2020-06-04, 03:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Tror fan denna polis Derek chauvin eller vad han heter har gjort detta fler än en gång när kan möjligttvis kanske patrullerat ensam i bil.

Säkert har han strypit , ett barn eller ungdom ,kvinna , svart eller vit ung som gammal i sina dagar. Men då allmänheten inte funnits där o filmat eller bara kommit undan för att han varit själv på plats.

Denne man är sjukt kallblodig slut i skallen och hoppas verkligen han blir lynchad i fängelset. I mina ögon är han en person som dragit på sig uniform o vill visa makt. En annan sak så kan jag säga såhär. Vad jag tror, ddt var nog inte första gången denna polis gjort så, men det var absolut den sista för nu lär han aldrig mer komma ut.

Funderar också vad som hade hänt om detta hade hänt i Sverige , förmodligen hade polisen behållt sitt jobb . "Cirkus sverige"
Alla rapporterade dödsfall bör nog kontrolleras.
Samt om han stängt av bodycam som då han sliter en kvinna ur bilen vid fortkörning (10 mph).
Därför undrar jag hur länge hans kinesiska fähund har kört ihop med honom, de ser samspelta ut.
Kinesen verkar lite störd av kamerorna. Den enda reaktionen i stort sett.

Ja, jag tänker också makt och kallblodig för hans lugn är helskumt. I kombination med kinesen blir det absurt.

FBI är nog på tårna skulle jag tro. Tydligen ska ärenden granskas bak i tiden.
Citera
2020-06-04, 03:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
Slutligen en annan godbit:
NECK: Layer by layer dissection of the anterior strap muscles of
the neck discloses no areas of contusion or hemorrhage within
the musculature. The thyroid cartilage and hyoid bone are
intact. The larynx is lined by intact mucosa. The thyroid is
symmetric and red-brown, without cystic or nodular change. The
tongue is free of bite marks, hemorrhage, or other injuries.
The cervical spinal column is palpably stable and free of
hemorrhage.*

Låter knappast som att stackar dött av strypning!
?

Obduktion:
"(..) neck and back compression that led to a lack of blood flow to the brain"

Edit. Du är medveten om att det är två obduktioner?
Senast redigerad av develi 2020-06-04 kl. 03:59.
Citera
2020-06-04, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Alla rapporterade dödsfall bör nog kontrolleras.
Samt om han stängt av bodycam som då han sliter en kvinna ur bilen vid fortkörning (10 mph).
Därför undrar jag hur länge hans kinesiska fähund har kört ihop med honom, de ser samspelta ut.
Kinesen verkar lite störd av kamerorna. Den enda reaktionen i stort sett.

Ja, jag tänker också makt och kallblodig för hans lugn är helskumt. I kombination med kinesen blir det absurt.

FBI är nog på tårna skulle jag tro. Tydligen ska ärenden granskas bak i tiden.

Ja den där djävla kinesen hoppas han får samma straff som idioten med knäet, folk skriker till honom att den gripne dör att han inte andas och kinesen kan inte ens vrida på huvudet en enda sekund för att se vad som sker bakom ryggen på honom, duktigt skitnödig över att folket skulle börja rusa mot dem.
Och han med knäet sedan när han ställer sig upp så visar hela hans kroppsspråk att han tycker att han varit duktig.
Citera
2020-06-04, 04:38
Bannlyst
Titta 2:20 in i den här videon:

https://m.youtube.com/watch?v=vksEJR9EPQ8

George Floyd gör motstånd. Och motståndet fortsätter vid 3:00 och 3:48.

Poliser måste ta det säkra före det osäkra när det gäller människor som gör motstånd. Därför blev det som det blev. Om Floyd hade låtit bli att göra motstånd och gått lugnt ut ur bilen vid 2:20, då hade han troligen levt nu.
Och tänk på vad som hade kunnat hända om de hade släppt Floyd. Han hade kunnat döda någon, och de hade kanske blivit tvungna att skjuta honom. Så att bara säga att de borde ha släppt honom, är fel tycker jag.
Det slutade olyckligt, men poliserna gjorde sitt jobb.

Sluta begå brott, sluta knarka, sluta supa och framför allt, sluta göra motstånd mot polisen, så slipper ni bli dödade av poliser.
Senast redigerad av vemsa 2020-06-04 kl. 04:50.
Citera
2020-06-04, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa

Poliser måste ta det säkra före det osäkra när det gäller människor som gör motstånd. Därför blev det som det blev. Om Floyd hade låtit bli att göra motstånd och gått lugnt ut ur bilen vid 2:20, då hade han troligen levt nu.
Och tänk på vad som hade kunnat hända om de hade släppt Floyd. Han hade kunnat döda någon, och de hade kanske blivit tvungna att skjuta honom. Så att bara säga att de borde ha släppt honom, är fel tycker jag.

