Moderkort är ett ganska bra exempel på att man inte behöver vara speciellt kunnig för att undvika lyxfällan. Det räcker med att man lär sig vissa grundregler och så följer man dem utan att tänka själv. Följer man Moderkorts tips så hamnar man visserligen aldrig hos lyxfällan, men det är ju bevisligen också inte alltid det vettigaste alternativet. Tumregler som är till för folk som inte kan tänka. Ungefär som när man lär barn tumregler för att de inte ska skada sig. Exempelvis att alltid vänta på grön gubbe innan man går över gatan. När hjärnan mognat lite så förstår man att det inte är dödsviktigt att följa, utan så länge det inte kommer några fordon och man tar det försiktigt så kan man gå över vägen trots röd gubbe. Om hjärnan inte mognar tillräckligt för att kunna göra relevanta riskanalyser och observationer så gör man bäst i att hålla sig borta från både lån och att gå mot röd gubbe.
Varför ska man ha pengarna i handen? Jag handlar ofta genom Klarna och betalar inom tio dagar, ränte- och avgiftsfritt. Då hinner man sälja fonder eller aktier och man slipper ta från sparkonton - Om det nu är ett köp man vill finansiera genom att sälja aktier.
På vilket sätt äger Klarna mig om jag låter dom fakturera mig ränte- och avgiftsfritt på tio (ibland fler) dagar?
På vilket sätt äger Klarna mig om jag låter dom fakturera mig ränte- och avgiftsfritt på tio (ibland fler) dagar?