• 8
  • 9
2020-06-19, 23:13
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saab88
Hur kan du jämföra fartkontroller med FB? Men om vi gör jämförelsen lite rättvisare kan polisen naturligtvis sätta upp kameror och upptäcka fortkörningar (dokumentera dessa) och i efterhand bötfälla föraren.
Jämförelsen handlar om att bara för att polisen inte ser allt, så innebär det inte att det är orättvist när de som de ser begå brott åker dit för det. Visst, de kan sätta upp kameror. Och här har vi motsvarigheten i form av RP-funktionen. Och kollar vi statistiken får vi följande:
Du (Saab88) har skickat 0 RP. (Noll)
Bahram har skickat 16 RP, varav 2 i V&M och 3 i Politik Utrikes. Samtliga dessa RPade inlägg är raderade.
IR5 har skickat 6 RP, inget av dem i V&M och 2 i Politik Utrikes. Båda inläggen raderade.

Citat:
Jag förstår TS. Det är (T.e.x.) ett dokumenterat faktum att moderator-er censurerar mot Iran.
Hur kan man då veta detta?
Det kan man veta genom att läsa senaste dygnets Trams och OT på Vapen och Militär.

Tråden handlar om Irans senaste uppvisning av en sjömålsrobot.
OT efter OT så länge det handlar om att göra deras militär till åtlöje. De får hjälp. Skulle iranierna få skriva så? 48h regeln skulle fungera bra tycker jag. Då hade inte tramset fått vara där.

Du ser kanske inte orättvisan? De postar OT och när iranier svarar på det så blir de avstängda. Ett tydligt exempel på varför 48h-regeln hade kunnat bidra till en rättvisare miljö.
Att gå igenom det senaste dygnets trams och OT på V&M blir rätt dumt när tråden handlar om OT-inlägg som är äldre än 48h.....
Andra postar OT och när moderatorerna uppmärksammas på det, så blir det raderat. Vilket vi även ser vad gäller de inläggen du postade som exempel. Men moderatorerna ser inte allt, utan förlitar sig på RP-funktionen, och som du ser ovan så fungerar det uppenbarligen att RPa inlägg då samtliga RPs från Bahram och IR5 i P-U och V&M har resulterat i att inläggen blev raderade.
Citera
2020-06-19, 23:26
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Tråden handlar om Irans senaste uppvisning av en sjömålsrobot.
OT efter OT så länge det handlar om att göra deras militär till åtlöje. De får hjälp. Skulle iranierna få skriva så? 48h regeln skulle fungera bra tycker jag. Då hade inte tramset fått vara där.
Citat:
Poängen är att om samma trams står kvar i 48-timmar så ska det gå att bemöta det.
Det är ju bara nästan OT som postats i två sidor.

Jag vet nästan i förväg vad som händer i en Iran-tråd innan jag besöker tråden.

1.De sköt ned flygplan.
2.Qaher313 är leksak.
3.Alla deras vapen är leksaker.
4.De är getknullare.

Det är tillåtet. Fråga inte hur. Jag vet inte.
Det ni iranier verkar ha problem med är att det är inte OT att vara nedlåtande mot Irans militär och Irans vapen etc, i en tråd som handlar om Irans militär och dess vapen.
Tråden handlar om en iransk missil-uppvisning tillsammans med ett par kommentarer om Irans extrema imponerande missiler som är bättre än allt som NATO och USA har. (Jo, TS skriver verkligen: "Jag har inte sett sådan dödlig precision i missiler från USA eller Nato").

Då hör det till ämnet att påpeka att Irans missiler har haft vissa problem. Samt att de har en faiblesse för propaganda-uppvisningar som inte har så mycket med sanningen att göra. Samt att påpeka att den här missilen knappast är bättre än något som USA eller NATO har, då övrigt Iran producerat ligger minst en generation efter det som USA och NATO har.