Sluta begå brott, sluta knarka, sluta supa och framför allt, sluta göra motstånd mot polisen, så slipper ni bli dödade av poliser.
Du verkar ju inte ha tittat på den så noga själv på den. Hur hade du tänkt att han skulle döda någon när händerna är bojade bakom ryggen?
Citera
2020-06-04, 05:16
Medlem
Citat:

Självklart måste poliser säkra sig själva och människorna runt omkring, men vad utgjorde Floyd för hot efter dom satt på honom handfängsel? Hur hade han kunnat döda någon då?! Poliserna gjorde sitt jobb genom att gripa Floyd men att döda honom ingår INTE i deras jobb. Polisen som hade ett knä i nacken på Floyd gör absolut inte sitt jobb. Att ens använda den positionen en sekund, är fel. Att han fortsätter, efter man hör Floyd kippa efter andan och säga att han inte kan andas flertalet gånger, är fel. Och att han fortsätter ha kvar knät i nacken på honom efter han blivit medvetslös och sen 5 minuter till, är fucking fel.

Din 0-vision om kriminalitet är fin, men givetvis helt orealistisk tyvärr. Men att du tycker att poliser har rätten att döda folk som gör motstånd, skrämmer mig.

Många agerar inte rationellt och snällt sträcker fram händerna och hoppar in i baksätet när dom blir gripna, de flesta drabbas av panik, chock och rädsla.
Citera
2020-06-04, 05:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Du verkar ju inte ha tittat på den så noga själv på den. Hur hade du tänkt att han skulle döda någon när händerna är bojade bakom ryggen?

Citat:
Ursprungligen postat av farbrorbertil22
Självklart måste poliser säkra sig själva och människorna runt omkring, men vad utgjorde Floyd för hot efter dom satt på honom handfängsel? Hur hade han kunnat döda någon då?! Poliserna gjorde sitt jobb genom att gripa Floyd men att döda honom ingår INTE i deras jobb. Polisen som hade ett knä i nacken på Floyd gör absolut inte sitt jobb. Att ens använda den positionen en sekund, är fel. Att han fortsätter, efter man hör Floyd kippa efter andan och säga att han inte kan andas flertalet gånger, är fel. Och att han fortsätter ha kvar knät i nacken på honom efter han blivit medvetslös och sen 5 minuter till, är fucking fel.

Din 0-vision om kriminalitet är fin, men givetvis helt orealistisk tyvärr. Men att du tycker att poliser har rätten att döda folk som gör motstånd, skrämmer mig.

Många agerar inte rationellt och snällt sträcker fram händerna och hoppar in i baksätet när dom blir gripna, de flesta drabbas av panik, chock och rädsla.

Det går att skjuta även med handbojor, om man har pistol i bakfickan. Och Floyd gjorde så starkt motstånd att det kan ha varit svårt att veta om han hade pistol på sig. Och han hade kunnat ha kniv eller annat vapen på sig, eller fått tag i något vapen.
Och man kan sparka människor även när man har handbojor på sig, en del är väldigt duktiga på att sparka dessutom. Och man kan kasta sig på människor eller skalla dem.
Så de var tvungna att hålla fast honom för att han gjorde motstånd mot dem.

Dessutom, folket som stod runt om kan ha upplevts som ett hot för poliserna, de hade tom kunnat vara kompisar/medhjälpare till Floyd och haft vapen. Och därför var det rätt av Chauvin att ta fram "mace", alltså tårgas, och hota folket med det, vilket man kan se i videon i mitt förra inlägg vid 6:00:

(FB) Polis i USA stryper försvarslös man till döds i 8 minuter medans allmänheten filmar

Så folket runt omkring bidrog troligen starkt till Floyds död genom att stressa poliserna. De borde ha lagt sig ner också istället och visat att de var rädda för poliserna. Då hade poliserna troligen slappnat av mer och släppt upp Floyd.

Och kom ihåg att det här var ute på gatan, och vi vet inte allt vad Floyd sa till poliserna. Han kan ha sagt tex "jag har kompisar som kommer döda er om ni inte släpper mig". Poliserna kan alltså ha varit väldigt uppskrämda av situationen.

Och Floyd var väl en väldigt stor man, och verkar ha varit oberäknelig i situationen.

Och jo faktiskt, att döda ingår i polisens arbetsuppgifter, och de har därmed rätt att göra det, om nödvändigt. Även här i Sverige är det så.

