• 1
  • 2
2020-05-28, 17:29
Medlem
Jag ska köpa något för 20 000kr inom kort och dom har ett erbjudande då det kostar 15 000kr som tar slut på söndag. Problemet är att jag har alla pengar bundna i aktier. Jag har sålt för det beloppet men det kommer ta två bankdagar innan jag kan använda dom vilket alltså kommer vara på måndag.

Det enda alternativ jag kan tänka på är att ta ett lån över helgen och betala tillbaka det direkt på måndag. Jag oroar mig dock över att många snabblån verkar ha en minsta återbetalningstid vilket jag antar betyder att jag inte kommer få betala tillbaka lånet på måndag och därmed kommer deras höga räntor att äta upp mig.

Finns det snabblån utan minsta återbetalningstid och är det en bra idé? Finns det några andra alternativ?
Citera
2020-05-28, 17:32
Medlem
AlWpLxdjs avatar
Låna av släkt/vänner. Problem solved. Tack för hjälpen så får de ett par flaskor vin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasctic
Jag ska köpa något för 20 000kr inom kort och dom har ett erbjudande då det kostar 15 000kr som tar slut på söndag. Problemet är att jag har alla pengar bundna i aktier. Jag har sålt för det beloppet men det kommer ta två bankdagar innan jag kan använda dom vilket alltså kommer vara på måndag.

Det enda alternativ jag kan tänka på är att ta ett lån över helgen och betala tillbaka det direkt på måndag. Jag oroar mig dock över att många snabblån verkar ha en minsta återbetalningstid vilket jag antar betyder att jag inte kommer få betala tillbaka lånet på måndag och därmed kommer deras höga räntor att äta upp mig.

Finns det snabblån utan minsta återbetalningstid och är det en bra idé? Finns det några andra alternativ?

Köp mot faktura? Låna av föräldrar eller vänner mot bevis på att du sålt av aktier?
Citera
Medlem
Citat:

Det är de sämsta du kan göra att köpa nånting som du inte har råd med, kolla på Lyxfällan du vill inte hamna där. Se alltid till att spara pengar så du har till det du vill köpa.
Citera
2020-05-28, 17:35
Medlem
aYaLLas avatar
TS, du behöver inte den där mackapären för 15000:-. Den kostar 20,000:- egentligen och finns nu för 15,000:-, du vill ha den så pass gärna att du på allvar funderar över olika lån samt gör dig till åtlöje på Flashback. Ser du vilken slav du är? I all välmening...
Citera
2020-05-28, 17:38
Medlem
Ditt enda och bästa val är att vänta att köpa varan tills du har råd.
Citera
2020-05-28, 17:40
Medlem
AlWpLxdjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderkort
Det är de sämsta du kan göra att köpa nånting som du inte har råd med, kolla på Lyxfällan du vill inte hamna där. Se alltid till att spara pengar så du har till det du vill köpa.

Han har ju råd med den, problemet är att hans pengar är bundna. Vilket är en stor jävla skillnad. Inte fan är billionärer fattiga för att de skulle ha låg likviditet en viss månad.
Citera
2020-05-28, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlWpLxdj
Han har ju råd med den, problemet är att hans pengar är bundna. Vilket är en stor jävla skillnad. Inte fan är billionärer fattiga för att de skulle ha låg likviditet en viss månad.

Du skal aldrig köpa nånting innan du har pengarna i handen, om jag säger så då. Undantag för typ villa eller bil.
Citera
2020-05-28, 17:45
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:

Olika alternativ vid sidan av de du fått hänger ju ihop med vad säljaren är för figur/företag också, vem är säljare?
Citera
2020-05-28, 17:45
Medlem
AlWpLxdjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderkort
Du skal aldrig köpa nånting innan du har pengarna i handen, om jag säger så då. Undantag för typ villa eller bil.

Det kan jag hålla med om. Men varför ens bil? Kan väl klara sig med en toyota tills mans skrapat ihop till något bättre. Låna till en bil är mer korkat än TS exempel.
Citera
2020-05-28, 17:46
Medlem
Ta sms-lån och betala tillbaka på måndag.
Rör sig bara om småpengar.
Citera
2020-05-28, 17:46
Medlem
aYaLLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlWpLxdj
Kan man inte punga upp med 15k så är man fattig, jo. Om hans barn blir kidnappat av några ungjävlar och ber om 15000:-, ska TS komma med samma argument då? 15k är så jävla lite pengar och någonting säger mig att 15k är nästan allt som TS äger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in