Däremot hör det INTE till ämnet att börja snacka om hur dålig och sunkig militär som Sverige har. Eller Israel. Problemet är att många iranska debattörer kör på whataboutism*. Anfall är bästa försvar, och börjar angripa det som de tror sina motdebattörer håller på. Vilket INTE hör till trådens ämne. Allt gnäll på svensk materiel och Israel, handlar om att byta ämne för att ni inte vill diskutera alla felen, svagheterna etc hos Irans militära förmåga, och blir arga när era motståndare påpekar att Iran inte är den högteknologiska superstaten som ni verkar tro att Iran skulle vara.
Men i en tråd om Iran, så är det OnT att diskutera Iran, inklusive att skriva massa nedsättande saker om Iran. Men om du skriver samma saker, om något annat än Iran, så är det OT. Eftersom "något annat" inte är Iran, och tråden handlar om Iran.
Ser du sambandet. I en tråd om Iran så är nedsättande saker om Iran OnT. Exakt samma nedsättande saker om andra länder, är OT, eftersom trådens ämne är Iran.

*https://en.wikipedia.org/wiki/Whataboutism
Citera
2020-06-19, 23:35
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Ok, kolla det e inte Saab som startat den tråden. Jag kollade lite på tråden igår o det var fuckedup. Hade saab inte sagt nåt skulle det fortsätta. Det e ett typexempel på OT behandlas olika.
O det e OT o Trams att skriva att skriva ”ännu en iransk propagandatråd”. Det hade varit annorlunda om nån snubbe i rutan hade snackat om vapen.

Citat:
Hahaha ännu en iransk propagandatråd där undermåligt materiell målas upp som vara döden för usa .. lägg ner.. pajasland ni kommer aldrig kunna göra ett skit mot usa utan att ni blir utplånade.
Ingen tror på era fake materiell ..

Seriöst, hade jag skrivit så om USA hade han plockat bort mitt inlägg. Men ditt inlägg får stå kvar.

Varför ska man lägga ner tråden för? Bara för att du tror att det e fake materiell? Det e liksom trams du postar som genererar trams. Nån kommer att svara på det där. Typ, nåt om judar eller liknande. Så börjar alla skylla på ir5.
Kommentaren handlar om användaren: #CharlieMartel
Som återkommande postar den här sortens trådar med extrema överdrifter och clickbait-rubriker:

(FB) Rädsla i persian gulf - ny iransk kryssningsmissil tros hantera hangarfartyg (video)
(FB) Covid sänkte just USAs viktigaste Hangarfartyg-advantage Ryssland?
(FB) Nytt kolossalt ryskt vapenhot dödligast i mänsklighetens historia - full panik

(FB) Ryssland Iran och Kina i aldrig skådad sjökrigsövning. Väst paralyserat av ny ubåt
(FB) Iran har fått leverans av 5 överlägsna NK atombomber - WW3 paniken total
(FB) Ryssland avtäcker kärnvapen-MARDRÖMSTÅGET-slår till varsomhelst närsomhelst (video)

(FB) Nytt ryskt hemligt i princip oövervinnerligt missilsystem slår ut Europas huvudstäder
(FB) Irans totala militära överlägsenhet mot UK (chockdiagram!)
(FB) USAs supersjöstridsexpert: Nato fixar inte östflanken (Ryssland oövervinnerligt?)

(FB) UKs Amiralitet chockat-nya ryska ostoppbara missilen förstör allt flytetyg i sin väg

Någonstans går gränsen för när det börjar bli så löjligt att man faktiskt får påpeka det....

Citat:
Fattar du? Om man låter ditt inlägg vara så ska man oxå kunna svara på det med det samma.
Du tycker inte det blir trams? Men om ir5 skulle säga nåt om nån som startat såna ”jag har varit soldat i värstalandet” så hade han blivit raderad. Vi e rättvisa människor som tycker att OTregeln ska gälla under 48 timmar. För det ges tillfälle till modsen att granska skiten o låter man ditt inlägg vara så ska man kunna svara på det. Schysst deal säger jag.
Vad sägs om att modsen får chansen att granska skiten istället genom att ni RPar dessa inlägg? Som du ser i mitt inlägg ovan, så har SAMTLIGA inlägg som du och IR5 RPat i V&M och P-U blivit raderade.
Så vad sägs om att RPa mera och gnälla mindre, när det är rätt uppenbart att RP faktiskt fungerar? Och att ni knappt ens brytt er om att försöka få moderatorerna att granska inläggen innan ni beskyller dem för att vara partiska för att de inte raderat dem?
Citera
2020-06-20, 02:20
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Kommentaren handlar om användaren: #CharlieMartel
Som återkommande postar den här sortens trådar med extrema överdrifter och clickbait-rubriker:

(FB) Rädsla i persian gulf - ny iransk kryssningsmissil tros hantera hangarfartyg (video)
(FB) Covid sänkte just USAs viktigaste Hangarfartyg-advantage Ryssland?
(FB) Nytt kolossalt ryskt vapenhot dödligast i mänsklighetens historia - full panik

(FB) Ryssland Iran och Kina i aldrig skådad sjökrigsövning. Väst paralyserat av ny ubåt
(FB) Iran har fått leverans av 5 överlägsna NK atombomber - WW3 paniken total
(FB) Ryssland avtäcker kärnvapen-MARDRÖMSTÅGET-slår till varsomhelst närsomhelst (video)

(FB) Nytt ryskt hemligt i princip oövervinnerligt missilsystem slår ut Europas huvudstäder
(FB) Irans totala militära överlägsenhet mot UK (chockdiagram!)
(FB) USAs supersjöstridsexpert: Nato fixar inte östflanken (Ryssland oövervinnerligt?)

(FB) UKs Amiralitet chockat-nya ryska ostoppbara missilen förstör allt flytetyg i sin väg

Någonstans går gränsen för när det börjar bli så löjligt att man faktiskt får påpeka det....

Vad sägs om att modsen får chansen att granska skiten istället genom att ni RPar dessa inlägg? Som du ser i mitt inlägg ovan, så har SAMTLIGA inlägg som du och IR5 RPat i V&M och P-U blivit raderade.
Så vad sägs om att RPa mera och gnälla mindre, när det är rätt uppenbart att RP faktiskt fungerar? Och att ni knappt ens brytt er om att försöka få moderatorerna att granska inläggen innan ni beskyller dem för att vara partiska för att de inte raderat dem?
#CharlieMartel
Jag vet inte, jag läser inte snubben. Jag har bara märkt att modsen där behöver 48h regeln. För annars som Saab skrev, blir det inte rättvist. Jag vill inte komma in på resten eller vems fel det e. Saken e belyst redan sen 2013. I 7 fucking år har ni inte kunnat hitta lämpligare moderator.

Jag tror 48regeln hjälper.
Citera
2020-06-20, 23:27
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
#CharlieMartel
Jag vet inte, jag läser inte snubben. Jag har bara märkt att modsen där behöver 48h regeln. För annars som Saab skrev, blir det inte rättvist. Jag vill inte komma in på resten eller vems fel det e. Saken e belyst redan sen 2013. I 7 fucking år har ni inte kunnat hitta lämpligare moderator.

Jag tror 48regeln hjälper.
Jag noterar att du ignorerar följande:
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
. Och här har vi motsvarigheten i form av RP-funktionen. Och kollar vi statistiken får vi följande:
Du (Saab88) har skickat 0 RP. (Noll)
Bahram har skickat 16 RP, varav 2 i V&M och 3 i Politik Utrikes. Samtliga dessa RPade inlägg är raderade.
IR5 har skickat 6 RP, inget av dem i V&M och 2 i Politik Utrikes. Båda inläggen raderade.
RP-funktionen fungerar alltså, och är väldigt viktig, och det är inte som att ni direkt diskrimineras där utan det som ni har RPat har också raderat. Så vad sägs om att RPa det du anser är OT istället för att vänta 48h på att någon annan ska göra det och sedan gnälla på att moderatorerna inte gör något.

Vad sägs om det här förslaget istället. Att det inte är OT att svara på ett inlägg 48h efter att du har RPat det? Men fortfarande har vi då förstås problemet med att man ska bli immun mot varningar bara man citerar ett äldre inlägg, utan någon klar definition över vad som är OT i det nya inlägget.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in