Så sluta nu upp med det här tramset med upplopp och gör något åt brottsligheten istället!
Citera
2020-06-04, 05:51
Medlem
Citat:
Det går att skjuta även med handbojor, om man har pistol i bakfickan. Och Floyd gjorde så starkt motstånd att det kan ha varit svårt att veta om han hade pistol på sig. Och han hade kunnat ha kniv eller annat vapen på sig, eller fått tag i något vapen.
Och man kan sparka människor även när man har handbojor på sig, en del är väldigt duktiga på att sparka dessutom. Och man kan kasta sig på människor eller skalla dem.

Dessutom, folket som stod runt om kan ha upplevts som ett hot för poliserna, de hade tom kunnat vara kompisar/medhjälpare till Floyd och haft vapen. Och därför var det rätt av Chauvin att ta fram "mace", alltså tårgas, och hota folket med det, vilket man kan se i videon i mitt förra inlägg vid 6:00:

(FB) Polis i USA stryper försvarslös man till döds i 8 minuter medans allmänheten filmar

Så folket runt omkring bidrog troligen starkt till Floyds död genom att stressa poliserna. De borde ha lagt sig ner också istället och visat att de var rädda för poliserna. Då hade poliserna troligen slappnat av mer och släppt upp Floyd.

Och kom ihåg att det här var ute på gatan, och vi vet inte allt vad Floyd sa till poliserna. Han kan ha sagt tex "jag har kompisar som kommer döda er om ni inte släpper mig". Poliserna kan alltså ha varit väldigt uppskrämda av situationen.

Och Floyd var väl en väldigt stor man, och verkar ha varit oberäknelig i situationen.

Och jo faktiskt, att döda ingår i polisens arbetsuppgifter, och de har därmed rätt att göra det, om nödvändigt. Även här i Sverige är det så.

Så sluta nu upp med det här tramset med upplopp och gör något åt brottsligheten istället!

Eftersom vi ska ANTA massa saker, så kan vi ju också anta att poliserna visiterat Floyd. Vi kan också anta att ingen av personerna som står runt om och filmar utgör ett hot då dom endast ber polisen ta bort knät för att Floyd inte kan andas, men du menar på fullaste allvar att griper polisen en person ska hela stan lägga sig ner för att inte verka hotfulla..... dom var kanske tvungna att hålla fast honom, men inte med ett dödligt grepp i 8 minuter.
Man kan gripa, utan att döda. Och den enda som är skyldig till demonstrationer är Chauvin, att medborgarna däremot plundrar och förstör är totalt onödigt. Men det är inte bara det som sker på gatorna.
Citera
2020-06-04, 06:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Det går att skjuta även med handbojor, om man har pistol i bakfickan.

Nog för att jag sett dina "analyser" ang mordet på Wilma..
Du har nu redan snedseglat fullständigt på enbart två inlägg i denna tråd också.

Nej. Det ingår inte i "polisens arbetsuppgifter" att mörda folk.

Han var obeväpnad.
Det är polisens uppgift att visitera efter handfängsel så ditt skitargument håller inte där heller för att rättfärdiga det som skett.
Citat:
Poliserna kanske inte hann visitera Floyd ordentligt i all stress.

Läs 2 obduktionsresultat. Läs c complaint.
Ta del av alla filmer och läs vittnesuppgifter.
Innan du fortsätter med din Wall of text med fel från start.

.
Senast redigerad av develi 2020-06-04 kl. 06:38.
Citera
2020-06-04, 06:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farbrorbertil22
Eftersom vi ska ANTA massa saker, så kan vi ju också anta att poliserna visiterat Floyd. Vi kan också anta att ingen av personerna som står runt om och filmar utgör ett hot då dom endast ber polisen ta bort knät för att Floyd inte kan andas, men du menar på fullaste allvar att griper polisen en person ska hela stan lägga sig ner för att inte verka hotfulla..... dom var kanske tvungna att hålla fast honom, men inte med ett dödligt grepp i 8 minuter.
Man kan gripa, utan att döda. Och den enda som är skyldig till demonstrationer är Chauvin, att medborgarna däremot plundrar och förstör är totalt onödigt. Men det är inte bara det som sker på gatorna.

Det spelar ingen roll att folket "endast" ber polisen ta bort knät, för det kan uppfattas som lika hotfullt, speciellt eftersom de närmade sig poliserna också.
Och det är inte allmänhetens uppgift att agera "poliser" mot riktiga poliser i sådana situationer. Det kan gå väldigt illa om allmänheten gör så.

Och ja, iallafall folk i närheten av ett gripande, ska gå ner på knä eller iallafall hålla upp händerna och hålla tyst.
Och videon nedan hoppas jag är något slags skämt, eftersom den är så skrämmande. Typ hundra demonstranter har omringat en svensk kvinnlig polis och skriker på henne och verkar aggressiva, och polisen går ner på knä och håller upp ena handen och börjar sen gråta och kramar om demonstranterna. Hon borde ha skingrat demonstranterna och skjutit varningsskott, pga att de omringade henne och uppträdde hotfullt:

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...ilen-omringas/

Och var ser du videon där man får se 8 minuter av "dödligt grepp"?

