2020-06-04, 01:45
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Det värsta är att polisens beteende här till stor del beror på folkmassan som står runt omkring honom. Det tar inte ifrån honom ansvaret på något sätt utan det han gör är vidrigt att se och han bör inte bara sparkas utan dömas för dråp i en rättvist värld.

Men, det här är ett skolboksexempel på en polis som inte klarar av att agera rationellt när han är under press av i det här fallet en folkmassa utan bara måste hålla kvar knäet mot mannens strupe som en slags maktutövning, "inte vika en tum"-mentaliteten. Lyfter han på knäet ger han folkmassan rätt och det går ju bara inte för en del poliser.

Hade poliserna varit helt ensamma på plats är det nog mer sannolikt att han lyft knäet redan när mannen förklarade att han inte kunde andas och inte minst när han slutade prata/andas. Ingen garanti, men mer sannolikt.

Återigen, det tar inte ifrån polisen något ansvar. I slutändan är det hans inkompetens och oförmåga att kontrollera situationen på ett rationellt sätt som orsakar mannens död. Likväl är det ett intressant teori som jag funderat över många gånger tidigare när man sett den här typen av obegripliga ageranden inom den amerikanska poliskåren.

Tror fan denna polis Derek chauvin eller vad han heter har gjort detta fler än en gång när kan möjligttvis kanske patrullerat ensam i bil.

Säkert har han strypit , ett barn eller ungdom ,kvinna , svart eller vit ung som gammal i sina dagar. Men då allmänheten inte funnits där o filmat eller bara kommit undan för att han varit själv på plats.

Denne man är sjukt kallblodig slut i skallen och hoppas verkligen han blir lynchad i fängelset. I mina ögon är han en person som dragit på sig uniform o vill visa makt. En annan sak så kan jag säga såhär. Vad jag tror, ddt var nog inte första gången denna polis gjort så, men det var absolut den sista för nu lär han aldrig mer komma ut.

Funderar också vad som hade hänt om detta hade hänt i Sverige , förmodligen hade polisen behållt sitt jobb . "Cirkus sverige"
Citera
2020-06-04, 01:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Källa tack! Verifierbar källa gärna lagtext men det går bra med brottmål också.

Jag har inga statistiklänkar tillgängliga, men du kan jämföra med skjutningen av Daniel Shaver. Det är det värsta jag sett när det gäller polisvåld.

Du kan även jämföra med skjutningen av Philando Castile. Eller fallet med Eric Garner.
Citera
2020-06-04, 02:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vilket jag nämnde.
Men lyssna nu Mr Ständigt Fel Fokus.

Det är deras beteende som diskuteras. Deras attityd i förhållande till övervåld och mord.

Poliserna är lugna just för att de inte tror att Floyd är på väg att dö. Jag menar, det är ju inte greppen i sig som gör att han dör.

Floyd var drogpåverkad och hade hjärt- och kärlsjukdomar. Det senare är ju svårt för poliserna att gissa sig till då Floyd inte var överviktig eller särskilt gammal.

Han fick hjärtstillestånd på grund av ett flertal olika faktorer, varav några var okända för poliserna.
Senast redigerad av borskungen 2020-06-04 kl. 02:21.
Citera
2020-06-04, 02:22
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Poliserna är lugna just för att de inte tror att Floyd är på väg att dö. Jag menar, det är ju inte greppen i sig som gör att han dör.

Floyd var drogpåverkad och hade hjärt- och kärlsjukdomar. Det senare är ju svårt för poliserna att gissa sig till då Floyd inte var överviktig eller särskilt gammal.

Han fick hjärtstillestånd på grund av ett flertal olika faktorer, varav några var okända för poliserna.

Tror du fortfarande på det där. Han var död innan ambulansen kom. Tre personer satt på honom. 240 kilo skulle jag gissa.
Citera
2020-06-04, 02:28
Medlem
Det verkar som han gjorde våldsamt motstånd när han skulle in i polisbilen. Video från Washington post som försöker ”pussla ihop” det hela: https://youtu.be/FMGUAHBFmjk

Att trycka ner någon med knät på det sättet kräver att man vet vad man gör och ständigt utvärderar situationen. Något som helt verkar brustit i detta fall.
Citera
2020-06-04, 02:31
Medlem
Citat:
Jag har koll, till skillnad från dig.