Och Chauvin kan mycket väl ha haft knäna väldigt löst mot halsen och ryggen, och Floyd bara låtsas att han inte kunde andas och spelar död, för att han inte ville åka med poliserna av någon anledning.
Och om obduktionen nedan stämmer, då hade han tagit droger vid den här tiden, så han var kanske rädd att det skulle upptäckas:

Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
Nu har testresultaten kommit in!
Blood drug and novel psychoactive substances screens:
1. Fentanyl 11 ng/mL
2. Norfentanyl 5.6 ng/mL
3. 4-ANPP 0.65 ng/mL
4. Methamphetamine 19 ng/mL
5. 11-Hydroxy Delta-9 THC 1.2 ng/mL;
Delta-9 Carboxy THC 42 ng/mL; Delta-9 THC 2.9 ng/mL
6. Cotinine positive
7. Caffeine positive

Och dessutom... positiv på CORONA!
Bjuder på obduktionen!

https://www.hennepin.us/-/media/henn...3700_Floyd.pdf

Slutligen en annan godbit:
NECK: Layer by layer dissection of the anterior strap muscles of
the neck discloses no areas of contusion or hemorrhage within
the musculature. The thyroid cartilage and hyoid bone are
intact. The larynx is lined by intact mucosa. The thyroid is
symmetric and red-brown, without cystic or nodular change. The
tongue is free of bite marks, hemorrhage, or other injuries.
The cervical spinal column is palpably stable and free of
hemorrhage.*

Låter knappast som att stackar dött av strypning!

Och sen kanske han dog av andningsuppehåll pga knarköverdos, läs nedan:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Asphyxia#Cause

Det är också väldigt otroligt att Chauvin skulle ge sig på att mörda Floyd, med så många som stod och tittade och filmade. Så det tyder på att han gjorde vad han tyckte var nödvändigt för att sköta sitt jobb.
Senast redigerad av vemsa 2020-06-04 kl. 06:48.
Citera
2020-06-04, 06:34
Medlem
Citat:

Det här var faktiskt ett riktigt roligt inlägg, ett gott skratt förlänger livet och du gav mig minst ett extra år! Bara att försöka föreställa sig hur det ser ut när någon i handbojor drar upp en pistol ur bakfickan och lyckas skjuta någon eller ännu bättre om samma person med händerna bojade bakom ryggen lyckas sparka ner en annan människa blev så komiskt att det inte gick att stoppa gapskrattet.
Citera
2020-06-04, 06:39
Medlem
Citat:

Det spelar ingen roll att de "endast" ber polisen ta bort knät, för det kan uppfattas som lika hotfullt, speciellt eftersom de närmade sig poliserna också. Det är inte allmänhetens uppgift att agera "poliser" mot riktiga poliser i sådana situationer. Det kan gå väldigt illa om allmänheten gör så.

Och ja, iallafall folk i närheten av ett gripande, ska gå ner på knä eller iallafall hålla upp händerna och hålla tyst.
Och videon nedan hoppas jag är något slags skämt, eftersom den är så skrämmande. Typ hundra demonstranter har omringat en svensk kvinnlig polis och skriker på henne och verkar aggressiva, och polisen går ner på knä och håller upp ena handen och börjar sen gråta och kramar om demonstranterna. Hon borde ha skingrat demonstranterna och skjutit varningsskott, pga att de omringade henne och uppträdde hotfullt:

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...ilen-omringas/

Och var ser du videon där man får se 8 minuter av "dödligt grepp"?

Och Chauvin kan mycket väl ha haft knäna väldigt löst mot halsen och ryggen, och Floyd bara låtsas att han inte kunde andas och spelar död, för att han inte ville åka med poliserna av någon anledning.
Och om obduktionen nedan stämmer, då hade han tagit droger vid den här tiden, så han var kanske rädd att det skulle upptäckas:

Och sen kanske han dog av andningsuppehåll pga knarköverdos, läs nedan:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Asphyxia#Cause

Det är också väldigt otroligt att Chauvin skulle ge sig på att mörda Floyd, med så många som stod och tittade och filmade. Så det tyder på att han gjorde var han tyckte var nödvändigt för att sköta sitt jobb.
Jag hoppas för polisens skull att Chauvins försvarare inte använder delar av ditt inlägg som försvar i rätten. Om han skulle hävda att han bara trodde att Floyd George spelade död och därför höll kvar sitt knä så lär straffet bli minst en livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in