Dels stör jag mig på att folk använder fel termer, dels är uppsåtet i högsta grad väsentligt.

Det här handlar om en polisman i tjänst. Då krävs det nästan alltid ett uppsåt för att få en fällande dom.

Citat:
Jag har inga statistiklänkar tillgängliga, men du kan jämföra med skjutningen av Daniel Shaver. Det är det värsta jag sett när det gäller polisvåld.

Du kan även jämföra med skjutningen av Philando Castile. Eller fallet med Eric Garner.

Snälla du jag hänvisar till en polis som dömdes för third degree murder.

Citat:
A jury has convicted a former Minneapolis police officer of murder in the death of an unarmed woman who had called 911 to report a possible crime.
https://www.npr.org/2019/05/01/71892...=1591230574422

Sluta svamla nu är du snäll angående uppsåt för det vet du inte vad det betyder eller vad som gäller i USA. Du har ingen lagtext du har inget case du har egentligen ingenting som backar dina påstående. Tröttsamt verkligen. Vi vet att det är svårt att döma en polis men att det krävs uppsåt är ren smörja utan minsta fakta bakom.

Edit: Glöm inte FBI utredningen den kan bli betydligt värre för Chauvin.
Senast redigerad av Browser 2020-06-04 kl. 02:38.
Citera
2020-06-04, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Det verkar som han gjorde våldsamt motstånd när han skulle in i polisbilen. Video från Washington post som försöker ”pussla ihop” det hela: https://youtu.be/FMGUAHBFmjk

Att trycka ner någon med knät på det sättet kräver att man vet vad man gör och ständigt utvärderar situationen. Något som helt verkar brustit i detta fall.

Jag tycker att det på samtliga videos verkar ha varit rätt kallt utvärderande och koll på va som görs. Minnesotapolisen släppte en enda bodycam om vad som hände vid "det våldsamma motståndet" och då vänds ryggen till.

Resten är att snubben sluts ut ur bilen han redan sitter i och kvävs till döds medan tre personer sittet på honom och säger att han ska gå in i bilen igen.

Högstadiemobbare som fått varsin pickadoll å är lite för vana med att komma undan med att trycka till folk dom inte gillar uppsynen av.

En kylig avrättning som det skönjas ett stort mått av njutning i
Citera
2020-06-04, 02:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Snälla du jag hänvisar till en polis som dömdes för third degree murder.

https://www.npr.org/2019/05/01/71892...=1591230574422

Sluta svamla nu är du snäll angående uppsåt för det vet du inte vad det betyder eller vad som gäller i USA. Du har ingen lagtext du har inget case du har egentligen ingenting som backar dina påstående. Tröttsamt verkligen. Vi vet att det är svårt att döma en polis men att det krävs uppsåt är ren smörja utan minsta fakta bakom.

Din dumme fan. Jag har kommenterat exakt det där fallet tidigare i tråden.

Det är ett sällsynt undantag och handlar om en inkvoterad somalier som fått snabbspår. Han borde förstås aldrig ha fått arbeta som polis.

"men att det krävs uppsåt är ren smörja utan minsta fakta bakom."
Jag har inte hävdat att det är ett krav. Jag pratar om praxis och vad som krävs i de allra, allra flesta fall. Är du extremt inkompetent som polis och har en dålig advokat så kan du bli fälld.
Citera
2020-06-04, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Chauvin var häktad på 3d degree murder, manslaughter för flera dar sen.

Nu ikväll höjdes det till 2d degree murder och även de andra greps. Info strax efter kl 22.
Maxstraff för hela högen (dock annat åtal för de andra tre) är 40 år.

Svensk media har vaknat.
https://www.google.com/amp/s/amp.svt...rge-floyds-dod

Inkl mugshot på alla fyra.
https://www.google.com/amp/s/minneso...s-charged/amp/

Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Står att läsa här:
https://www.expressen.se/nyheter/ytt...er-floyds-dod/

ah se där, tack för länkar!
grymt att se att även dom tre medskyldiga är gripna nu också!
Citera
2020-06-04, 03:05
Medlem
develis avatar
Citat:

Han fick hjärtstillestånd på grund av ett flertal olika faktor, varav några var okända för poliserna.
Men tack. Du har precis idiotförklarat 4 poliser ännu mer.

Hur länge hade Chauvin varit polis sa du?
Mer än 18 år och begrep inte det mest elementära vid gripande av en person?

Sen rabblar du potentiellt farliga hälsotillstånd.
Det kunde de ju inte veta..
Sa du att de misstänkte drogpåverkan?

Ohoj... Nu börjar varningstecken anhopas i kombination.

Men Chauvin och packet förstod ingenting.
De förstod inte alls att det var farlig riskzon för Floyd.
De hade glömt riskerna med 1) ATT det KAN finnas underliggande sjukdomar 2) att drogpåverkan är en red alert 3) att ett gripande innebär ökad stress.

Det var lektion dagisnivå på akademien. Väldigt basic kunskap.

Sen har då Chauvin - med över 18 års erfarenhet som polis - lärt sig att en gripen, som redan är oskadliggjord och bojad, inte får ligga kvar på mage.
Speciellt inte med tre poliser på sig, kompression diafragma, varav knee-to-neck hold är direkt livsfarlig.

Men där sitter han helt ovetande. Minut efter minut.
Han är helt döv också. Floyd ropar på hjälp, att han inte kan andas. C hör ingenting.
Han hör inte vad kollegorna påtalar.
.. och ej heller åskådarna som a) informerar om Floyds tillstånd och b) säger vad som medicinskt sett ska kontrolleras.

Inte ens en utbildad first responder på plats, aka utbildad i 1:a hjälpen inkl HLR, hör han på.

Chauvin är blind. Han tittar på den medvetslös Floyd. Förstår inte nåt. Kinesen tittar också.
Citat:
Jag menar, det är ju inte greppen i sig som gör att han dör.
Jag menar, att han borde tagits ur tjänst för länge sen enligt det du säger.
Han är blind, döv och helt dum i huvudet:
Citat:
Poliserna är lugna just för att de inte tror att Floyd är på väg att dö.
För övrigt är det greppet och kompression han dör av enligt obduktioner.

Så du kan lägga ner ditt medicinska bias och bs samt sluta dynga ner tråden likt en papegoja med Montezumas hämnd.

Han dog av hjärtstopp efter att han kvävts via kompression, Dr Krall.
Det brukar hända när syret är slut.
Senast redigerad av develi 2020-06-04 kl. 03:17.
Citera
2020-06-04, 03:17
Medlem
Suecokids avatar
Fattiglapp här! Skulle betyda GULD om någon vänlig själ kunde dela denna artikel

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...en-i-fangelset
Citera
2020-06-04, 03:37
Medlem
nakamotos avatar
Nu har testresultaten kommit in!
Blood drug and novel psychoactive substances screens:
1. Fentanyl 11 ng/mL
2. Norfentanyl 5.6 ng/mL
3. 4-ANPP 0.65 ng/mL
4. Methamphetamine 19 ng/mL
5. 11-Hydroxy Delta-9 THC 1.2 ng/mL;
Delta-9 Carboxy THC 42 ng/mL; Delta-9 THC 2.9 ng/mL
6. Cotinine positive
7. Caffeine positive

Och dessutom... positiv på CORONA!
Bjuder på obduktionen!

https://www.hennepin.us/-/media/henn...3700_Floyd.pdf

Slutligen en annan godbit:
NECK: Layer by layer dissection of the anterior strap muscles of
the neck discloses no areas of contusion or hemorrhage within
the musculature. The thyroid cartilage and hyoid bone are
intact. The larynx is lined by intact mucosa. The thyroid is
symmetric and red-brown, without cystic or nodular change. The
tongue is free of bite marks, hemorrhage, or other injuries.
The cervical spinal column is palpably stable and free of
hemorrhage.*

Låter knappast som att stackar dött av strypning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in